| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2007-11-20 12:14:23 smarowanie smarem odpada !!! w kazdej instrukcji piszą ze nie mozna dopuścić jakiegokolwiek smaru czy oleju do płynu hamulcowego bo źle reagują ze sobą ![]() |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2007-11-20 13:19:11
Kogo jak kogo, ale Pstrusia bym raczej nie podejrzewał że się nie zna |
PSTRUS Warszawa | 2007-11-20 14:09:41 Więc jeszcz raz nie pakujemy smaru do płynu,przewodu,itd. Smarujemy tłoczek pomiędzy pierścieniem i uszczelniaczem oraz smarujemy prowadnice.Dodatkowo polerujemy tłoczek tak że wszystkie naloty i przebarwienia mają zniknąć Jeśli uszczelniacze są wytarte to wyminiamy na nowe(w zestawie naprawczym jest cały komplet gumek) Tłoczek po oczyszczeniu i nasmarowaniu lata jak ta lala Chodzi oto żeby klocki swobodnie odbijały od tarczy. Pozatym warto usunąć szkliwo na klockach oraz zfazować rant przed zamontowaniem na tarcze. Pozdr. |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2007-11-20 14:32:13 Z doświadczenia jestem w stanie napisać, że jeśli fabryczna wartość bicia tarczy nie jest w stanie wyregulować położenia klocków hamulcowych względem niej, to faktycznie tłoczek musi być ostro zapieczony.
Z kolei rozbierając dziesiątki zacisków hamulcowych we wszelakiej maści pojazdach, z przykrością stwierdzam, że dosłownie kilku kierowców na stu "badanych" kiedykolwiek serwisowała same zaciski. Mam tu na myśli nie tylko opisane tłoczki, ale wspomniane w poprzednich wypowiedziach prowadnice. Niestety najgorzej świadczy to o warsztatach naprawczych. Osobiście nie wyobrażam sobie wypuszczenia na ulicę klienta, w którego aucie nie sprawdził bym i ewentualnie nie naprawił układu hamulcowego. Prawda jest taka, że brak możliwości rozpędzenia samochodu to mały problem. O wiele poważniejszym problemem jest brak możliwości jego zatrzymania. Pozdrawiam - SpeedR
P.S ... sorry, naszło mnie na refleksje |
PSTRUS Warszawa | 2007-11-20 15:01:10 Fakt w wielu warsztatach serwis hampli kończy się na wymianie tarcz i klocków czasami przesmarują prowadnice i szczotą polecą po zacisku |
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-11-21 16:21:32 czyli wszysko jasne-wielkie dzieki za pomoc-tylko takie glupie pytanie- jak mówicie o prowanicach to który element tak nazywacie?? chodzi wam o prowadnik zacisku?? czyli taką śrubę oblaną gumą??
[ wiadomość edytowana przez: tommi3737 dnia 2007-11-21 16:29:22 ] |
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-11-21 16:30:52
Przeciez napisałem wczesniej że wszedzie piszą że niemożna nałożyć smaru na żadne uszczelki/elementy gumowe bo smar rozpuszcza gumę-(przykład takiej teorii to książka morawskiego) |
![]() mifi Klubowy Weteran było ESPERO 1,5 Warszawa | 2007-11-21 17:01:03
Są też specjalne pasty do smarowania tłoczków i elem. gumowych w zaciskach. |
Filemon2 Member Klubu Espero Daewoo Espero Janowice | 2007-11-21 21:38:40
|
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-11-22 00:29:36
WSZYSTKO pięknie tylko ile to kosztuje i gdzie kupic?? czy jest to środek ogólno dostępny czy przez allegro trzeba? |
PSTRUS Warszawa | 2007-11-22 03:16:40
posmaruj prowadnice to te swożnie przykręcane na ampul 7 chowane w czarne gumki. A morawski jest dobry na poprawe chumoru jako pierdoły z dupy wyjęte |
Filemon2 Member Klubu Espero Daewoo Espero Janowice | 2007-11-22 10:21:49
|
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-11-22 12:45:46 OK to jeszcze tylko zeby sie upewnic. Czy mozna ten smar tez nalozyc na tloczek |
PSTRUS Warszawa | 2007-11-22 15:47:18 tak |
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-11-22 17:18:41
Sorry że tak truje jak stara Baba-ale tak juz w kilku miejscach wyczytałem ze niemozna zadnym smarem po uszczelkach-tylko plynem hamulcowym |
PSTRUS Warszawa | 2007-11-22 17:59:01 Zawsze przy regeneracji zacisku smaruje tłoczek smarem i myśle że potraktowanie go tylko płynem jak opisują mądre książki to pewnie długo bym nie hamował Ciekawe że smar jest bardziej agresywny od płynu Żeby się przekonać proponuje polać płynem hamulcowym np. lakier na samochodzie A z tym wciskaniem tłoczka palcem to oczewiście na sucho bez podłączenia pod układ |
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-11-30 01:09:55 no dobra Panowie-kupilem dzisiaj smar miedziany. WYciagnąłem cały zacisk z auta. rozebrałem. Na tłoczku niema zadnych śladów korozji itd. nasmarowałem go tym smarem-mimo tego dosyć cięzko wchodzi w zacisk-napewno nie jednym paluszkim. Nasmarowałem również te prowadnice (czy jak to sie tam nazywa). Złożyłem-odpowietrzylem 2 razy. No i w dalszym ciągu ociera-caly czas słysze ciu-ciu-ciu
Co z tym można jeszcze zrobic?? |