Tuleje tylnej belki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie - OMEGA A. Czy ktos z kolegów wymieniał to sam, domowymi sposobami czy tez lepiej zlecić to mechaniorowi?
  
 
Ktore te wielkie?Jesli tak to wymienialem o ile wyjecie starych jest latwe o tyle nowe pomimo duzych ilosci smaru i tak wchodza ciezko hehe.Robilem to na zamontowanym wozku a pomocny byl lewarek hydrauliczny.
  
 
Tak, właśnie o te wielkie mi chodzi. Przypuszczam że stare powinny się same "wysypać" bo niewiele z nich już zostało . A możesz dokładniej opisać jak je włożyć?
  
 
JA robilem t z kanalu
Podparlem samochod o wozek przy tej gumie.
Odkrecilem 4 sruby lapy tulei
Stara wyszla bez problemow
Nowa nasmarowalem a gniazdo wpierw przeszlifowalem papierem.potem smar
Wcisnelem reka ile sie da ta nowa.A potem lewarkiem hydraulicznym po obwodzie tej gumy ja wprawsowywalem.Proby wprasowania za centarlna tuleje lub po obwaodzie wzdluz srednicy na nic sie zdaly.Proces jest mocolny gdyz tulej za kazdym razem wchodzi tylko o kawalek.Dobra godzina mi na 1 strone schodzila.Uwazaj na linke recznego bo potrafi sieprzesunoc nad wuzkiem a potem przy skaldaniu koncowym podpory zostaje zakleszczona.
  
 
Właśnie wymieniałem te gumy, ale na warsztacie specjalizujacym się w zawieszeniach i zajęło im to około 15 min bez używania podnośnika do wciskania.
  
 
Pytanko, Panowie, jak to jest z tą wymianą tulei (silentbloków) tylnej belki, tych dużych pionowych? Właśnie przeczytałem, że robota na 15 min, a wcześniej "skąd inąd" słyszałem, że parę dni na to potrzeba, bo musi być zwalone całe tylne zawieszenie i belka idzie na prasę. Chodzi mi o Omę B sedan.
  
 
Patrz co pisze Senator.
  
 
a tak tylko dodam może nie wszyscy wiedzą w omie z 97 siedzi Lemforder oznakowany GM wiec jak ktoś chce oryginał to kupić jak ja Lemfordera
  
 
Cytat:
2008-12-04 19:57:29, Schizm pisze:
a tak tylko dodam może nie wszyscy wiedzą w omie z 97 siedzi Lemforder oznakowany GM wiec jak ktoś chce oryginał to kupić jak ja Lemfordera



Potwierdzam,
U mnie znaczek oraz numer GM były niedokładnie zeszlifowane i można było odczytać oznaczenia