| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2008-12-11 16:29:02 moze mi ktos naswietli temat, jakis wanabe inzynier czy juz magister
mam dwa takie same stabilizatory o srednicy 22mm oba, jeden wykonany z gietego drutu{pelny w srodku} drugi z gietej rurki{pusty w srodku}, oba sa wyrobami fabrycznymi fiata do tego samego samochodu ktory zalozyc? ten z pelnego drutu jest pancerny i ciezki, ten z rurki lekki{dwa z rurki waza nadal wyczuwalnie mniej niz jeden pelny}, czy oba beda pracowac tak samo? czy rura jest bardziej odporna na skrecanie niz pret tej samej srednicy ? [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2008-12-11 16:32:08 ] |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2008-12-11 18:50:25 brać udziału moze nie bierze ale na tyle bruździ że mniejsza siła jest potrzebna zeby ukręcić pręt anizeli rurę o tej samej średnicy zewnętrznej i jakiejśtam sensownej ściance |
schwepes F&F Sympatyk zezłomowałem Kraków | 2008-12-11 19:58:19 Dopiero przy ściance 5.5-6mm (dla rury 22mm) można mówić o zbliżonej wytrzymałości na skręcanie. Przy cieńszej ściance (śr. wewnętrzna ponad 12mm), rura będzie miała zdecydowanie mniejszą wytrzymałość na skręcanie. |
stasiu F&F MEMBER 125p 73' Łódź | 2008-12-11 20:02:18 Oczywiscie pelny pret |
Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2008-12-11 22:18:56 Z tego co Bart mówi wynika że średnica wewnętrzna rurki jest większa niż 16 mm, także sztywność będzie mierna(zakładając jednaki materiał rurki i pręta, pomijamy też różnice strukturalne). |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2008-12-11 22:27:13 a ktore z tych dwojga bedzie miało większą sprężystosc zakładając ze materiał ten sam?
[ wiadomość edytowana przez: Poramancza dnia 2008-12-11 23:25:07 ] |
3zeR_MDS F&F Wolny Słuchacz :) Kraków | 2008-12-11 22:28:24 pret bedzie bardziej sprezysty, aczkolwiek sztywniejszy napewno |
bartixr stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2008-12-11 22:50:42 pręt oczywiście, z odpowiednimi zawartosciami domieszkami krzemu i magnezu .. Caly "gównia.ne" zawieszenie w reno mam na drążkach skrętnych ! - bez spreżyn czy resorów !! odradzam wszystkim ! |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2008-12-11 23:28:48
|
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2008-12-12 08:23:46 W T5 która z założenia jest dostawczakiem z przodu też nie ma sprężyn tylko drążki skrętne |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2008-12-12 09:08:01 nie mieszajcie elementów sprężynujacych zawieszenie z stabilizujacymi |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2008-12-12 14:15:52 meganka ma zdaje sie makpersony z przodu, chyba ze o czyms nie wiem |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2008-12-12 15:41:24 Poza odpornością na skręcanie - które są zbliżone dla pręta i rury - weź pod uwagę wzrost masy nieresorowanej przy pręcie . W konsekwencji pogarsza się komfort , przyspiesza zużycie łożysk i elementów gumowych . |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2008-12-12 16:37:24 nie zakładaj stabilizatora będziesz miał większy wykrzyż |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2008-12-12 18:14:20 pomaranczka ale to nie landrover staba zakladam bo regata 70 nie ma go w serii a bedzie potrzebny po swapie na wiekszy silnik, generalnie pozniejsze roczniki mialy staby z rurki ze wzgledu na obnizenie masy auta i poprawienie{zmniejszenie} spalania, co bylo jednym z istotniejszych zmian w zmodernizowanym ritmo-regacie, stab z preta jest z ritmo 125tc abarth z 82 roku, czyli przed faceliftem |
Radass Fiat 126p Brodłej | 2008-12-12 18:22:57
???? sztywnosc to odwrotnosc podatnosci (czyli sprezystosci) wiec nie rozumiem chyba albo nie chce mis ie zastanawiac o co chodzi
ja bym załozył z rurki. skoro to jest fabryczny twór tymbardziej. spełnia zadanie tak samo jak stabilizator z pręta. |
3zeR_MDS F&F Wolny Słuchacz :) Kraków | 2008-12-12 18:29:13 pomylało mi sie, sorry myślałem o plastycznosci, pisalem o sztywnosci.
zastanawia mnie tylko fakt do jakiej granicy skrecenia beda zachowywaly sie podobnie? bo w pewnym momencie w rurce zacznie powstawac deplanacja plaszczyzn,. tylko jesli grubosc scianki bedzie wystarczajaca, przy tak ograniczonych ruchach jakim jest poddawany stabilizator nie bedzie to mialo wiekszego znaczenia. aczkolwiek osobiscie wstawilbym pelny |
Radass Fiat 126p Brodłej | 2008-12-12 18:37:23 wystarczy że stabilizator z rury bedzie wykonany z ciut lepszego materiału i przy tej samej srednicy bedzie miał taka samą wytrzymalość. ja bym założył z rury -lżejszy
[ wiadomość edytowana przez: Radass dnia 2008-12-12 18:39:09 ] |