Dolot w 125-tce

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co myslicie o stożku w fiacie i czy sa jakies konkretne czy trzeba montowac uniwersalne? widzialem kiedys na necie fiacika co mial obcieta obudowe w kolo filtra i zastanawiam sie czy to cos daje i czy nie ciagnie za durzo cieplego powietrza? a oczywiscie przy silniku 1.5
  
 
Hmm mój kumpel ma inny patent i całkiem nieźle działa. Rura poprowadzona od tych "lejków" przy swiatłach aż do filtra, podobno przy wyzszych prędkościach daje bardzo fajny efekt
  
 
szczególnie gdy w aucie jest instalacja gazowa i podmuch powietrza wywiewa go z gaźnika heh
  
 
Z tego co wiem to samo przyciecie dolotu od zimnego powietrza i pozostawienie 1/3 długosci jego daje odczuwalne rezultaty


[ wiadomość edytowana przez: Vyzn-R dnia 2006-07-01 23:24:38 ]
  
 
a jak instalacja gazowa i mikser palnikowy to nawet nieszczelna pokrywka i juz zdycha i wlot musi być tez przesłoniety a na paliwko to mozna tak jak najbardziej i 2 tłumiki przelotowe
  
 
Cytat:
2006-07-01 23:24:10, Vyzn-R pisze:
Z tego co wiem to samo przyciecie dolotu od zimnego powietrza i pozostawienie 1/3 długosci jego daje odczuwalne rezultaty [ wiadomość edytowana przez: Vyzn-R dnia 2006-07-01 23:24:38 ]

Owszem, odczuwalnie wiecej cieplego powietrza zasysa co pogarsza napelnienie cylindrow.
A odnosnie gazu - wszystko jest kwestia regulacji. Ja mam wyprowadzona rure wlasnie do tego "lejka" przy reflektorach. Tyle ze puszka filtra jest (jak i silnik) w wersji Polonez'93 i "ssawka" jest przy akumulatorze.
  
 
No niby tak... ale nawet w ksiazce pana Szczecinskiego jest podana taka przerobka puszki od filtru wiec to chyba musi cos dawac
  
 
Cytat:
2006-07-02 15:43:47, Vyzn-R pisze:
No niby tak... ale nawet w ksiazce pana Szczecinskiego jest podana taka przerobka puszki od filtru wiec to chyba musi cos dawac


no ale wlot przerobic to wylot tez
  
 
Ja mam założony K&N 56-9002 taki odkryty, moim zdaniem jest dobrze, super dudni powyżej 4tys obrotów, bo nie ma tej puchy a więc i tłumienia szumów ssania. (LPG też mam, trzeba po prostu sprawdzić i ustawić skład mieszanki dla LPG i bedzie OK)
  
 
Odgrzebię kotleta.
Jest sens przełączać dopływ powietrza na ciepłe? Do roboty mam 10 km i zastanawiam się czy silnik mi się szybciej nagrzeje.
  
 
tak
  
 
Cytat:
2008-11-18 19:34:48, kylo125 pisze:
Odgrzebię kotleta. Jest sens przełączać dopływ powietrza na ciepłe? Do roboty mam 10 km i zastanawiam się czy silnik mi się szybciej nagrzeje.



ja na Twoim miejscu zamieniłbym puchę na tą z termostatem i po sprawie masz... nie musisz przestawiać samo sie przestawi... przeca na benie latasz to co Ci zależy
  
 
Z tego co słyszałem to ustrojstwo rzadko kiedy działa tak jak trzeba. A po za tym wydaje mnie się że ograniczy mi piorunujące osiągi i jeszcze dojdzie do tego że twój dohc zacznie podbiegać pod moje ohv
  
 
Rzadko? poza nowym nigdy nie widziałem sprawnego

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Przełożyłem dopływ na ciepłe powietrze no i wytrzymałem tak tydzień. Może jak będzie z -10 to warto to zrobić. A tak to tylko muł się zrobił i nie chciał się kręcić. Także w obecnych temperaturach lepiej zostawić na lato!