Z silnika 8V na 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jak w temacie.
Ile by mnie kosztowało pracy i czy jest to w ogóle możliwe bez przeróbek zamienienie silnika 8 zaworowego na 16 w moim escorcie. czy wystarczy sam silnik czy trzeba jeszcze wymienić skrzynie, komputer itp. Również może ktoś wie ile kosztuje w PLZ taki sprzęt z wymianą.

Chciałbym widzieć, bo mój silniczek już wydaje mi się, że ledwo zipie. Niby oleju nie bierze ale jest słaby i zawory mocno klekoczą.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-12-01 09:28:43, juroglo pisze:
Witam. Jak w temacie. Ile by mnie kosztowało pracy i czy jest to w ogóle możliwe bez przeróbek zamienienie silnika 8 zaworowego na 16 w moim escorcie. czy wystarczy sam silnik czy trzeba jeszcze wymienić skrzynie, komputer itp. Również może ktoś wie ile kosztuje w PLZ taki sprzęt z wymianą. Chciałbym widzieć, bo mój silniczek już wydaje mi się, że ledwo zipie. Niby oleju nie bierze ale jest słaby i zawory mocno klekoczą. Pozdrawiam


komputer obowiązkowo, być może też wiązka elektryczna, możliwe, że poduszki pod silnik, sprzęgło...
dodam, że silnik 1,6 8V ma więcej koni niż 16V...
A jaki silnik 1,8 105KM, czy mocniejszy?
  
 
Raczej z 1.6 na 1.6. Czynie byłe jakiś mocniejszych 1.6 16V np 105 lub 115 km?
A co by mi dało jakbym wymienił same zawory w silniku, oprócz że był by cichszy?
  
 
pytaj Magik123, on przez to w tym roku przechodzil
  
 
Cytat:
2008-12-01 10:00:43, juroglo pisze:
Raczej z 1.6 na 1.6. Czynie byłe jakiś mocniejszych 1.6 16V np 105 lub 115 km? ...


1,8-115 18-130 2,0-150...
  
 
Jest jeden taki 1,6 mocniejszy, a się zwie RST

  
 
Cytat:
2008-12-01 10:23:03, Janek-S pisze:
Jest jeden taki 1,6 mocniejszy, a się zwie RST


no i nie wiele trzeba zmieniać...
  
 
Z zewnątrz to nawet do siebie są te silniki podobne. Tylko, że w RST wsadzili jakiś badziew w dolot, gwiżdże to cholerstwo jak nie wiadomo co


A tak na poważnie to musisz się zorientować, czy opłaca się remontować głowicę, czy lepiej kupić taki sam silnik tylko ale "zdrowy".
  
 
Jak ci klekocza juz popychacze, to waleczek rozrzadu do wymiany, z tad wlasnie klekot i brak mocy(wytarte krzywki, norma w tych silnikach), do tego od razu kpl szklanek.

Koszta
Walek 340zl
szklanki 250
Uszczelka pod pokrywe zaworow jakies 20zl
symering walka rozrzadu 40
No i olej
To wszystko
Walek wyciagasz w strone skrzyni biegow, po zdjeciu zaslepki gumowej pod mocowaniem cewki zaplonowej.

Jesli chcesz wiedziec na temat przekladki to pisz priva.
  
 
ja bym pozostał przy CVH
wkońcu ma tyle koni co 1,8 zetec 16v
poszukaj peno takich silników lezy po allegro i po szrotach
silnik w dobrym stanie kupisz za mniej niz wymiana rozrządu w zetecu
p-ozatym CVH jest dużo tańszy w exploatacji
ostatnio miałem do kupienia 1,6 cvh w lux stanie za 100zł
poszukam
  
 
Rozmawiałem kiedyś z pewnym mechanikiem (mój przyszły szwagier ) i powiedział mi że wystarczy wymienić zawory, pierścienie i silniczek będzie chodził cacy. Znalazłem pewien wątek klik z którego wynika, że wymiana jest prosta i można ją dość tanio zrobić.
Pytanie tylko czy to coś da?
Na jak długo to wystarczy?
Czy dzięki wymianie samych popychaczy mój silnik będzie mocniejszy i cichszy?
A tak w ogóle co to jest za silnik RST .
  
 
po wymianie popychaczy silnik nie bedzie mocniejszy nawe jednego konia
a RST to jest taki silniczek jak masz u siebie ale z Turbiną wielkości głowy 180Nm/132KM
  
 
a tak z ciekawości masz wygłuszenie maski?
  
