MotoNews.pl
  

Sila nawiewu - jak ja poprawic, zwiekszyc, wzmocnic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie, mam pytanie czy jest mozliwosc zwiekszenia sily nadmuchu bo wg. mnie jakos cienko dmucha (i to na 3 biegu) do wnetrza, dodam ze w zeszlym roku byly przeczyszczone ukl. doprowadzajace powietrze do wnetrza oraz nagrzewnica. Jesli ktos juz to przerabial prosze o porade THX

Popraw tytuł, zgodnie z regulaminem działu.





[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-06-15 11:31:14 ]
  
 
Moze byc winna skrzynka.
co zrobic?
przerobic.
3 przekazniki zalaczane (cewki) istniejaca instalacja a + prosto z akku via 25A bezpiecznik.
Sam to kiedys zrobie i uratuje skrzynce 1 zycie.

PS a "piska" ci wentylator?
  
 
hehehehehe.... dokładnie o tym samym myśle. jak narazie dmucha ok, ale...
Przekaźniki są ok. zadnego grzebania w skrzynce. Dziergasz mały ukł i montujesz przy went. zasilanko od aku, sterowanie orginalne.
Myśle też nad płynną regulacją obrotów. Niby nie problem, ale chcę możliwie minimalne ingerencje w elektryke wprowadzać.

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2009-06-13 00:40:55 ]
  
 
ok dzieki za porady, mysle ze pod koniec czerwca sprobuje to zrobic i zobaczymy jaki efekt bedzie
  
 
jak ktos po taniosci potrzebuje plynna regulacje to 555 + buz 11 sie sprawdzi.
rozwiazanie masowo stosowane w wiertarko-wkretarkach.
  
 
  
 
Dobrze jest dać potencjometr z wyłącznikiem. można albo blokować pracę ne555 na nodze 4 albo przekaźnikiem odpinać układ. Bez tego zawsze idą piki na silnik.
  
 
Słuszna uwaga.
Nie mam czym rysowac wiec zapozyczyłem sobie gif'a.
W zasadzie mozna by zrobic 3 bieg (lub inny) regulowany, pot'a wsadzic w jakas zaslepke. latwo powrocic do oryginalu i nie ma popapranego kokpitu, odpada problem wyłacznika i przekaźnika (ok. 30A).
  
 
hmm trzeba bedzie sobie cos takiego zmodzic
wylacznik potrzebny? jak sie da na minimum to nie przestanie sie krecic?
  
 
Przestaje, ale tylo dlatego że impuls napięcia jest za krótki żeby ruszyć silmik. Nie zmienia toi faktu, że dla silnika nie jest to całkowicie obojętne. Lookałem schemat (do mk5) i wygląda na to, że odprzełącznika 3 przewody idą bezpośrednio do wiatraka, więc możnaby wsadzić tam potencjometr. Wyłącznik można by podpiąc w miejsce bezpiecznika nawiewu.
  
 
ale sama regulacja, to nie zwiększenie siły nawiewu...
Wg mnie układ rur jest nieszczelny a i sam wleot do went zapchany i tyle.
  
 

Surec, orientujesz się może, gdzie w trójmieście naprawiają takie rzeczy?
U mnie też siła nawiewu b. słaba. Co dziwne, jak bierze powietrze z zewnątrz to dmuch przesłabo, a jak robie obieg zamknięty to wichura porządna jest.

Pozdr,
M
  
 
Cytat:
2009-06-22 09:08:54, majkelos pisze:
Surec, orientujesz się może, gdzie w trójmieście naprawiają takie rzeczy? U mnie też siła nawiewu b. słaba. Co dziwne, jak bierze powietrze z zewnątrz to dmuch przesłabo, a jak robie obieg zamknięty to wichura porządna jest. Pozdr, M


trudno powiedzieć, bo to raczej dłubanina jest (rozbieranie kokpitu)...możesz spytnać w AutoSpec na Wyspiańskiego przy akademikach PG...
Możliwe, że Ci się pokierały linki, czy też kierunkowe łopatki przestawiające nawiewy...albo zapchała się dmuchawa liśćmi...
A Ty masz klimę?
  
 
Mam. I jest taka sama sytuacja - na obiegu zamkniętym super działa, a na normalnym ledwo, ledwo:/