| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-12-08 14:12:56 Czy ktoś miał tego typu wydatki?
Bo mi za kompleksową robociznę krzyknęli 450 zł
czyli: sprawdzenie szczelności planowanie wymiana i honowanie prowadnic zaworów wymiana i docieranie zaworów składanie do kupy. to są koszty robocizny,bez części.
Niestety wykałaczką i pilniczkiem do paznokci nie dało się zrobić dokładnie , zostały rysy |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2008-12-08 14:27:42
Całkiem świeżutko mogę Ci przedstawić koszty jakie są w Rzeszowie. Głowicę do regeneracji oddałem bez wałków (sam ściągałem). Za planowanie, sprawdzanie szczelności, wymianę uszczelniaczy + uszczelniacze, docieranie zaworów za to wszystko zapłaciłem całe 230zł. I żeby nie było, przed oddaniem do regeneracji zrobiłem szczegółowy wywiad co i jak w temacie w mojej okolicy. Głowica powędrowała do najlepszego szpeca w okolicy. A jak pewnie Jacku się domyślasz mam dość szerokie horyzonty choćby odnośnie mojej pracy zawodowej |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2008-12-08 16:15:30 Zadzwoń pod numer 507 544 225 do Marcina.
Powiedz, że jesteś z Klubu Espero i od Andrzeja z Foty. On Ci powie ile to będzie. Myślę, że może jakoś taniej to ogarnie ![]() |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-12-08 19:09:03
No właśnie Pstruś ma mi ją wrzucać na auto. Już jest wstępnie obgadane. Tylko muszę się z nim umówić na konkretny termin |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2008-12-11 17:32:16
A skąd wiesz, że na takiej z rozbitka nie pojeździsz tygodnia albo trzech. Może paść, bo powinna być splanowana przed założeniem. Ja w Maluszku kiedyś nie splanowałęm to teraz po zaledwie 4 miesiacach pierdnęla uszczelka ale i tak i tak planowałem remont silniczka. Kupisz używany silnik to będziesz musiał rozrządzik robić, bo nie masz tak naprzwdę pewności ile to już ma przejechane. Koszta się sumują, a więc nie warto kupować drugiego silnika skoro w tamtym jest do splanowania tylko głowica. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-12-11 18:08:44 poza tym już widzę tego handlarza, który sprzedaje osobno głowicę i osobno resztę |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-12-14 20:22:45
Dokładnie. Ja kupiłem głowicę z rozbitka (Lanos,168kkm,zagazowany) i na dzień dobry dałem ją do regeneracji. Wymienili prowadnice zaworowe i uszczelniacze zaworowe. Zawory zostały stare,bo były jeszcze dobre. Głowica była równiutka,nie zwichrowana. Nie trzeba jej było planować,tylko ją zabielili. Ta która jest w Nubirze już do niczego się nie nadaje. A szkoda,bo była troszkę przerobiona i dzięki temu auto miało 126KM (zamiast 106) . I bez żadnego cip tjóningu |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-12-15 02:17:03 Masz wykres ? |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-12-15 09:26:07
Gdzieś miałem, musiałbym poszukać. Pomiary robiłem w FSO w Falenicy,ot tak z ciekawości chwilę po kupieniu Nubiry.A modyfikacja była niezamierzona, bo głowica była splanowana duuuużo za dużo ze względu na zwichrowanie. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-12-15 12:12:18 A ta hamownia jakoś sensownie była ustawiona ?
Bo 20 koni przez planowanie to dużo |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-12-15 12:50:52
A bo ja wiem . To była hamownia w OBR, więc chyba była sensowna. I tak się wkręciłem na krzywy ryj
A może on nie miał tych 106 tylko np.110KM? Nie mam bladego pojęcia. W każdym razie,jak go kupiłem buta od początku miał i zużycie oleju też miał 5l/1000km ( ale to było wiadome od początku i nie było żadnego zonka)
Na pewno było zbyt duże ciśnienie sprężania po planowaniu. Ponad 16 czegoś tam ( kPa?) na sucho i prawie 18 przy próbie olejowej. Prawie jak diesel
[ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2008-12-15 12:55:49 ] |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-12-15 15:26:29 |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-12-15 19:00:10
O niczym nie zapomniałeś,tylko poprzestawiałeś kolejność
Kupiłem Nubirę- ponad 2 lata temu z padniętym silnikiem. Naprawiałem wtedy głowicę.I wtedy mi ją tak mocno splanowali.Teraz głowica znowu padła. I nie da się jej już naprawić.To kupiłem od Lanosa i zanim ją wrzuciłem poszła na zapobiegawczy remoncik.I będzie total seria bez tjóningów i zwiększania ciśnienia.Teraz jasność? |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-12-16 01:57:46
juz jasne -nawet w czerwcu cos mówiłes o tej głowicy |
Rospur Daewoo Espero Kraków | 2008-12-16 17:17:49 Podepne się pod posta szukam mechaniora sprawdzonego z Krakowa ,który zrobi glowicę do 1,5 16 v chcę ją trochę spalnować aby parę koników było więcej |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2008-12-16 19:00:34
Chyba nie tędy droga |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-12-16 20:26:10
Osobiście nie polecam . Silnik złożony na seryjnych częściach padnie wcześniej, niż się tego spodziewasz. Na dzień dobry padną uszczelniacze popychaczy zaworowych.Gdybym wiedział,że tak się u mnie skończy założyłbym wyczynowe Erlinga (a może Earlinga ). Potem sypną ci się panewki nieprzystosowane do dużych obciążeń itp i itd.
Parę koników więcej to nie tylko zmodyfikowany program i opornik w czujniku temperatury , to np. jeszcze inne wałki rozrządu.
Esperowe 1,5 ma inną charakterystykę silnia niż nubirowe 1,6, chociaż gdyby założyć kolektor VGIS różnie mogłoby być |