DUŻY dylemat wymiana silnika !!! pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam ecorta z 1995 roku, jakis miesiąc temu padł silnik. Wyszukałem nowy i kupiłem(1993). problem polega na tym że jak otworzyłem maske okazało sie że na pokrywie głowicy u mnie jest napisane ZETEC 16V a w nowym DOHC 16V. Pogrzebałem troche w necie i znalazłem sprzeczne wypowiedzi. wiekszość jest taka że to takie same silniki a część że się różnią. Wizualnie sa takie same.

PYTANIE:
Czy moja elektronika(zetec) będzie pasowała do nowego(dohc)??
Czy niestety trzeba będzie przerabiać też elektonike??

Zależy mi na szybkiej odpowiedzi bo mam tylko 3 tygodnie gwarancji rozruchowej.

Pozrawiam
tojaseb
  
 
Jeżeli to jest 16v to to ten sam silnik, po prostu nazwa Zetec została wprowadzona później, wcześniej silniki te nazywały się Zeta i nie zapisywali tej nazwy na pokrywie zaworów.
  
 
Jacek ma racje, a ja dodam iż DOHC to nic innego jak dwa wałki rozrządu w głowicy czyli Double Over Head Camshaft, więc spokojna głowa wszystko jest w porządku


[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2008-12-16 21:32:26 ]
  
 
A jeszcze wazne, czy twoj ZETEC jest z plastikowym kolektorem czy alu, bo jesli plastik, to juz kilka rzeczy trzeba zmienic/przerobic.
  
 
W 95 roku były jeszcze alu kolektory, natomiast DOHC to starsze oznaczenie Zeteca, więc wszystko powinno pasować, o ile kupiłeś o tej samej mocy.
  
 
no racja, plastik weszedl chyba po 95, alenie jestem pewien.

Jezeli ten ZETEC jest z alu, to wszystko pasi plug&play.
  
 
moc ta sama (90), kolektor aluminiowy
dzięki chłopaki za szybkie odpowiedzi, uspokoiliście mnie bo myślałem że utopiłem hajsik.

pozdrawiam
  
 
No przecież jest różnica!!!
W pokrywie zaworów
W końcu inny napis