Mam pytanie o przyśpieszone koło do maluszka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanie zdobyłem przyśpieszone koło rozrządu do maluszka tylko nie bardzo wiem z czym to się je, co trzeba zrobić zakładając takie koło ono ma wywiercone nowe otwory przy starych fabrycznych, jest tak jakby jeden większy otwór, co trzeba zrobić przy zakładaniu takiego koła???????

z góry dzięki
  
 
mógłbyś to zobrazować np. zdjęciem???
  
 
podaj mi meila to wyśle zdjęcie
  
 
Pewnie chodzi Ci o przyspieszanie i opoźnianie wałka
a tu dokładnie masz tu opisane ,, Można też zostawić seryjny wałek rozrządu (lub lepszą od serii 114), auto będzie miało ciekawą charakterystykę, ciąg zaczyna się od 2 tyś, przy 3,5 tyś jest moment max a koniec ciągu wypada na 5,5 tyś dobre na ciasne KJS'y (spalanie 7-8 przy dynamicznej jeździe miejskiej). 385 ma charakterystykę nieco inną ciąg zaczyna się przy 3 tyś. moment max wypada na około 4 tyś a koniec ciągu to około 7 tyś ale średnie spalanie jest o około litr większe. Można też manipulować wałkiem tak żeby moment/moc max dobrać do innych obrotów, zasada jest taka przyspieszenie wałka (w prawo względem koła zębatego, rozwiercone otwory na śruby tak żeby dało się przesuwać koło zębate na wałku) przenosi moment max na niższe obroty, a opóźnienie (w lewo) przenosi moment max na wyższe obroty, trzeba pamiętać że rozwiercenie otworów o 1 mm to jest około 4 stopni (względem wału korbowego). ,,

cytat ze strony - Tytuł strony
  
 
dzięki za odpowiedź
a tu jeszcze fotka


[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2008-12-18 13:23:37 ]
[ powód edycji: poprawione ]
  
 
To koło jest do śmieci , za dużo rozwiercone . Wystarczy rozwiercić seryjne otwory wiertłem o średnicy większej o 2-2,5 mm .
  
 
aha spoko dzieki
  
 
Cytat:
2008-12-18 13:30:04, kotniedobry pisze:
To koło jest do śmieci , za dużo rozwiercone . Wystarczy rozwiercić seryjne otwory wiertłem o średnicy większej o 2-2,5 mm .


A mozesz mi powiedziec dlaczego? Mozna przesunac na tej fasolce kolko i bedzie dobrze. Ja bym wiertlem nie rozwiercal wiekszym, bo z tego co wiem to kolo siedzi tylko na srubach. Ciekawe jak je potem ustawisz zeby nie mialo bicia.
  
 
Cytat:
2008-12-18 14:09:34, 5Turbo pisze:
A mozesz mi powiedziec dlaczego? Mozna przesunac na tej fasolce kolko i bedzie dobrze. Ja bym wiertlem nie rozwiercal wiekszym, bo z tego co wiem to kolo siedzi tylko na srubach. Ciekawe jak je potem ustawisz zeby nie mialo bicia.



Nie będzie bicia , koło zakładasz na ,,kołnierz,, od wałka i dekręcasz śrubami . Jak rozwiecisz wiertłem to teoretycznie będziesz wiedział o ile stopni go przekręcasz .
  
 
Faktycznie opiera sie na zewnatrz. Ale i tak rozwiercenie tym samym rozmiarem uwazam za lepsze.
  
 
oczywiscie ze robi sie fasolke a nie wiekszy otwor... np. dlatego, ze wtedy wiesz gdzie byl seryjnie
  
 
Cytat:
2008-12-18 15:21:30, jaqo pisze:
oczywiscie ze robi sie fasolke a nie wiekszy otwor... np. dlatego, ze wtedy wiesz gdzie byl seryjnie




Tylko po opisie założyciela tematu można wywnioskować że ma seryjny silnik (choć mogę się mylić ) , więc dla niego lepszym rozwiązaniem będzie rozwiercenie otworu . Weźmie sobie opis z tej strony zobaczy acha jeden mm większy otwór to 4 stopnie obrotu wałka .Rozwierci założy wg załączonego schematu i będzie jeździł . Fasolka będzie lepsza dla kogoś kto ma modzony silnik , i kogoś kto będzie miał ochotę zdejmować rozrząd 10 razy żeby sobie go ustawić pod konkretny wałek i mody silnika itp PEACE
  
