MotoNews.pl
  

[126p] hamulce tarczowe z poldka a CC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Które tarcze i zaciski są lepsze(porównanie serii do serii)? ktoś ma porównanie?
Ja jeździłem i mam w swoim bisie tarcze i zaciski z poldka/125p.
Interesuje mnie czy hamulce z CC są wydajniejsze oraz jakie nieseryjne klocki i tarcze są polecane? (w cc 900 i sportingu są te same hamulce?)

Drugie pytanko: czym się różnią hamulce z poldka "lucas", czy jest widoczna różnica w skuteczności między nimi a zwykłymi oraz czy podejdą z jarzmami itd. pod flansze do montażu tarcz ze 125p do malucha?
  
 
Ja obecnie mam z sc zaciski i tarcze z brembo klocki ferrodo i zajebiście się sprawują a jak miałem tarcze z kant to co chwile miałem jakieś problemy a pod koniec używania ścieło mi zabezpieczenia te od tych śmiesznych balszek i prawie zgubiłem zacisk .
  
 
Ja tez mam od CC sa o niebo lepsze od dfa wieksza tarcza lepsza asila hamowania i prostsze w obsluudze.
  
 
900 i 1,1 sporting to samo natomiast Lucas od poldka ma wieksza tarcze od dfa.
  
 
Dokładnie, kiedyś broniłem hampli z DFa dopóki nie spróbowałem tych z cc. Niebo a ziemia, praktycznie bezobsługowe. Z DFem zawsze były jakieś akcje że ściągało, nie dało się odpowietrzyć, zapiekało. Po zamontowaniu cc jak ręką odjął. Dałem za zaciski Boscha z jarzmami i klockami (które rzecz jasna wymieniłem) 50zł z przewodami tj, już komplet montażowy.
  
 
a przewody trzeba jakieś dorobić? bo gwint nie pasuje?
  
 
Cytat:
2008-05-15 21:56:52, Dar00 pisze:
a przewody trzeba jakieś dorobić? bo gwint nie pasuje?



nie wystarczy kupić śrube z odpowiednim gwintem i maluchowe wężyki te z oczkiem na końcu normalnie przykręcisz ..... gwint chyba M10x1,0 oryginalna od malucha nie pasuje bo ma większy skok gwintu i jest za krótka.
  
 
ja sobie dorobilem te sruby z mniejszym skokiem gwintu ale jest to zbedne.
  
 
Tylko że te maluchowskie przewody "z oczkiem" mają to do siebie że lubią się odkręcać my mamy zakute końcówki z cc i nie ma problemu. Koszt zakucia to ok 18zł wraz z nowym przewodem dawcą (bo nie miałem końcówek miedzianych z cc). Czyli mając stare końcówki koszt zakucia to ok 10zł. A jest to dużo pewniejsze. Minusem może być fakt że gumiaki są strasznie długie i trzeba je umiejętnie poprowadzić.

Ps: nie wiem czy oryginalne śruby od cylinderków przednich z malca nie pasują na ten gwint w zacisku z cc.
  
 
Cytat:
2008-05-15 22:41:51, DAWCY pisze:
Tylko że te maluchowskie przewody "z oczkiem" mają to do siebie że lubią się odkręcać my mamy zakute końcówki z cc i nie ma problemu. Koszt zakucia to ok 18zł wraz z nowym przewodem dawcą (bo nie miałem końcówek miedzianych z cc). Czyli mając stare końcówki koszt zakucia to ok 10zł. A jest to dużo pewniejsze. Minusem może być fakt że gumiaki są strasznie długie i trzeba je umiejętnie poprowadzić. Ps: nie wiem czy oryginalne śruby od cylinderków przednich z malca nie pasują na ten gwint w zacisku z cc.



Bo jak za słabo dokręcisz to i się odkręcają i jeszcze nie słyszałem żeby się to kiedyś odkręciło a latało takie w polonezach, 125p, zastavach, maluchach tysiące samochodów. Jakby było trefne to dawno by to wycofali z produkcji.
  
 
Mnie się przez 3 latanie zdarzyło żeby się odkręciło. A polecam oczywiście zaciski CC/SC zamiast poloneza.
  
 
A ja mam osobiscie zasiski z Poloneza i nic nie sciaga i nie nazekam wogole. Oczywiscie jakbym sam zakładał to pewnie załozył bym z CC bo akurat ja już kupiłem z takimi hamulcami. Ale CC tez ma inna przewage są lzejsze od Poldka i to chyba jest ich głowną zaletą.
  
 
Mówię tylko jak to u nas wyglądało. Na jednym z cięć zakrętu dobił kołem i pedał wpadł w podłoge. Okazało się że odkręcił sie właśnie ten przewód. Mimo wszystko nie neguje tego rozwiązania bo wiem że działa a ja może po prostu miałem zacisk pod innym kątem i zawadził gdzieś o wahacz czy coś. Ale swoją drogą 10zł za zakucie przewodu to nie jest dużo a będzie jak fabryka
  
 
dawcy ale wy macie sztywne przerobione pod przewody z cc czy gumowe ?
  
 
Cytat:
2008-05-16 11:07:19, jaqo pisze:
dawcy ale wy macie sztywne przerobione pod przewody z cc czy gumowe ?


Do zacisku przychodzą gumowe z cc a łączą sie z miedziakami. Czyli tak jak jest fabrycznie.
  
 
Cytat:
2008-05-16 11:32:00, DAWCY pisze:
Do zacisku przychodzą gumowe z cc a łączą sie z miedziakami. Czyli tak jak jest fabrycznie.


eh to ja sie domyslam ale ktora koncowke przerabialiscie - w gumowym czy w miedzianym
  
 
Cytat:
2008-05-16 12:00:31, jaqo pisze:
eh to ja sie domyslam ale ktora koncowke przerabialiscie - w gumowym czy w miedzianym


A jak Ty chcesz przerobić końcówkę w gumowym ? Gumowy przewód jest od cc więc nie ma potrzeby przerabiać go na maluchowski. Zakuwałem tylko przewody miedziane ze 126p pompa-gumiak bo w gumiaku od cc jest drobniejszy gwint a "grzybek" w miedziaku (fabryczny) wklęsły.
  
 
Cytat:
2008-05-16 12:40:43, DAWCY pisze:
A jak Ty chcesz przerobić końcówkę w gumowym ?


W zakladzie sie tym zajmujacym?
  
 
jak co to moge kupic nowe miedziane przewody z boba i z jednej strony przerobić na CC.mam maszynke
  
 
tak to wygląda