Układ kierowniczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.mam kolejny problem.Jechałem ostatino jakieś 40km/h przy miekkim zakrecie wpadłem w dzióre lewym kołem.
Koło obnizyło sie jakieś 4cm i dochodza jakieś dziwne dzwieki z kolumny kierowniczej jakby miażdzony plastik.te dzwieki sa wtedy jak skrecam kołami przy jezdzie na wprost jest cicho.Prosze o zdiagnozowanie bo nie wiem co mam wymienić.Z góry dziekuje za pomoc.Pozdrawiam wszsytkich esperowiczów
  
 
Prawdopodobnie pękła sprężyna zawieszenia.
  
 
Sprężyna ?
  
 
Cytat:
2009-01-06 14:39:07, slawek_p pisze:
Prawdopodobnie pękła sprężyna zawieszenia.


Dziekuje dzis podlewaruje koło i sprawdze to na kanale.jeszcze raz dziekuje zdiagnozowanie .Mam nadzieje ze spotkamy się na jakims zlocie
  
 
TAK TO BYŁA SPREZYNA .Ale teraz mam takie pytano czy teraz wymieniać jedna sprezyne ta uszkodzona czy dwie .
  
 
Jeśli chcemy dobrze wykonać naprawę to powinniśmy wymienić obie sprężyny.
  
 
Cytat:
2009-01-06 19:55:44, slawek_p pisze:
Jeśli chcemy dobrze wykonać naprawę to powinniśmy wymienić obie sprężyny.



jestem tego samego zdania chociaz można np. tanio kupić 1 używkę i wymienić tylko uszkodzoną ale jak nowe to najlepiej od razu obie.
  
 
Cytat:
2009-01-06 19:55:44, slawek_p pisze:
Jeśli chcemy dobrze wykonać naprawę to powinniśmy wymienić obie sprężyny.


A my proponujemy ,żebyście przy wymianie OBYDWU sprężyn,dokładnie sprawdzili kołnierz na którym opiera się sprężyna. W espero wymienia się sam wkład amortyzatora, a obudowa zostaje stara.Zdarzało się, że po wymianie sprężyny ten "talerz" był tak skorodowany, że odpadał i dodatkowa robota i dodatkowe koszty.

Cytat:
2009-01-06 15:18:37, Mieszczan pisze:
Mam nadzieje ze spotkamy się na jakims zlocie


Zdaje się,że masz najbliżej
  
 
Cytat:
2009-01-06 20:51:41, rudi pisze:
jestem tego samego zdania chociaz można np. tanio kupić 1 używkę i wymienić tylko uszkodzoną ale jak nowe to najlepiej od razu obie.


Co to znaczy tanio używkę, jak nowa oryginalna w ASO kosztuje 50 zł/szt. Ale słyszałem że używane klocki hamulcowe tez można tanio kupić
  
 
Cytat:
2009-01-06 22:39:08, Adam4302 pisze:
Ale słyszałem że używane klocki hamulcowe tez można tanio kupić



mam nawet takie klocki do sprzedania. jest ktos chetny?

a co do sprezyn to tez radze tylko parami wymieniac. ja niedawno przeszedlem wymiane wszystkich 4
poprzedni wlasciciel z tyłu jak wymieniał to tez tylko jedną i pozniej mi strzeliła ta stara.

Pozdr.

  
 
No takie szczescie a tak przy okazji ma ktoś do sprzedania sprezyne uzywaną ?
  
 
Cytat:
2009-01-07 13:38:13, Mieszczan pisze:
No takie szczescie a tak przy okazji ma ktoś do sprzedania sprezyne uzywaną ?


nie zrozumiał bym takiej postawy nawet wtedy gdyby nowe kosztowały 1000zł sztuka
i w dodatku zima--a własciwa przyczepnosc ma zasadnicze znaczenie przy hamowaniu, czy skrecaniu......

jestes kaskaderem?
ryzyko to Twój sposób na zycie?
  
 
no jak nei wiadomo o co chodzi to chodzi o .... wiadomo
jak tak pan mowi to chyba sie zdecyduje jednak na nowa ale 1 sztuke.czy bedzie to miało jakieś konsekwecje ze jedna nowa druga stara?
  
 
Cytat:
2009-01-07 16:51:49, Mieszczan pisze:
no jak nei wiadomo o co chodzi to chodzi o .... wiadomo jak tak pan mowi to chyba sie zdecyduje jednak na nowa ale 1 sztuke.czy bedzie to miało jakieś konsekwecje ze jedna nowa druga stara?



