CB Radio

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie zamierzam kupic sobie radyjko CB ale im wiecej czytam tym głupszy jestem, na pewno wielu z was ma radyjka u siebie i moze cos polecicie Pytałem sie na forach o CB ale co człowiek to inna opinia albo w ogóle brak opinii, tutaj sa ludzie zaufani i których znam od paru ładnych lat wiec zapytam sie tez i was, moze fachowcami nie jestescie ale przynajmniej informacje sa pewne. Przekleje to co napisałem na inny, forum:

Autko to renault 19 F16 i.e PH1 napedzane LPG/Pb
Poszukuje radyjka jak najtańszego z antenką na magnes. Ma służyć głownie do pytania sie o droge, ostrzegania innych i czasami jakiejś rozmowy bo często jeżdze sam i nudzi mi sie, czyli do codziennego zmagania się z trudami polskich dróg. Wiem ze zaraz polecicie mi unidena + ML145 ale niestety ten zestawik jest za drogi na moją kieszen poszukuje czegoś w granicach 300zł. W archiwum nic konkretnego nie znalazłem, a w necie co forum to inna opinia Wielu z was pomoagałem na forum CA wiec licze na żetelną pomoc w moim problemie
Na allegro jest pełno takich tanich zestawów, po przeczytaniu kilkunastu stron i buszowaniu na pochar o CB zastanawiam sie nad TTI 770 lub 880, ale słyszałem o nich bardzo rozbieżne opinie, jedni chwalą bardzo a inni narzekają. Średnio podoba mi sie ten niebieski wyświetlacz ale na plus są podświetlane gałeczki, jezeli dobrze zbiera i nadaje oraz wyraznie słychac to przeboleje ten błękit, druga opcja to intek, inteka ale model 490+ z jakąś anteną midlant`a ok 150cm miałem na trasie 700km i bardzo fajnie sie sprawował i pasował mi, moze tanszy model nie bedzie duzo gorszy? Trzeci typ to ALAN 101 i tu tez słyszałem rózne dziwne opinie, na plus jest to ze posiada RF-gain, ale słyszałem ze jest z nimi sporo kłopotów, potrafią sie wieszac i niewyraznie słychac, ale niektórzy tez chwalą je ze są warte swojej ceny. Sam juz nie wiem co kupić. a moze po prostu kupić starą poczciwą ONWE MK2 + pożadną antene ( kiedys takie radyjko miałem na bazie i spisywało sie świetnie, nie wiem jak w mobilku)? Co do anteny to wstepnie rozwazam ML-145 ale może macie lepsze typy. Długość anteny nie gra roli, ważne żeby była magnesówka i dobrze sie spisywała zarówno w trasie jak i na miescie. Będzie stawiana na dachu. Tras superdalekich nie robie ale czasami moze sie zdarzyc jakas dalsza. Poprostu radio ma byc do normalnego codziennego uzytku. Nic nie bedzie udoskonalane w nim ani przerabiane jakiś rekordów łączności tez nie zamierzam bić, wodotryski tez mam w głębokim powazaniu. Bardziej zalezy mi na jakości połaczenia niz wyglądzie radia. Radyjko moze być tez uzywane. Praktycznie pełen freestyle, jedyne ograniczenie to niestety cena, inaczej kupiłbym Unidena 520 + Midlanda ML145
  
 
Gdy przymierzalem sie do zakupu CB (ok. poltora roku temu) zasiegnalem jezyka po przejrzeniu ogloszen z allegro i po eliminacji zostaly dwa modele - Uniden 510 lub 520 z najprostsza antena magnesowa (bodajze Hustlera, albo jakos tak). Wybor padl na 520, bo ma mozliwosc ograniczania sygnalu na antenie.

Jezdze z nim wlaciwie wszedzie (zamontowane sprytnie na stale) i bardzo sobie chwale. Zasieg do 10km, choc w trasie i tak zawsze odpowiednio wczesniej ma sie informacje.

Polecam. Wiem, ze bardzo podobny do unidena jest wlasnie alan, ale nie mialem go w rekach wiec nie powiem jak sie on ma do unidena.

EDIT:
Anteny nie zerwalo przy 190km/h, wiec spoko.

