| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2008-12-18 12:43:22 mógłbyś to zobrazować np. zdjęciem??? |
Palka1 Dębica | 2008-12-18 12:48:10 podaj mi meila to wyśle zdjęcie |
kotniedobry F&F Sympatyk Fiat 126p Warszawa | 2008-12-18 13:13:15 Pewnie chodzi Ci o przyspieszanie i opoźnianie wałka
a tu dokładnie masz tu opisane ,, Można też zostawić seryjny wałek rozrządu (lub lepszą od serii 114), auto będzie miało ciekawą charakterystykę, ciąg zaczyna się od 2 tyś, przy 3,5 tyś jest moment max a koniec ciągu wypada na 5,5 tyś dobre na ciasne KJS'y (spalanie 7-8 przy dynamicznej jeździe miejskiej). 385 ma charakterystykę nieco inną ciąg zaczyna się przy 3 tyś. moment max wypada na około 4 tyś a koniec ciągu to około 7 tyś ale średnie spalanie jest o około litr większe. Można też manipulować wałkiem tak żeby moment/moc max dobrać do innych obrotów, zasada jest taka przyspieszenie wałka (w prawo względem koła zębatego, rozwiercone otwory na śruby tak żeby dało się przesuwać koło zębate na wałku) przenosi moment max na niższe obroty, a opóźnienie (w lewo) przenosi moment max na wyższe obroty, trzeba pamiętać że rozwiercenie otworów o 1 mm to jest około 4 stopni (względem wału korbowego). ,, cytat ze strony - Tytuł strony |
Palka1 Dębica | 2008-12-18 13:16:37 dzięki za odpowiedź
a tu jeszcze fotka ![]() [ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2008-12-18 13:23:37 ] [ powód edycji: poprawione ] |
kotniedobry F&F Sympatyk Fiat 126p Warszawa | 2008-12-18 13:30:04 To koło jest do śmieci , za dużo rozwiercone . Wystarczy rozwiercić seryjne otwory wiertłem o średnicy większej o 2-2,5 mm . |
Palka1 Dębica | 2008-12-18 13:33:04 aha spoko dzieki
|
5Turbo F&F Wolny Słuchacz :) Promot Mondial 84 & ... Zabrze | 2008-12-18 14:09:34
A mozesz mi powiedziec dlaczego? Mozna przesunac na tej fasolce kolko i bedzie dobrze. Ja bym wiertlem nie rozwiercal wiekszym, bo z tego co wiem to kolo siedzi tylko na srubach. Ciekawe jak je potem ustawisz zeby nie mialo bicia. |
kotniedobry F&F Sympatyk Fiat 126p Warszawa | 2008-12-18 14:20:06
Nie będzie bicia , koło zakładasz na ,,kołnierz,, od wałka i dekręcasz śrubami . Jak rozwiecisz wiertłem to teoretycznie będziesz wiedział o ile stopni go przekręcasz . |
5Turbo F&F Wolny Słuchacz :) Promot Mondial 84 & ... Zabrze | 2008-12-18 14:33:15 Faktycznie opiera sie na zewnatrz. Ale i tak rozwiercenie tym samym rozmiarem uwazam za lepsze. |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2008-12-18 15:21:30 oczywiscie ze robi sie fasolke a nie wiekszy otwor... np. dlatego, ze wtedy wiesz gdzie byl seryjnie ![]() |
kotniedobry F&F Sympatyk Fiat 126p Warszawa | 2008-12-18 16:21:03
Tylko po opisie założyciela tematu można wywnioskować że ma seryjny silnik (choć mogę się mylić ) , więc dla niego lepszym rozwiązaniem będzie rozwiercenie otworu . Weźmie sobie opis z tej strony zobaczy acha jeden mm większy otwór to 4 stopnie obrotu wałka .Rozwierci założy wg załączonego schematu i będzie jeździł . Fasolka będzie lepsza dla kogoś kto ma modzony silnik , i kogoś kto będzie miał ochotę zdejmować rozrząd 10 razy żeby sobie go ustawić pod konkretny wałek i mody silnika itp PEACE |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2008-12-18 17:26:06 żadna, bo śruba imbusowa nie jest oryginalną stosowanąw tym miejscu tylko sruba szeciokątna z podkładką zaginaną pod spodem. a jak się stosuje srubę imbusową, to moznaby zastosowac podkładkę poszerzaną |
kotniedobry F&F Sympatyk Fiat 126p Warszawa | 2008-12-18 17:39:30 Tylko przecież śruba nie jest wkręcana centralnie w otwór . Miałem tak zrobione w silniku i nic się nie działu .Po przejechaniu powiedzmy 1000 km sprawdzałem czy coś się nie przesunęło albo pękło i nic .
Tutaj masz instrukcje montażu wałka Świątka dołączaną do zakupionego wałka : W celu wykorzystania w pełni możliwości sportowego wałka rozrządu "385" zaleca się następujące dodatkowe przeróbki silnika: - wyprzedzenie statyczne zapłonu 15 stopni. - planowanie głowicy silnika o 1,8-2,5 mm. - zamontowanie tłumika o mniejszych oporach przepływu np. typu WUPEX. - zmniejszenie masy koła zamachowego o 25-45 %. - zmnejszenie oporów przepływu w przewodach ssących i wydechowych. - stosowanie paliwa LO 98. - przefrezowanie kątowe całego wałka w celu uzyskania najkorzystniejszych czasów otwarcia zaworów. Dla maksymalnego wykorzystania parametrów wałka wskazane jest jego właściwe ustawienie kątowe. W tym celu należy rozpiłować otwory mocujące w dużym kole rozrządu o wielkość (w mm) podaną na czołowej powierzchni wałka. Producent: inż. Lech Świątek 85-378 Bydgoszcz ul.Żywiecka 3 tel.052 379 66 05 tel.052 379 87 20 http://www.swiatek-tuning.com.pl Pare lat temu montowaliśmy z kumplem ten wałek do jego malucha . Będąc wilkimi laikami nieznającymi nawet słowa przefrezowanie . Kumpel zadzwonił do świątka i powiedział że kupił u niego wałek , ma instrukcje ale nie wie o co chodzi z tym wałkiem . Powiedział wprost żeby rozwiercić otwór większym wiertłem . Zalecił tylko użycie nowego wiertła . |
3zeR_MDS F&F Wolny Słuchacz :) Kraków | 2008-12-18 18:51:58
a jak sie frezuje kątowo wałek? boschem? |
5Turbo F&F Wolny Słuchacz :) Promot Mondial 84 & ... Zabrze | 2008-12-18 19:01:53 3zer u nos na to godają Flex |
3zeR_MDS F&F Wolny Słuchacz :) Kraków | 2008-12-18 19:03:13 flexem jedziesz po krzywkach? no mozna i tak ja bym jednak przefazowal ![]() |
5Turbo F&F Wolny Słuchacz :) Promot Mondial 84 & ... Zabrze | 2008-12-18 19:05:54 Mi i Cichemu tu oltarzyki przewrocili dzis. 100 lat bysmy mysleli, a tak nie wykombinowali Zaraz zaczniemy krzywki flexem robic Dzieki za cynk |
130TC (S) Furious Moderator 126p Jaworzno | 2008-12-18 20:30:13 Panowie... mniej alkoholu |