Prośba o foty filtra powietrza w 1,6 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Uprzejmie proszę o dokładne zdjęcia obudowy filtra powietrza i jego mocowania pod maską. U mnie poprzedni właściciel po stłuczce chyba zrobił jakąś rzeźbę a do tego co chwile mi opada lub odpada kolanko doprowadzające powietrze z atrapy do filtra i essi robi się mułem.
I jeszcze pytanie: do czego służy wychodzący z filtra po prawej stronie (jak się stoi przodem do auta) gumowy wąż? U mnie on swobodnie opada na zbiornik płynu do spryskiwaczy - ki czort?

A...i trzymajcie kciuki - w weekend rozbieram korek wlewu paliwa, jeżeli chamskie metody pt. WD-40 nie zadziałają. Nie chce trzeci raz jechać do magika od zamków, żeby mi to robił :>

pozdrawiam
karbar
  
 
Tymasz zeteca? bo ten wezyk wlasnie wychodzi w gornej obudowie, ma byc podłaczony do pokrywy zaworow z tylu, popatrz dokladnie, wezyk ten zasila w czyste powietrze skrzynie korbowa.

Mocowan nieznam, bo sam kupilem taka obudowe filtra i tam jest inaczej jak w starszych typach, bo w starszych przykreca sie od spodu na dwie srubki, a tutaj sa takie dwie plastikowe rurki, i chyba jakies obejmy na to ida, jak chcesz to zaczkaj dzien, dwa bede przerabial to mocowanie u siebie wiec moge pstryknac foty.
  
 
Cytat:
2008-12-16 17:13:21, Magik123 pisze:
Tymasz zeteca? bo ten wezyk wlasnie wychodzi w gornej obudowie, ma byc podłaczony do pokrywy zaworow z tylu, popatrz dokladnie, wezyk ten zasila w czyste powietrze skrzynie korbowa.



Spoko .. a po co czyste powietrze w skrzyni korbowej???
Raczej jak sama nazwa wskazuje jest to ODPOWIETRZENIE czyli przedmuchy z silnika idą do obudowy itd
  
 
Odpowietrzanie skrzyni korbowej to inna bajka :> Też pstryknę fotki tego co mam i wtedy będzie wiadomo o co chodzi.

zdravim
  
 
Cytat:
2008-12-16 17:30:24, djtados pisze:
Spoko .. a po co czyste powietrze w skrzyni korbowej??? Raczej jak sama nazwa wskazuje jest to ODPOWIETRZENIE czyli przedmuchy z silnika idą do obudowy itd



Eh, nie chce mi sie tlumaczyc tego znowu, przewod podaje powietrze w celu przewietrzenia skrzyni, a slynny zaworek, oddaje juz spaliny zmieszane z powietrzem do ponownego dopalenia, to wlasnie jest przewietrzenie skrzyni korbowej, dziala to w podobny sposob co i odma w CVH, tyle ze tam zamiast zaworka jest sitko.

A gapkowaty filterek w filtrze, zapobiega dostawaniu sie syfu do wnetrza skrzyni korbowej, tak jest w DOHC i CVH, bledne myslenie to ze tam ma sobie dmuchac i byc olej, tam nie ma byc oleju, jesli jest swiadczy to juz o malych lub duzych przedmuchach lub o niesprawnym odpowietrzeniu/uszkodzeniu zaworka, zobacz ze w 1.8 RKC lub w TD z EEC, ten gapkowaty filterek nie jest juz podłaczony, tylko powietrze zasysane jest juz z gornej obudowy, czyli czyste, przefiltrowane przez filtr powietrza.

Jesli chcesz sie przekonac, to sciagnij z filtra ta gumowa rurke, przyłóż palec i daj gazu.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2008-12-16 17:54:09 ]
  
 
Cytat:
2008-12-16 17:47:24, Magik123 pisze:
Eh, nie chce mi sie tlumaczyc tego znowu, przewod podaje powietrze w celu przewietrzenia skrzyni, a slynny zaworek, oddaje juz spaliny zmieszane z powietrzem do ponownego dopalenia, to wlasnie jest przewietrzenie skrzyni korbowej, dziala to w podobny sposob co i odma w CVH, tyle ze tam zamiast zaworka jest sitko.


To dlaczego to powietrze do przewietrzania nie jest filtrowane przez filtr powietrza?
Bo przecież obudowa jest tak zrobiona że filtr jest wyżej aniżeli wejście króćca...
  
 
Cytat:
2008-12-16 17:51:59, djtados pisze:
To dlaczego to powietrze do przewietrzania nie jest filtrowane przez filtr powietrza? Bo przecież obudowa jest tak zrobiona że filtr jest wyżej aniżeli wejście króćca...



