MotoNews.pl
  

Problem z odpalaniem nie trzyma obrotów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.mam znów problem z espero
Nie moge odpalic jak nie wcisne gazu,jak juz wcisne gaz odpala i nie trzyma obrotów i gaśnie.na benzynie jak i na gazie.Co mam zrobic pomocy
  
 
Cytat:
2009-02-10 21:57:59, Mieszczan pisze:
Witam.mam znów problem z espero Nie moge odpalic jak nie wcisne gazu,jak juz wcisne gaz odpala i nie trzyma obrotów i gaśnie.na benzynie jak i na gazie.Co mam zrobic pomocy



Przyczyn może być wiele: temu, że po odpaleniu nie trzyma obrotów i gaśnie winien może być uszkodzony silniczek krokowy, równie dobrze może się gdzieś przycinać linka gazu, (ubiegłej zimy linka gazu mi się zacinała i obroty nie schodziły poniżej 2,5 tys obr/min). Mogła się też zaciąć oś przepustnicy. Na chwile obecną tylko tyle przychodzi mi na myśl.
  
 
wydaje mi się że to silnik krokowy.
  
 
dziwne gdzis odpalam i trzyma obroty .podkreciłem troche na gazniku.Jak przełaczamna gaz to czasmi mi zgaśnie jak nie przytrzymam sprzegła i nie dodam gazu.
  
 
Cytat:
2009-02-11 09:56:39, Mieszczan pisze:
dziwne gdzis odpalam i trzyma obroty .podkreciłem troche na gazniku.Jak przełaczamna gaz to czasmi mi zgaśnie jak nie przytrzymam sprzegła i nie dodam gazu.


na gazniku??dziwna sprawa
  
 
znaczy na rekulacji .no na tej zylce co dodaje gazu.
  
 
No to nie jest dobrze. Odpowiedzialnym za wolne obroty jest silnik biegu jałowego (krokowy). To on otwiera bądź zamyka kanał, który jest obejściem przepustnicy. Jeśli wszystko jest w porządku to przy całkowicie zamkniętej przepustnicy samochód zasysa powietrze (zasilanie benzyną) lub mieszankę powietrzno gazową (LPG) właśnie tym kanałem, a sterownik silnika za pomocą silnika krokowego tak steruje przepływ, aby utrzymać obroty na właściwym poziomie.
  
 
A nie braliście pod uwagę kopułki rozdzielacza? ja miałem taki sam problem po odpaleniu jak nie trzymałem gazu to zaraz zjeżdżał na sam dół i gasł, po wymianie kopułki i palca jak ręka odjął, przy okazji wymieniłem przewody i świece, od tamtej pory jak marzenie.
  
 
moze zobacz w jakim stanie mas cewke impulsatora (wewnatrz kopulki )tez moze byc wypalona juz. o ile pamietam na mierniku powinna pokazywac 0,8 opornisci