Woda w oleju - naprawa, jak wykonać?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam pytanie co trzeba zrobić aby poprawnie wykonać naprawę zespołu napędowego po usterce uszczelki pod głowicą - płyn chłodzący dostawał się do jednej z koór spalania a w konsekwencji zaczął się też mieszać z olejem i powstał niezły żurek. Samochód stoi na klocach i się z bratem zastanawiamy ile trzeba rozebrać żeby dobrze oczyścić silnik z tego syfu. Czynności które wydają mi się oczywiste:
1/ spuszczenie starego oleju
2/ zdjęcie i umycie głowicy
3/ zdjęcie miski olejowej
...
Oczywiście nie będe pisał że pasek rozrządu nowy itp bo to oczywiste jest.
Co jeszcze powinienem rozebrać, może jakoś przepłukać silnik?
Pozdro4all
  
 
dzis skonczylem skladac silnik bo wczoraj tez okazalo sie ze mam budyn pod korkiem wlewu oleju
Ja zabralem sie za to tak...odrecenie korka od chlodnicy w celu spuszczenia plynu..
potem korek z miski olejowej i filterek oleju
nastepnie odkrecenie pokrywy zaworow
odkrecenie od glowicy kolektora ssacego i wydechowego
odkrecenie tej listwy klepakowco uderzaja o cylindry
odkrecenie glowicy od bloku...wyjecie glowicy czyszczenie...ja kupilem 2l ropy i wszytko elegancko delikatnie oskrobalem szmatka na srubokrecie a potem przemylem i glowica cud malina oczywscie zerwij sobie wszystkie resztki starych uszczelek...potem glowica do planowania mi sie akurat udalo bo byla ok jesli masz juz wszystko glowice nowe uszczelki olej plyny itd...to skladasz w kolejnosci odwrotnej ustawisz zawory i palisz ja tak przynajmniej zrobilemja pisze tutaj o silniczku 1.3 bo ja przy takim sobie robilemmam nadzieje ze mniej wiecej cos pomoglem
  
 
Nie no kolejność to spoko znam, tylko się zastanawiałem czy w jakiś szczególny sposób trzeba się pozbyć resztek tego żuru z silnika bo przecież idealnie wszystkiego się nie spuści zawsze zostanie jakiś osad i będzie się mieszał z olejem po wymianie. No ja jeszcze myślałem o zdjęciu michy bo tam pewnie będzie najwięcej tego majonezu, widzę że u siebie tego nie zrobiłeś.
  
 
no tez o tym myslalem wlasnie ale po fakcie..;/ bo pomyslalem o tym dopiero dzis przed skladaniem a juz sklepy byly zamkniete zeby nowa uszczelke pod miske kupic...to poskladalem tak...ale przeczyscilem troche calosc ropa...ta nasadka do kompresora do ropowania....ladnie resztki wyplynely wiec mysle ze powinno byc ok...ale najwiecej tego badziewia to bylo chyba w filtrze...teraz jak sprawdzalem poziom oleju to gitarka nic bialego na nim nie bylo a olej czysciutki wiec powinno byc ok...troche kopci z glowicy i wydechu bo wszystko wysmarowane ropa ale powinno sie wysuszyc jak dluzej pochodzi
  
 
pewnie cię trochę pomęczy majonez pod korkiem ale jak robisz dłuższe trasy to powinno odparować. Ja dla pewności michę zdejmę. Filtr no to oczywiście musi nowy być więc nim się nie martwię.
  
 
nieno ja to dluzszych tas nie robie tylko do szkoly i z powrotem ale narazie wydaje sie byc czysciutko zobacze za kilka dni