Co do używanych sprezyn, to juz naprawde w ostatecznosci (wojna/atak ufo itp. ) to bym już kupił pare używanych, zeby chociaz były zuzyte jednakowo...

Pozdr.
  
 
Cytat:
2009-01-07 16:51:49, Mieszczan pisze:
no jak nei wiadomo o co chodzi to chodzi o .... wiadomo jak tak pan mowi to chyba sie zdecyduje jednak na nowa ale 1 sztuke.czy bedzie to miało jakieś konsekwecje ze jedna nowa druga stara?


ku*wa mać, jak Cie nie stać na utrzymanie samochodu to jeździj autobusem. Skąd się tacy biorą, tłumaczysz trzy razy, a ten dalej swoje

Więc jeszcze raz: SPRĘZYNY, AMORTYZATORY, OPONY, TARCZE, KLOCKI, BĘBNY I SZCZĘKI HAMULCOWE WYMIENIAMY ZAWSZE PARAMI TAK ŻEBY PRAWA I LEWA BYŁY ZAWSZE TAKIE SAME!!


  
 
Cytat:
2009-01-07 17:59:42, Adam4302 pisze:
Więc jeszcze raz: SPRĘZYNY, AMORTYZATORY, OPONY, TARCZE, KLOCKI, BĘBNY I SZCZĘKI HAMULCOWE WYMIENIAMY ZAWSZE PARAMI TAK ŻEBY PRAWA I LEWA BYŁY ZAWSZE TAKIE SAME!!


A mószom być koniecznie nowe . Pszeciesz urzywany klocek może się jeszcze przydać
  
 
Cytat:
2009-01-07 17:59:42, Adam4302 pisze:
ku*wa mać, jak Cie nie stać na utrzymanie samochodu to jeździj autobusem. Skąd się tacy biorą, tłumaczysz trzy razy, a ten dalej swoje Więc jeszcze raz: SPRĘZYNY, AMORTYZATORY, OPONY, TARCZE, KLOCKI, BĘBNY I SZCZĘKI HAMULCOWE WYMIENIAMY ZAWSZE PARAMI TAK ŻEBY PRAWA I LEWA BYŁY ZAWSZE TAKIE SAME!!


a ja mam wymieniane spręzyny pojedynczo ba nawet klocki mam używane
a tak poważnie to faktycznie spręzyny pojedynczo wymieniałem cóż była chwila bidy, atak BTW to Adaś gdzie pracujesz , bo coś nabazgrałeś ze u Ciebie w pracy.... cóż za zmiany normalnie nie poznaje kolegi
  
 
Cytat:
2009-01-07 16:51:49, Mieszczan pisze:
no jak nei wiadomo o co chodzi to chodzi o .... wiadomo jak tak pan mowi to chyba sie zdecyduje jednak na nowa ale 1 sztuke.czy bedzie to miało jakieś konsekwecje ze jedna nowa druga stara?


i co Ty z tymi panami?
kup 2 nowe te sprezyny-znajdziesz je naprawde w przystepnej cenie--wiadomo montaz tez troche bedzie kosztował i przy okazji cos moze dojsc ale badz dobrej mysli i szukaj taniego warsztatu-z tym kazdy mechanik sobie poradzi
pozdrawiam
  
 
no juz sobie upatrzyłem za 80zł 2 sztuki + przesylka wyjedzie jakieś 98zł a montaz to juz sam zrobie z tata rzecz jasna heh .Ale bez was bym nawet z tata sobie nie poradził.2 dni mysleliśmy co to tak stuka.zdawalo nam się ze coś w układzie kierowniczym (drazki) . powodem pekniecia byly straszne dzióry (Tomaszów Mazowiecki) no i juz wysłuzone sprezynki ( zardzewiałe) pekło w miejscu gdzie juz do połowy sprezyny doszedł nalot rdzy (wewnatrz sprezyny).Wymienie na 2 nowe sprezynki i bedzie cód malina Jeszcze raz dzieki jak na zlocie cos sie stanie w waszym esperku(mieszkam niedaleko) to słuze kanalem i darmowa pomocą i sprzetem do naprawy pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Mieszczan dnia 2009-01-08 12:15:10 ]
  
 
jak macie pojęcie o mechanice to wam się uda, jak nie - możecie sobie narobić kłopotów

wskazówka - nie rozpinajcie drążka kierowniczego, tylko odkręćcie go od maglownicy
Warto przy okazji skontrolować i być przygotowanym na wymianę łożysk kolumny (u góry)