[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2008-02-07 12:39:24 ]
  
 
z autopsji wiem ze antene Midland`a chyba ML145 zrywa przy 200km/h Tak to jest jak ma sie Evila za Kierownicą i zapomina sie o antenie na dachu... potem sie szuka na autostradzie 1,5 godz. anteny
niestety uniden jest ciutke dla mnie za drogi


[ wiadomość edytowana przez: Vyzn-R dnia 2008-02-07 12:48:24 ]
  
 
Jak Kolega Wspomniał o granicy kwotowej. To ja od siebie napiszę, że kupiłem w zeszłym roku cobre + antena za chyba 245zł i jestem z niej zadowolony. Antenę co prawd na co dzień używam inną jakiego skinera (czy jak ona się nazywa) w każdym razie radyjko mi odradzano a na moje potrzeby jestem zadowolony.
Porada, że najlepiej wybrać dobrą antenę - która jest podstawą

moja anten magnesowa ma zasięg gdzieś do ok. 8km i też wytrzymuje przy wyższych szybkościach.
antena skinera (?) testowana do 120km/h na bąku i działa bez problemów zasięg ok. 10-15km (według producenta było ponad 20km ale to jest pojecie względne)
  
 
Odpuśc sobie wszelkie szumofony Alana typu 100+, 1001, 199+, Cobre 19 DX IV czyjak to sie tam zowie i temu podobne - od tego to cholery mozna dostac. Radio jest albo dobre, albo tanie. Lepiej juz dołóz ta stówke i kup unidena Albo poszukaj jakiegoś starszego radyjka, ale te dobre stoja w cenie. CB radio to nie jest cos co seie kupuje raz w roku, wiec jak inwestowac to lepiej juz we w miare dobry zestawik. Co z tego ze kupisz tanie radio, jak bedziesz klał próbujac wyłapac w śród szumów gdzie te miśki stoja.
  
 
no ok... Cobra to wiem ze odpada i alany tez sa srednie, ale co z TTI I INTEK?
  
 
ja mam tti tcb 770 i nie narzekam. fajnie nadaje, fajnie odbiera i jest niedrogie. ktos tam kiedys wspominal o tym ze sa awaryjne. moje od roku smiga bez zarzutu wiec nie potwierdzam
  
 
ja mam właśnie cobrę, o której pisał dżozef + antena ML 145. Jestem bardzo zadowolony z tego zestawu. Tylko grucha jest za duża.
  
 
witam

ja mam takie radyjko Alan 19
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=299109629

radio mam w domu od nowosci stary za nie kiedys kiedys ladny kawalek wyplaty dal.
ogolnie polecam jakies starsze solidne sprawdzone radio a nie jakies tti cobry czy inne.
na tej 19 stary zjezdzil cala europe i nigdy zlego slowa nie powiedzial.W tirze ma teraz Alana 18 plus i jest gicio ale to tylko uzywki i stoja w cenie.

antene mam taka

http://allegro.pl/item304834418_antena_magnetyczna_cb_sirio_mini_mag_27_lodz.html

ponoc jadna z lepszych z tych krótszych.Mi wystarcza.

pozdr


[ wiadomość edytowana przez: kabul dnia 2008-02-07 17:08:10 ]
  
 
podstawa w każdym cb to .... dobry montaż oraz strojenie (zwłaszcza anteny)

podpisano ja syn tirowca

mam w domu kilka radii od cobry do presidenta lincolna

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
2008-02-07 19:34:50, mar125 pisze:
podstawa w każdym cb to .... dobry montaż oraz strojenie (zwłaszcza anteny) podpisano ja syn tirowca mam w domu kilka radii od cobry do presidenta lincolna



i zadne nie podpiete
  
 
Cytat:
2008-02-07 19:37:42, CarvMachine pisze:
i zadne nie podpiete


motorola jest podpięta LESZCZU i z Pszczyny gadam z sosnowcem

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
2008-02-07 19:38:57, mar125 pisze:
motorola jest podpięta LESZCZU i z Pszczyny gadam z sosnowcem



To sie nie liczy bo to do kontaktu z "Hjuston"
  
 
Czemu Uniden za drogi? A np konfiguracja U510 + Hustler?
Model 510 kupisz na Alledrogo za 220 zł, sam w ostatnim czasie kupowałem dwie sztuki dla znajomych. Do tego antenka Hustler to wydatek około 60 zł, a jest naprawdę warta tej ceny, prosta konstrukcja, ale przyzwoita i całkiem skuteczna.
Muszę tylko lojalnie uprzedzić, że legenda Unidena 510/520 chyba przemija. Sam mam Unidena 510 już od chyba 2-óch lat, wcześniej miałem model 520. Ostatnio, jak już pisałem, kupiłem dwie sztuki aktualnie produkowane (od różnych sprzedawców) i są nieco gorsze. Tzn komfort odsłuchu jest minimalnie gorszy, jakby były nieco gorzej odfiltrowane. Mimo to nadal uważam, że warto wydać na nie te 220-230 zł.
  
