Jak wam automat zmienia biegi ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zaczynam się zastanawiać czy mój automat prawidłowo funkcjonuje. Na czwórkę prawie zawsze wrzuca mi przy 80km/h (poza jazdą z max. przyspieszeniem) i nigdy nie redukuje z 4->3 (poza kick-down). Jak chcę wyprzedzać jadąc 90km/h i nie chcę walić na full, to muszę wciskać "S" bo automat za cholerę nie zredukuje. A tak w ogóle przy jakich prędkościach wskakują wam poszczególne biegi?
  
 
U mnie 4 wskakuje przy jakichś 82km/h (oczywiście przyspieszenie na emeryta) 3 kolo 55km/h a 2 to nie pamietam. Tym niemniej nigdy nie wciskam S bo nie ma potrzeby, jak wcisnę gaz mocniej to po prostu biegi załączają się przy wyzszych prędkościach. Jak jadę 90 i wcisnę niezbyt mocno to nie redukuje, ale jak dam w dechę to od razu jest kick-down. Generalnie to nie wiem po co ta S-ka bo jak potrzymam pedał w podłodze to i w normalnym trybie kręci pod 6000 obr?
Pozdr
  
 
Miałem podobne problemy co Ty Stapoz, lekarstwem okazała sie wymiana filtra i oleju.U mnie jedak byl jeszcze jeden denerwujacy objaw tzn. szarpanie przy zmianie biegó(tak jakby bieg wskakiwal z opoznieniem).Po wymianie ww wszystko sie ustabilizowalo.
  
 
ja natomist mialem podobne problemy co bodzio (szrpanie przy zmianie biegu)ale okazalo sie ze brakowalo prawie 1 litra oleju. a biegi zmnieniaja sie w zaleznosci od stylu jazdy, przycisk " S " u mnie duzo zmienia, silnik szybciej wkreca sie na obroty
  
 
Sorry Kondek, ale nie kumam co może mieć S do wkrecania się silnika na obroty?? Bo to ,że ciągnie na poszczególnych biegach do wyzszych obrotów jest oczywiste. Nie chcesz chyba powiedzieć, że tryb S wpływa na pracę silnika??
Pozdr
  
 
Panowie tryb S, to nic innego jak tryb jazdy sportowej. Dlatego biegie sa zminiane przy wyzszych obrotach.
  
 
nie wiem jak to wyglada z technicznego punktu widzenia ale u mnie lepiej sie wkreca i na pewno nie sa to odczucia subiektywne
  
 
U mnie tryb "S" też powoduje zdecydowaną różnicę w szybkości reakcji silnika (lub jak kto woli zespołu silnik-skrzynia).
Jeżeli w czasie jazdy ze stałą prędkością chcę gwałtownie przyspieszyć to po wciśnięciu "gazu" do oporu przełączenie kick-down następuje z dużym opóźnieniem. Zauważyłem, że pewną metodą jest sposób zapożyczony ze starych trzybiegowych automatów - na moment puścić pedał gazu i zaraz wdepnąć do oporu.
Oczywiście jeżeli nacisnę "S" to przełączanie następuje prawie błyskawicznie. ( i o to zapewnie chodziło kondekowi ).