Obrotomierz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
temat wałkowany wiele razy - przeczytałem chyba wszystkie posty i nadal nie wiem co konkretnie mam zrobić:/

Mam escorta 1.6 16V Zetec i standardowo nie miałem obrotomierza (tylko ten śmieszny samochodzik). Poprzednim samochodem był Escort 1.3 na gażniku i on miał obrotomierz. Niedawno uległ kasacji (zdj w profilu:p) i przełożyłem całą konsolke zegarów. Niestety zawsze musi być to ale...
Obrotomierz wskazuje 2 razy więcej:/

Słyszałem że ten potencometr w obrotomierzu jest od liniowości wiec raczej regulacja nim odpada:/

Podłączyć obrotomierz do czujnika Haala?

Czy może jakiś rezystor można wpiąc dodatkowo aby zaniżyć o połowe wskazania?
  
 
Przerabialem juz te sprawy w starym 1.6 i w nowym 1.6 16V.
Ty masz obr od 8 zaworowego, albo zmienisz od 16V albo zmienisz na plytce opornik, gdzies czytalem ktory, ja zmienialem u siebie ale nie powiem ci ktory i na jaka opornosc bo nie pamietam.
  
 
a może pamiętasz gdzie czytałeś;>?
  
 
zmień obrotkę na taką z 16v i po problemie.. najlepiej całe zegary przełóż. co bedziesz cudował z lutowaniem...
  
 
jak założyłem do RS'a obrotek z 8v to wskazywał dokładnie 2x za mało. Więc chyba coś w tym jest. Ale jak wolisz, udaj się najlepiej do jakiegoś garażowego elektryka, taki wszystko naprawi i nie dużo weźmie. Jak chcesz to mam tu takiego. Na fordach się zna.
  
 
Ja tu po taniości chce pójść:p
a lutownice w domu mam i umiem się nią obsługiwać aczkolwiek również nie zawaham się jej użyć:p


[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2008-09-19 15:47:19 ]
  
 
tak ale pytanie który:/ nie mam go zamiaru spalić:/
Podejrzewam że już na wyjściu przy cewce ponieważ układ sczytuje częstotliwość więc zostaje jakiś rezystor przy cewie od wskazówki...
  
 
Super=) dziękówa

ale z drzwi??

bo rama pojechała na złom:p zostały tylko drzwi klapa tylnia zderzaki lampy chłodnica skrzynia biegów szyberdach i jakieś bzdety:p



[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2008-09-19 16:22:51 ]
  
 
szczerze powiedziawszy to niepamiętam:p sprawdze i napisze Ci na priv
  
 
ustawiam zakres obr potencjometrem i mam takie pytanko;p na jakie obr maxymalnie pozwoli mi komp? 6800?
  
 
Cytat:
2008-09-19 15:41:10, mmbu pisze:
Biorąc pod uwage ze RS jest 16V, a mam tą samą sytuację Twoja rada nic nie da



A czy gdzies ktos napisal ze od RS-a?
Przeciesz wiadomo ze RS to nie DOHC czy ZETEC, a tu mowa o tych silnikach, 1.6, 1.8 16V
  
 
problem rozwiązany musze tylko ustawic wskazówke zeby po zapaleniu pokazywała obroty biegu jałowego (ile tak około? 850?) i maksymalne obroty dla tego silnika (6500?) Bo narazie to mi za skale wskazówka wychodzi jak wdepne gaz do oporu:p


[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2008-12-28 23:27:11 ]
  
 
Ustawia sie tak, wyjmujesz slupek podtrzymujacy, zdejmujesz wskazówkę, właczasz zaplon i ustawiasz wskazówke na kreske 0, i tyle, jesli po tym nadal Ci bedzie cos zle wskazywac to juz wina lezy gdzie indziej.
  
 
witam i podpinam sie pod temat.
chcialbym sie dowiedziec czy duzo jest odkrecania zeby wyjac stare i wlozyc nowe zegary. czy kierownice trzeba odkrecac?? a jesli tak to jak. mk6 z poducha kierowcy.
  
 
Wymiana zegarów bardzo prosta, nie wymagająca demontażu kierownicy. Odkręcasz 4 śrubki, odczepiasz linkę prędkościomierza oraz wtyczke od elektryki i to wszystko.


Cytat:
2008-12-30 22:17:43, lukas1986 pisze:
witam i podpinam sie pod temat. chcialbym sie dowiedziec czy duzo jest odkrecania zeby wyjac stare i wlozyc nowe zegary. czy kierownice trzeba odkrecac?? a jesli tak to jak. mk6 z poducha kierowcy.

  
 
Cytat:
2008-12-29 07:57:51, mmbu pisze:
Wytrzezwiej i przeczytaj co napisałeś



Raczej Ty wytrzezwiej albo czytaj ze zrozumieniem, nie chodzi o nazwe bo RS tez jest 16V, ale o o obrotomierz, chodzilo o to ze silniki DOHC i ZETEC sa takie same pisze jak byk 1.6 i 1.8, a 2.0 to juz inna konstrukcja jak i inna elektronika.