[MKV] 1.8 105km Problem z przełącznikiem od nawiemu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przepraszam ze zaczynam już któryś z kolei temat o nawiewie ale poszukałem i nie znalazłem dokładnie takiej samej sytuacji jak jest u mnie ...
No to tak nawiew wogóle nie działa (no chyba ze jedziesz 100km/h to coś wieje ;P) tak przy przełączniku gdzie się przełącza ciepło i zimno działa tak samo na nogi na szyby itp ale przełącznik na 0 I II III nie działa nie ma nawet oporu taki jaki jest na pozostałych dwóch tak myślałem ze to może wina tego przełącznika ??
A doczytałem się ze to może być tez winna skrzynki z bezpiecznikami ... ostatnio kupiłem cały komplet bezpieczników i wymieniłem ale to nie naprawiło problemu a nie chce kupować tego przełącznika nie wiedząc czy to załatwi problem ... wiec prosił bym o pomoc !!
A i jak to jednak oznaki skrzynki do lutowania to poprosiłbym o jakaś fotorelacje bo nie wiem wogóle jak się za to zabrać a podobno można sobie samemu poradzić ??

Wielkie dzieki

[ wiadomość edytowana przez: grzessiuuuu dnia 2009-10-08 14:24:45 ]
  
 
Sprawdz jakimś próbnikiem z żarówki czy idzie prąd na zasialnie przełącznika i będzisz wiedział czy przełącznik czy juz w skrzynce. Uderz wieczorem na gg to pomogę może jakoś
  
 
nie pamietam dokladnie (bo mojego Escorta juz od ponad miesiaca nie widzialem) ale przelacznik pracy silnika dmuchawy powinien dawac lekki opor, przelaczac sie tak skokowo... skoro tego nie robi to najprawdopodobniej cos jest z nim nie tak...

odkrec oslone nawiewu i obadaj co sie z nim stalo...

jesli nie wiesz jak to zrobic to... pisze z pamieci wiec jak cos zle niech ktos mnie poprawi...

-odkrecasz oslone na licznikiem, dwie srubki u gory, zaczepy na dole, wyciagaj ja delikatnie bo mozna zaczepy ulamac
-po lewej stronie sterowania nawiewem pokaze sie srubka - odkrecasz ja
-zdejmujesz pokretla i pod krancowymi sa kolejne srubki
-gdy srubki juz zdjete, zdejmujesz oslone sterowania nawiewem uwazajac na przewody od podswietlenia pokretel
-srodkowe pokretlo to w sumie potencjometr trzyma sie na zatrzaskach

byc moze on sie sypnal, lub moze wtyczka sie wypiela... obadaj...
  
 
Cytat:
2009-10-05 17:19:26, grzessiuuuu pisze:
Przepraszam ze zaczynam już któryś z kolei temat o nawiewie ale poszukałem i nie znalazłem dokładnie takiej samej sytuacji jak jest u mnie ... No to tak nawiew wogóle nie działa (no chyba ze jedziesz 100km/h to coś wieje ;P) tak przy przełączniku gdzie się przełącza ciepło i zimno działa tak samo na nogi na szyby itp ale przełącznik na 0 I II III nie działa nie ma nawet oporu taki jaki jest na pozostałych dwóch tak myślałem ze to może wina tego przełącznika ?? A doczytałem się ze to może być tez winna skrzynki z bezpiecznikami ... ostatnio kupiłem cały komplet bezpieczników i wymieniłem ale to nie naprawiło problemu a nie chce kupować tego przełącznika nie wiedząc czy to załatwi problem ... wiec prosił bym o pomoc !! A i jak to jednak oznaki skrzynki do lutowania to poprosiłbym o jakaś fotorelacje bo nie wiem wogóle jak się za to zabrać a podobno można sobie samemu poradzić ?? Wielkie dzieki



Zimny lut w skrzynce na 90%. Miałem to samo Lutowanko skrzynki albo daj tam + po stacyjce bądz jakiś stały + i po krzyku
  
 
1.Sprawdzenie włącznika (zobacz, czy dochodzi do niego prund)
2.Sprawdzenie dmuchawy i jej rezystora
3.Skrzynka bezp. -mnóstwo jest tematów, nawet fotorelacja gdzieś była...
  
 
Cytat:
2.Sprawdzenie dmuchawy i jej rezystora


Surec dobrze gada.Jak przestało mi dmuchać na wiosne,wywaliłem wszystko i nic nie znalazłem.Cała skrzynka z bezpiecznikami i przekażnikami była rozebrana.Szedłem po kabelkach,bo może tam.Też nic.Podpiołem sam silnik nawiewu,patrze diała.Ooooo....se myśle jest dobrze.Nie wiedziałem jak się to zowie,teraz wiem,że to rezystor,takie coś ze spiralkami i trój przewodową kostką.Obok jest kabelek plusa i to od niego trzeba zacząć podając mu plusa z akuma.Nie wiem jak to jest rozwiązane w MK-5,ale w MK-7 mam to pod machą na podszybiu.Myśle,że przełącznik i skrzynka nic tu nie mają do powiedzenia (choć są sporadyczne przypadki awarii tych podzespołów),ale mogę się mylić.Druga awaria nawiewu (na zlocie w Sielpi),wtedy spalił mi się silnik i trzeba go było wymienić.Zycze powodzenia w naprawie.
 