Nie chce sie klocic, wiec przeczytaj ze zrozumieniem, a jesli chcesz to jutro pokaze Ci zdjecia jak jest w DOHC/CVH a jak jest W ZETEC/RKC/TD.

Przeczytaj
gapkowaty filterek w filtrze, zapobiega dostawaniu sie syfu do wnetrza skrzyni korbowej, tak jest w DOHC i CVH,

zobacz ze w 1.8 RKC lub w TD z EEC, ten gapkowaty filterek nie jest juz podłaczony, tylko powietrze zasysane jest juz z gornej obudowy, czyli czyste, przefiltrowane przez filtr powietrza.

Jesli chcesz sie przekonac, to sciagnij z filtra ta gumowa rurke, przyłóż palec i daj gazu.

  
 
Cytat:
2008-12-16 17:57:16, Magik123 pisze:
Nie chce sie klocic, wiec przeczytaj ze zrozumieniem, a jesli chcesz to jutro pokaze Ci zdjecia jak jest w DOHC/CVH a jak jest W ZETEC/RKC/TD. Przeczytaj gapkowaty filterek w filtrze, zapobiega dostawaniu sie syfu do wnetrza skrzyni korbowej, tak jest w DOHC i CVH, zobacz ze w 1.8 RKC lub w TD z EEC, ten gapkowaty filterek nie jest juz podłaczony, tylko powietrze zasysane jest juz z gornej obudowy, czyli czyste, przefiltrowane przez filtr powietrza. Jesli chcesz sie przekonac, to sciagnij z filtra ta gumowa rurke, przyłóż palec i daj gazu.


Nie mam zeteca....
nie chce się kłócić ...może się nie znam
ale w większości jednak aut odpowietrzenie to odpowietrzenie i tym wężykiem lecą przedmuchy z ukł korbowego itd
  
 
Cytat:
2008-12-16 18:12:47, djtados pisze:
Nie mam zeteca....



Nie masz zeteca? A lekko offtopując to co tam masz pod maską?

ps. WD-40 ożywiło korek...ciekawe na jak długo :>
  
 
Cytat:
2008-12-16 18:58:44, karbar pisze:
Nie masz zeteca? A lekko offtopując to co tam masz pod maską? ps. WD-40 ożywiło korek...ciekawe na jak długo :>


Przyjedź na spota---zobaczysz
  
 
Cytat:
2008-12-16 18:12:47, djtados pisze:
ale w większości jednak aut odpowietrzenie to odpowietrzenie i tym wężykiem lecą przedmuchy z ukł korbowego itd



I wlasnie w wiekszosci aut zasada dzialania jest identyczna, tylko podlaczenie jest inne.

Napisze Ci bardzo prosto.

Przez zaworek wciagane jest powietrze/spaliny do kolektora, a skoro jest wciagane to zeby sie nie robilo podcisnienie w skrzyni korbowej, musi byc odpowietrzenie.
Jesli zatkasz mu przewod od filtra to co bedzie wciagal?
Identycznie jak Ty bys probowal wciagnąc powietrze przez zatkaną rurke.
  
 
Cytat:
2008-12-16 19:25:28, Magik123 pisze:
I wlasnie w wiekszosci aut zasada dzialania jest identyczna, tylko podlaczenie jest inne. Napisze Ci bardzo prosto. Przez zaworek wciagane jest powietrze/spaliny do kolektora, a skoro jest wciagane to zeby sie nie robilo podcisnienie w skrzyni korbowej, musi byc odpowietrzenie. Jesli zatkasz mu przewod od filtra to co bedzie wciagal? Identycznie jak Ty bys probowal wciagnąc powietrze przez zatkaną rurke.


Ale o którym zaworku mówisz?
  
 
O zaworku odp. skrzyni korbowej i o jego dolocie do kolektora/cylindrow.
Obok kolektora wydechowego.

Dobra nie nabijajmy juz postow, bo one nic wspolnego z pytaniem kolegi nie maja, sprawdz tak jak pisalem, to zobaczysz o co mi chodzi.
  
 
Na razie wrzucam fotki tego jak to u mnie jest zamontowane. Później zedytuje posta i napisze o co mi chodzi, ale chwilowo czas mnie goni.

zdrowka!

  
 
Kurcza, nie zrozumialem twojego pytania.

Tej gumy po prawej wogole nie powinno byc, to jest jakas wlasnorobka i sam nie wiem po co

Najlepiej, zalatwic sobie oryginalna obudowe dolna bez przerobek.

Jak chcesz to mam dolna, z mocowaniami i z srubami z gumą do zamocowania tego, u mnie juz sie nie przyda, bo mam inna obudowe zalozoną.
Zdjecie




[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2008-12-17 17:05:40 ]