 
Cytat:
2008-02-07 19:34:50, mar125 pisze:
podstawa w każdym cb to .... dobry montaż oraz strojenie (zwłaszcza anteny) podpisano ja syn tirowca mam w domu kilka radii od cobry do presidenta lincolna



racja, tyle ze tanie anteny, zwlaszcza magnesowki sa nie raz nie do wystrojenia. Ja bylem bardzo zadowolony z antenki lemma na podstawce magnesowej z przegubem, tyle ze szybko zostal mi po niej sam dyndajacy kabalek....
  
 
Mat ale ono nie ma RFgain co podobno bardzo sie przydaje w dodatku podobno 510 lubi łapac zakłocenia od elektryki a u mnie w renówce tego pełno
Swoją drogą czesc, getzik jezdzi i gra??


[ wiadomość edytowana przez: Vyzn-R dnia 2008-02-07 20:44:31 ]
  
 
Da sie życ bez RF'a Nawet jeżdżac po Warszawie
  
 
Słusznie jose prawi, da się bez tego z powodzeniem jeździć nawet w dużym mieście.
Ja świadomie zmieniłem U520 na U510.
Oczywiście fajnie RF gain mieć, ale nie ma co rozpaczać jak się nie ma. Jest to nic innego jak regulator czułości odbiornika, z tym że czułość można tylko zmniejszać względem nominalnej.
A łapanie zakłóceń? Jeśli 510 będzie łapać to z 520 będzie to samo, to praktycznie te same bebechy, plus kilka drobiazgów więcej w wyższym modelu (RFGain, PA - public address, czyli wyjście na tzw. papugę, i bodajże szybka "9", czyli coś zupełnie w tej chwili niepotrzebnego).

Getzik jeździ i nawet od niedawna trochę bardziej gra niż grał do tej pory
  
 
no to baja
A jak sie mają Onwy MK3 do reszty??
  
 
Onwy nigdy nie miałem, ani nie miałem z nią do czynienie, więc nic Ci nie powiem.
O Unidenie też pisze tyle ile wiem, ale żaden ze mnie ekspert Miałem też Alana 100+ i Inteka MB-45 - już dość dawno nie produkowany model.
Alan to był straszny szumofon, nikomu nie polecam tego konkretnie modelu, nie wiem jak inne.
Intek był super wypasiony pod względem funkcji, a kosztował bardzo rozsądnie, miał też do wyboru modulacje AM i FM, miał "piątki" i "zera" i całe mnóstwo innych mniej lub bardziej przydatnych bajerów, ale jakość odsłuchu też nie była rewelacyjna. Mimo, że miał wyłączalny filtr NB (Noise Blanker, czyli filtr zakłóceń o charakterze impulsowym, inaczej mówiąc pochodzących np z instalacji elektrycznej) nie filtrował zakłóceń z instalacji tak dobrze jak Unidenowy ANL (Automatic Noise Limiter - filtr zakłóceń liniowych, czyli z grubsza biorąc eterowych), który do tego przeznaczony nie jest.
Krótko mówiąc ANL lepiej w Unidenie filtrował nie tylko te zakłócenia do których był stworzony, ale również inne. A Intekowy NB słabo sobie radził z zakłóceniami które miał wycinać, a z zakłóceniami eterowymi nie radził sobie w ogóle.
Raz jeszcze podkreślam, że moja opinia dotyczy starszych serii Unidenów, nowe sztuki z którymi miałem do czynienia nie były tak dobrze odfiltrowane jeśli chodzi o szumy eterowe, natomiast ANL w obu przypadkach bardzo dobrze radził sobie z klekotem diesli który był bardzo wyraźny i uciążliwy po wyłączeniu filtra. Z włączonym filtrem praktycznie nic z elektryki nie zakłócało, ale nie można zagwarantować, że w Twoim aucie będzie tak samo...