 
Cytat:
Tylko po opisie założyciela tematu można wywnioskować że ma seryjny silnik (choć mogę się mylić ) , więc dla niego lepszym rozwiązaniem będzie rozwiercenie otworu . Weźmie sobie opis z tej strony zobaczy acha jeden mm większy otwór to 4 stopnie obrotu wałka .Rozwierci założy wg załączonego schematu i będzie jeździł . Fasolka będzie lepsza dla kogoś kto ma modzony silnik , i kogoś kto będzie miał ochotę zdejmować rozrząd 10 razy żeby sobie go ustawić pod konkretny wałek i mody silnika itp PEACE



Załóżmy ze chce przestawić wałek o 8 stopni (wg ciebie trzeba przesunąć 2 mm) żeby z jednej strony uzyskać 2 mm muszę rozwiercić wiertlem większym o 4 mm (czyli wiertło 10) i tutaj pytanie, pomyślałeś o tym w swojej genialnej metodzie jaka powierzchnia łba śruby będzie dociskać kolo do walka (przy śrubie imbusowej M6 średnica łba wynosi właśnie 10 mm)???
  
 
żadna, bo śruba imbusowa nie jest oryginalną stosowanąw tym miejscu tylko sruba szeciokątna z podkładką zaginaną pod spodem. a jak się stosuje srubę imbusową, to moznaby zastosowac podkładkę poszerzaną
  
 
Tylko przecież śruba nie jest wkręcana centralnie w otwór . Miałem tak zrobione w silniku i nic się nie działu .Po przejechaniu powiedzmy 1000 km sprawdzałem czy coś się nie przesunęło albo pękło i nic .

Tutaj masz instrukcje montażu wałka Świątka dołączaną do zakupionego wałka :
W celu wykorzystania w pełni możliwości sportowego wałka rozrządu "385" zaleca się następujące dodatkowe przeróbki silnika:
- wyprzedzenie statyczne zapłonu 15 stopni.
- planowanie głowicy silnika o 1,8-2,5 mm.
- zamontowanie tłumika o mniejszych oporach przepływu np. typu WUPEX.
- zmniejszenie masy koła zamachowego o 25-45 %.
- zmnejszenie oporów przepływu w przewodach ssących i wydechowych.
- stosowanie paliwa LO 98.
- przefrezowanie kątowe całego wałka w celu uzyskania najkorzystniejszych czasów otwarcia zaworów.
Dla maksymalnego wykorzystania parametrów wałka wskazane jest jego właściwe ustawienie kątowe.
W tym celu należy rozpiłować otwory mocujące w dużym kole rozrządu o wielkość (w mm) podaną na czołowej powierzchni wałka.
Producent:
inż. Lech Świątek
85-378 Bydgoszcz
ul.Żywiecka 3
tel.052 379 66 05
tel.052 379 87 20
http://www.swiatek-tuning.com.pl
Pare lat temu montowaliśmy z kumplem ten wałek do jego malucha . Będąc wilkimi laikami nieznającymi nawet słowa przefrezowanie . Kumpel zadzwonił do świątka i powiedział że kupił u niego wałek , ma instrukcje ale nie wie o co chodzi z tym wałkiem . Powiedział wprost żeby rozwiercić otwór większym wiertłem . Zalecił tylko użycie nowego wiertła .




  
 
Cytat:
2008-12-18 17:39:30, kotniedobry pisze:
- przefrezowanie kątowe całego wałka w celu uzyskania najkorzystniejszych czasów otwarcia zaworów. Dla maksymalnego wykorzystania parametrów wałka wskazane jest jego właściwe ustawienie kątowe.


a jak sie frezuje kątowo wałek? boschem?
  
 
3zer u nos na to godają Flex
  
 
flexem jedziesz po krzywkach? no mozna i tak ja bym jednak przefazowal
  
 
Mi i Cichemu tu oltarzyki przewrocili dzis. 100 lat bysmy mysleli, a tak nie wykombinowali Zaraz zaczniemy krzywki flexem robic Dzieki za cynk
  
 
Panowie... mniej alkoholu