Pilne pytanie o sonde lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
korzystałem z wyszukiwarki i nie znalazłem konkretów !!!!

wymieniłem dziś sondę bo stara zero wskazań miała, teraz założyłem sondę FORD NTK, i po resecie kompa na PB po odpalaniu tak po 10-15s zaczynają być odczyty, oscyluje ładnie miedzy 0,12 a 0,88, natomiast na LPG już nie jest tak pięknie, na wolnych obrotach jest 0,89-0,92 a jak sie doda gazu i puści to zaczyna oscylować i spowrotem wraca do 0,89-0,92, chyba tak nie powinno być ????
i jeszcze jedno chyba po wymianie przewodów WN nie trzeba resetu robić ???
  
 
moze regulacja gazu? to by bylo logiczne...
  
 
A propo sondy.Wczoraj byłem na przeglądzie i sonda padnięta.Jaką byście polecili bo na allegro jest tego od groma i nie wiadomo co wybrać.Słyszałem że Bosch jest do kitu.Ford escort 95 1,4 BG.Sonda ma cztery przewody.Pozdro!!!
  
 
nie zakladam nowego tematu- musze kupic sonde lambda i teraz pytanie jaka???????
chcialem motorcrafta ale nie moge znalesc, sa jakies ngk, boscha, mantrelii itp.

jaka bedzie najlepsza- bliska oryginalu? escort 1.6 16V 97r. 4 piny
  
 
ktos podzieli sie doswiadczeniem?
  
 
sonda

Jak Slawas sprzedaje to znaczy ze jest ok
  
 
Cytat:
2008-12-06 16:37:22, przemkowal pisze:
sonda Jak Slawas sprzedaje to znaczy ze jest ok

dzieki ale bawic sie jeszcze w przekladanie kostki??? bez przesady
  
 
moze jest ktos jeszcze, kto poleci mi jak kupic sonde lambda?
  
 
Kostki przekładać nie musisz - możesz same kable połączyć.
A jak nie chcesz kombinować, to jedź do ASO, tam kupisz oryginał i nie będziesz się bawił w przekładanie kostki.

Na allegro są sondy np NGK z kostką:
klik
ale jesli nie jesteś w 100% pewien że to będzie oryginał tylko jakaś chińska podróbka to kupuj.
  
 
myslalem ze uda mi sie kupic sonde z motorcrafta ale widze ze bedzie problem...
  
 
Ja kupiłem dokładnie na tej aukcji i jest bardzo dobra klikk
Autko chodzi równiutko i idealnie od wrzesnia.
Jedynie to mogłaby mieć troszkę dłuzszy przewód,bo ledwo co wystarczył.
  
 
Przyssam się do tematu i mam pytanie, czy po wymianie sondy konieczny jest restart komputra?
  
 
Ja nie robiłem resetu.Najpierw się przestraszyłem że nowa sonda nie działa ale po ok.5 -8 minutach auto zaczęło normalnie pracować bez resetu.Widocznie jak się dopiero sonda rozgrzała to zaczęła dawać odpowiedni sygnał do kompa,a on zaczął dobrze pracować bez resetu.
  
 
a jakiej firmy jest fabrycznie montowana sonda? bosch? czy inna?
  
 
Fabryczne są NGK/NTK.
Reset trzeba robić jeśli komp miał błąd, jeśli go nie było to nie trzeba robić resetu.
Tyle w temacie.
  
 
dzieki wszystkim za kazda odpowiedz
  
 
A ja mam trochę inne pytanie który kabelek z którym z uniwersalnej sondy do wtyczki w instalacji. W instalacji sa kolory:
-niebiesko-biały
-czarno-czerwony
-brązowy x 2
podpowie ktoś??
  
 
Nikt nie wie który z którym połączyć?
  
 
A nie maszs informacji który co oznacza - brązowe to chyba od podgrzewacza.

Brązowe na 100% są od podgrzewacza, nie ma różnicy jak podłączysz. Co do pozostalych - nie jestem pewien, ale czarny to sygnałowy, drugi to masa.

[ wiadomość edytowana przez: przemkowal dnia 2008-12-07 20:05:19 ]
  
 
1. niebiesko-biały >> czarny (sygnał)
2. brązowo-czarny >> szary (minus sondy)
3. brązowy >> biały (- zasilania grzałki)
4. czarno-czerwony >> biały (+ zasilania grzałki)


ps. ja kupilem bosala i zamiast chodzic od 0.1 do 0.9 chodzi od 0 do jakis 0.7, RS na 2 sondach jest i glupieje czesto, bo jakby to narysowac na wykresie to wychodzilo by ze lambda spada ponizej zera... poprostu spada na zero i tak jest przez chwilke... musze wymieniec na orginal ntk...


-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------

[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2008-12-07 19:39:51 ]