MotoNews.pl
  

Pomóżcie w regulacji BINGO-M w escorcie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam escorta MK5 1.6 EFI 8V i instalkę II gen. na sterowniku BINGO-M, reduktor tomasetto 100HP AT-07, emulator wtrysków Lecho-LPG.
Problem polega na tym, że pali 20/100 w cyklu miejskim, a 10-11/100 w trasie.
Na instalce zrobione ok. 40tys. km.
Dodam jeszcze, że mam założony stożek, wydech przelotowy i zamiast kata strumienicę łuskową (jakąś najtańszą), tak już kupiłem auto. Po otwarciu maski bardzo śmierdzi gazem z filtra stożkowego.
Generalnie auto ma zapaść przy gwałtownym wciśnięciu gazu, dusi się ale po chwili dostaje kopa i jest troche mułowate, śruba od napięcia membrany jest dość mocno rozkręcona, jak ją skręce to nie idzie ruszyć z miejsca bo gaśnie.
Próbowałem już różnych speców gazowników, ale żaden se nie mógł poradzić ze spalaniem.
Poniżej wklejam moje ustawienia, które kombinowałem wg różnych porad na forach.
KLIK
KLIK
KLIKKLIK
Wolne obroty
2000rpm

Filmik z odczytów w czasie jazdy i na postoju

Sorry za jakość filmu

Please, pomóżcie.



[ wiadomość edytowana przez: jarex76 dnia 2009-11-12 20:27:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: jarex76 dnia 2009-11-12 21:15:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: jarex76 dnia 2009-11-12 21:17:20 ]
  
 
Nikt z kolegów mi nie pomoże ?
Wg porad na forum nie mogę ustawić instalki tak, żeby spalanie mnie zadowalało, chciałbym uzyskać spalanie w granicach 15-16/100 w mieście i 9-10/trasa i żeby autko odzyskało dynamikę.
  
 
Zanim zacząłeś mieszań w ustawieniach programu powinieneś ustawić odpowiednio parownik. To że śmierdzi ci gazem to prawdopodobny objaw za dużego rozkręcenia reduktora. Druga sprawa to moc - ten silnik ma nominalnie 105KM a obsługujący go parownik 100KM... Nie powiem że to nie będzie jeździć ale powinien być jakiś, choćby niewielki zapas wydajności.
  
 
Co do parownika to wiem, ale z taką instalką już kupiłem auto.
Radzisz kolego wymienić parownik na Tomasetto 140HP ? czy może poleciłbyś jakiś inny dobry do tej instalki ?
  
 
Ciężko mi sie wypowiadać o całej tej instalacji bo o bingo słyszałem kilka ciepłych słów ale sam jeżdżę na blosie i mam dużo łatwiejszą regulację bez zagłębiania się w parametry programu. Co do parownika to z wymiana sie wstrzymaj do póki nie zrobisz porządnej regulacji - wtedy się okaże czy reduktor jest zbyt mało wydajny. Jeśli już miałbyś zmieniać to jak najbardziej Tomasetto, Landi lub Landi Renzo 100kW/140HP choć każdy z parowników będzie pewnie miał tylu zwolenników co przeciwników w zależności od doświadczeń.... Obserwując te twoje filmiki mam wrażenie że wszystko masz tam porozregulowywane. Przy pracy na 2000rpm cały czas mieszanka jałowa, krokowiec nie chce tego wzbogacić bo pracuje już na max otwarciu (takie ma ustawione ogranioczenia) ale tak jak wspomniałem wcześniej - nie jestem specem od bingo, a takich na pewno tu znajdziesz więc troche poczekaj na odpowiedzi. Albo jedź do jakiegoś solidnego i sprawdzonego zakładu specjalizującego się w Bingo i niech zanim ci zaczną mieszać w programie niech wyregulują ten nieszczęsny parownik.
  
 
OK. Dzięki.
Spróbowałem przed godzinką małe doświadczenie. Zresetowałem kompa gazowego do ustawień fabrycznych i przestawiłem po resecie tylko preferowany typ jazdy na ekonomiczny i autko wyraźnie ożyło, ale nie jest to jeszcze to co chciałbym osiągnąć, bo jak ruszam gwałtownie i dochodzę na 1 biegu do 3-3,5 tys. obrotów i wrzucam 2 po czym wciskam gaz w podłogę to się dusi i dopiero po 2-3 sekundach dostaje kopa, natomiast jak skręce go na jedynce do 6tys. obrotów i wrzucam dwójke to nawet piska zrobię
Dodam, że troszkę wkręciłem śrubę na parowniku, tak z pół obrotu.
A do gazowników nie jeżdżę dlatego, że 3 próbowało i po każdej regulacji było jeszcze gorzej.