 
Ehh, to jak tam chcesz, nie namawiam Cie, ale niech Twoj przyszly szwagier dowie sie n/t silnikow CVH, maja one swoje bolaczki, a wymiana zaworow, czy popychaczy to nie wiem po co, co do wymiany, popychaczy bardzo prosta, zaworow juz nie
  
 
Tak mam.

Ten silnik klekocze tak jak zauważyłem wiele samochodów forda np. stare fiesty, lecz od zamontowaniu gazu (kwiecień br) robi się coraz gorzej. Może nie tyle jest słabszy, lecz zaczął głośniej chodzić. Czasami jak chodzi na gazie to słychać jakby czasami jeden tłok miał za mało gazu do spalenia, jakby chodził "na pusto", mocniej klekocze. Przyznam się od razu że gaz mam założony zwykły od gaźnikowca, lecz z początku było ok i tak w ogóle działa ok tyle, że zrobił się głośniejszy. Co do mocy to jak się rozgrzeje to jeszcze czuć w nim życie, tyle że te klekotanie mnie drażni. Jak go kupiłem sprowadzonego z Niemiec cztery lata temu, to sprawdziłem ciśnienie tłoków. Na dwóch był z tego co pamiętam ok 11 na jednym ok 10 a na jednym niecałe 9. Może przez to że jeden popychacz jest uszkodzony i na ostatnim tłoku nie domyka zaworu i nie trzyma ciśnienia?
Chciałbym żeby mój Escorcik chodził jak najlepiej lecz obecnie nie posiadam zbyt wiele pieniążków, a te które mam wkładam w nowe mieszkanie. Wiem że będę jeszcze przez jakiś dłuuuższy czas nim jeździł dlatego chcę o niego zadbać, lecz jak najtańszym kosztem.
  
 
Ja tam znawcą nie jestem i nie chce sie wymądrzać ale jak 4 lata temu miałeś takie niskie ciśnienie to teraz ten silnik nadaje sie do generalnego remontu. Generalka to już poważny koszt. Na twoim miejscu nic bym nie ruszał puki jeszcze jezdzi, a w międzyczasie rozglądnął bym sie za innym silniczkiem.
  
 
No to jesli chcesz tanim kosztem, to juz lepiej jezdzij jak jest, bo tanio nie da rady, uwierz, z jednego moze wyjsc drugie i juz trzeba bedzie sie zastanawiac czy kupowac kolejne czesci czy nie, a tanio nie jest, wiec darowal bym sobie narazie, co do przekladki podobne lub wieksze koszta jesli tym bardziej nie robil bys tego we wlasnym zakresie.
  
 
nie wiem jak 1.6 8V ma mocowania ale swap z 1.4 8V na 1.6 16V idzie w MKV zrobic bez problemu...

ja potrzebowalem dwa dni na kompletnego swapa
silnik ze skrzynia, cala instalacja elektyrczna, przednia deska , fotele, przedni zawias z piastami bo w 1.6 16V byly wieksze przeguby niz w 1.4, chlodnica

dodam ze 1.6 16V siedzial w MK VI a ja mialem MKV
  
 
Czyli po prostu tego silnika nie ruszać a rozglądać się za drugim takim samym?
Tylko jeśli bym kupował drugi silnik to skąd będę wiedział, że to nie kolejny złom. Jak go sprawdzić, zwłaszcza, że jeśli kupuje się ze szrotów to przeważnie silniki są wymontowane z samochodu.

A tak w ogóle to jakie powinno być ciśnienie na tłokach?
  
 
rozglądaj sie za drugim
popatrz na allegro pełno osób sprzedaje na czesci escorty
czasem mozna pojechać posłuchać silnika jak jest jeszcze na autku
dużo osób z forum sprzedaje też rózne zesci
niektórzy całe escorty kupują na czesci
warto sie z kimś dogadać