Pilne pytanie o obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie mam do was kolejne pytanie, mianowicie:
Dzisiaj mojego forda dopadła dziwna usterka. Kiedy jadę i zmieniam bieg powiedzmy z 2 na 3 i puszczam sprzęgło to samochód sam jedzie bez wciśniętego gazu na trochę większych obrotach niż na ssaniu. Kiedy zahamuje i stanę np na światłach to obroty się uspokajają i są dobre. Coś mi się wydaje, że może być to sprawa krokowca ale pytałem ojca który też ma escorta i miał podobny problem który ustał po wymianie świec i kabli zapłonowych. Proszę o pomoc. Jest to escort mk6 z 93r, silnik 1.4 CL benzyniak.

[ wiadomość edytowana przez: eirodacosta dnia 2008-12-25 23:46:25 ]
  
 
Cytat:
2008-12-25 23:44:48, eirodacosta pisze:
Panowie mam do was kolejne pytanie, mianowicie: Dzisiaj mojego forda dopadła dziwna usterka. Kiedy jadę i zmieniam bieg powiedzmy z 2 na 3 i puszczam sprzęgło to samochód sam jedzie bez wciśniętego gazu na trochę większych obrotach niż na ssaniu. Kiedy zahamuje i stanę np na światłach to obroty się uspokajają i są dobre. Coś mi się wydaje, że może być to sprawa krokowca ale pytałem ojca który też ma escorta i miał podobny problem który ustał po wymianie świec i kabli zapłonowych. Proszę o pomoc. Jest to escort mk6 z 93r, silnik 1.4 CL benzyniak. [ wiadomość edytowana przez: eirodacosta dnia 2008-12-25 23:46:25 ]



ja miałem podobnie w mondeo jak troche mu depnalem to pozniej mial wysokie obroty.U mnie byla winna sonda lambda
  
 
Mogę prosić o wypowiedzenie się innych użytkowników forum ??
  
 
Miałem identyczny problem, chyba niestety ten typ tak ma. Pomógł swap na 1.8
  
 
Ale przecież nie wymienię silnika bo ma za duże obroty. Wcześniej wszystko było ok. A stało się to po tym, że jeździła nim moja dziewczyna i byl zapalany ze 30 razy w ciągu dnia... może to mieć jakiś wpływ na ta sprawę??
  
 
Cytat:
2008-12-26 10:22:38, eirodacosta pisze:
(...) i byl zapalany ze 30 razy w ciągu dnia (...)



O biedny silnik, akku i starter.

A tak konkretnie to jakie (ile) sa te troche wyzsze obroty?
W czasie jazdy, na postoju, cieply czy zimny?
  
 
jesli sie domyslasz, ze to krokowy - bo moze byc to jego sprawka - to bylo najpierw go wyczyscic/umyc odpiac klemy na kilka minut i sprawdzic, czy jest jakas zmiana, a jesli by nie pomoglo to wtedy bys napisal na forum
  
 
w razie jakbys szukał krokowca to gg 3294526 pozdrawiam
  
 
Zwiększone obroty są w czasie jazdy, na postoju po 2 sekundach od zatrzymania ustają. Niezależnie od tego czy ciepły czy zimny, poza tym wskazówka temperatury zatrzymuje się przed literą M na skali i więcej nie chce iść czyli bardzo mało chyba.

[ wiadomość edytowana przez: eirodacosta dnia 2008-12-26 21:41:20 ]
  
 
witam... podepne sie pod temat kolegi... mam tez mały problem z obrotami(chyba)... jak jade autem i wrzuce na luz np przed swiatełkami to obroty podczas jazdy na biegu jałowym nie spadna do ok1000 tylko trzymaja sie na ok 1600 i dopiero po zatrzymaniu opadaja do takich jak należy.... czy to normalne bo więcej powietrza sie dostaje czy może coś sie przycina? chodzi o mojego essa 1.6 16v 94r
  
 
no i w czm problem? jak sie toczy maja byc podwyzszone obroty.
moze nie 1500 a 1200 - 1300 az do zatrzymania i opada do 950 czy ile tam jest w benzyniakach.
temat walkonany chyba po 3 razy w miesiacy - wystarczy szuajki uzyc.
Spamerzy
  
 
Cytat:
2008-12-26 21:39:44, eirodacosta pisze:
Niezależnie od tego czy ciepły czy zimny, poza tym wskazówka temperatury zatrzymuje się przed literą M na skali i więcej nie chce iść czyli bardzo mało chyba.



Wydaje mi się, że to nic złego. U mnie kolego, jak silnik jest zagrzany, to wskazówka jest nieco poza literka "N"...
  
 
Obroty powinny spaść do 1200-1300 a po kilku sekundach po zatrzymaniu na ok 800. Zależy też czy włączona jest klima bo wtedy obroty mogą być wyższe. Jeżeli obroty utrzymują się powyżej 1500 to może to być krokowiec, potencjometr od gazu, sonda lambda, lewe powietrze lub źle zaadoptowany komputer. Najlepiej zacząć od resetu kompa, później krokowiec. Co do temperatury to wskazówka powinna być tak za połową skali przy normalnym rozgrzaniu silnika. Jeżeli nie dochodzi do połowy to może być rozwalony termostat - zawsze otwarty, czujnik temperatury albo wskaźnik. Sam miałem uwalony wskaźnik i wtedy wskazówka ledwo co sie wychylała. Przy temp. pokojowej powinien mieć ok 800ohm
  
 
Pewnie ty jeżdziłeś na biegu, aż do całkowitego zatrzymania, a Twoja dziewczyna w momencie hamowania zaczeła naciskać pedał sprzegła i toczyła się wtedy na luzie. No i komputer sie adoptował pod nowego użytkownika.
  
 
Cytat:
2008-12-27 23:35:25, Szosiu pisze:
Pewnie ty jeżdziłeś na biegu, aż do całkowitego zatrzymania, a Twoja dziewczyna w momencie hamowania zaczeła naciskać pedał sprzegła i toczyła się wtedy na luzie. No i komputer sie adoptował pod nowego użytkownika.



nieeee - nie adoptuje sie kika razy w tygodniu tylko raz jeden po resecie
  
 
Cytat:
2008-12-27 23:35:25, Szosiu pisze:
Pewnie ty jeżdziłeś na biegu, aż do całkowitego zatrzymania, a Twoja dziewczyna w momencie hamowania zaczeła naciskać pedał sprzegła i toczyła się wtedy na luzie. No i komputer sie adoptował pod nowego użytkownika.



a od kiedy to komputer adoptuje się do stylu jazdy kierowcy?
  
 
A moze VSS nie blanga?? Odepnij wtyczke i zobacz co wtedy sie dzieje.
  
 
A jakie powinien mieć obroty Escort 1.8 16V
  
 
Cytat:
2008-12-28 16:46:53, Swiety84Rze pisze:
A jakie powinien mieć obroty Escort 1.8 16V



Rozgrzany silnik koło 900. Teraz jak zacząłem jeździć głównie na krótkich dystansach (w święta) podniosły mi się do 950 przy rozgrzanym silniku.