 
Cytat:
2009-10-06 19:42:32, przemo2 pisze:
Nie wiem jak to jest rozwiązane w MK-5,ale w MK-7 mam to pod machą na podszybiu.Myśle,że przełącznik i skrzynka nic tu nie mają do powiedzenia (choć są sporadyczne przypadki awarii tych podzespołów),ale mogę się mylić.



Kolego w MK5/6 rezystor jest w tym samym miejscu, na obudowie wentylatora dmuchawy (także w wersji z klimą). Nie ma większego bądz mniejszego prawdopodobieństwa co padło, jednak skrzynka to moim zdaniem większość przypadków, patrząc nawet w archiwum tego przypadku
  
 
Tytuł prawie ok. Prawie bo samo "nawiew" nie mówi zbyt wiele. Uściślij proszę nazwę tematu
  
 
Cytat:
Nie ma większego bądz mniejszego prawdopodobieństwa co padło, jednak skrzynka to moim zdaniem większość przypadków, patrząc nawet w archiwum tego przypadku



Rocky pewnie masz racje.Ja tylko sugerowałem się moim przypadkiem.Łatwiej jest sprawdzić wtykając kabelek tu czy tam zamiast od razu walić na głęboką wode i demontować skrzynke z przekażnikami.
 
 
Cytat:
2009-10-07 15:43:50, przemo2 pisze:
Rocky pewnie masz racje.Ja tylko sugerowałem się moim przypadkiem.Łatwiej jest sprawdzić wtykając kabelek tu czy tam zamiast od razu walić na głęboką wode i demontować skrzynke z przekażnikami.



Najważniejsze aby po naprawie dmuchawa zadziałała, ale tak jak mówisz usterka rezystora też może być. Opcji naprawy jest wiele
  
 
Tak jak jeden kolega zauważył trzeba zobaczyć czy przełącznik działa,bo kolega pisze,że nie ma oporu jak w pozostałych.Regulacja ciepło/zimno działa płynnie ale z lekkim oporem,natomiast przełączik od prędkości nawiewu działa skokowo i powinien poprostu wskakiwać na konkretny stopień nawiewu.
  
 
Dzieki chlopaki hmmm troche duzo tego ale jakos dam rady zaczne od tego przełacznika a dalej bd informowal
  
 
Cytat:
2009-10-07 19:24:08, grzessiuuuu pisze:
Dzieki chlopaki hmmm troche duzo tego ale jakos dam rady zaczne od tego przełacznika a dalej bd informowal



raptem 3 rzeczy do sprawdzenia to już dużo?
  
 
No nie duzo ale jak zobaczylem jak lutowac ta skrzynke to za głowe sie zlapalem ;O
Sprawdzilem wkoncu i nie dochodzi prad do przełacznika wiec chyba tylko lutowanie szkrzynki pozostaje ...
Ale watpie ze sam bym to zrobil bo nie czuje sie na siłach a moze ktos wie ile kosztuje takie cso u elektryka czy cos ??
  
 
nie musisz lutować ale to co ci napisze to druciarstwo ale bedzie działało... mozesz wyciągnąć obok bezpiecznik jakiś duzy np 20A i ten od nawiewu... bierzesz ok 5 cm przewód linke wkładasz go w oba gniazda bezpieczników i póżniej dociskasz(wkładasz) bezpiecznikami i wsio działa a w miedzy czasie szukasz sprawnej... ja tak zrobiłem jak po niepotrzebnym rozwaleniu mojej sprawnej kupiłem na szrocie za pare złotych inną w w tym czasie poszukałem sprawnej
  
 
no własnie doczytalem sei tego na forum tylko mam pytanie czy ten kabelek to włozyc od tylu czy tak jak sie otiera klapke od bezpicecznikow i to ma byc puste miejsce i włozyc bezpicznik czy moze byc np od swiatel
??
  
 
Wszystko juz ok zajechalem do elktryka zgarnał 40 zł ale przynajmniej nie marzne w aucie i szyby nie zapoarowuja

Ale mam takei pytanie bo sie dowiedzialem ze jak chce wymienic skrzynke to podobno kosztuje 1500 zł ??

A jak chce kupic uzywana to musi miec to samo oznaczenie ??
  
 
moze ci się rużnić podobno ostatnia literka... ja jak niepotrzebnie zepsułem swoją to znalazłem taka sama a mam kumpla który sprzedaje cześci do forda i powiedział mi ze nowa w serwisie 1040 zł bez jego marzy jak dla mnie więc dałem spokój z nowa
  
 
No cena to nie wiem z kad wzieta szkoda gadac ;P Ale mysle ze jeszcze nie jest zle bo obejscie jest zrobione i gitara gra ...
narazie ... Dobra temat do zamkniecia