światła na przekaźnikach, a komunikat na kompie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, ostatnio puściłem kabelki od aku do światełek przez przekaźniki i światełka świecą dużo lepiej ale pojawia się komunikat na kompie o braku świateł Czy ktoś poradził sobie z tym??
  
 
Chyba Kalafior z tym walczył. Napisz do niego na priv
  
 
tak, zwalczylem ten problem, nie mozesz puscic kabla bezposrednie do swiatel bo bedzie komunikat a braku swiatel, dzieje sie tak poniewaz w omijasz obwod ktory sprawdza swiatla.
Tester zarowek znajduje sie po lewej stronie pod tablica rozdzielcza.Pusc grube kable oddzielnie dla kazdego reflektora do testera swiatel, przed testerem morzesz sobie wstawic przekaznik i podlaczyc go do akumulatora.

powodzenia
  
 
Cytat:
2004-10-23 22:55:34, Colorado pisze:
[...] Tester zarowek znajduje sie po lewej stronie pod tablica rozdzielcza.[...]



Cześć.
Mam podobny problem, tylko w Omie A. Świeci się kontrolka od awarii świateł.
Mam kabelek, na którym się pojawia +12 po uruchomieniu silnika. Poprzedni właściciel podłączył go (oczywiście przez przekaźnik) bezpośrednio pod światła i stąd świecenie kontrolki. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić, gdzie powienienem podłączyć ten kabelek, żeby wszystko było OK? Będe bardzo wdzięczny.
Prosze o proste wyjasnienie (abym ja - informatyk, a nie elektryk - dał sobie z tym radę) lub takie, które będe mógł pokazać fachowcowi i będzie wiedział o co mi chodzi
Pozdrawiam!
  
 
Dobra, nie chce mi się patrzeć już na ten komunikat :X
Powiedzcie Panowie gdzie dokładnie leży ten tester i jak sie do niego dostać nie rozpruwając całej deski rozdzielczej? Niechcę niczego połamać.
Jak najszybciej i najlepiej do niego dostać się demontując jak najmniejsza liczbe elementów? Jak wyglada?? Jakieś wskazówki??
Z góry dzieki.
Shinobi
  
 
Witaj
Tak jak juz wczesniej Tobie pisalem jest on bardzo ukryty, mozesz dostac sie do niego od gory demontujac licznik.Znajduje sie z lewej strony na slupku jest czarny i ciezko go dostrzec.
Mozesz dostac sie do niego od dolu demontujac oslone nad nogami(gorszy dostep), znajduje sie mniej więcej na wysokosci licznika.Osobiscie podchodzilem do tematu kilkakrotnie zaczym go odnalazlem.Tester zarowek ma charakterystyczna dluga, waska wtyczke.

[ wiadomość edytowana przez: colorado dnia 2004-11-19 10:52:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: colorado dnia 2004-11-19 11:17:57 ]
  
 
Wiam, Wielkie dzięki.
Teraz wiem gdzie jet on umieszczony i z której strony do niego sie dobrać. Wcześniej napisałeś że jest z lewej strony pod deską rozdzielczą. To mało precyzyjne określenie.
Dziś lub jutro zabieram się za drania.


[ wiadomość edytowana przez: Shinobi dnia 2004-11-18 11:47:08 ]
  
 
Ja też już kupiłem przekaźniki to zrobienia na nich zanim przeczytałem o tym testerze żarówek. Trochę mi się nie chce tam grzebać

W międzyczasie zmieniłem żarówki na Philips VisionPlus +50% i efekt jest naprawdę dobry, lepiej widać pobocze zarówno lewe jak i prawe i świecą dalej, ale jednak samego natężenia jednostkowego światła to jednak brakuje, myślę, że przekaźniki rozwiążą tą kwestię.

Shinobi, daj znać jak Ci poszło, może Ci się uda cyknąć fotkę.

pozdrawiam,
  
 
Witam,

zacząłem się dziś zastanawiać, czy tak naprawdę jest konieczne grzebanie w testerze świateł, podejrzewam, że skoro ten tester wykazuje brak świateł jeśli jest zasilana tylko cewka przekaźnika (wartościami rzędu mW), to pewnie testuje on na zasadzie pomiaru obciążenia żarówki. Zrodził mi się następujący pomysł, ale zaznaczam, że nie mam zielonego pojęcia czy to wypali i czy nie popełniłem jakiegoś, nawet prostego błędu. Niemniej jednak rzućcie na to okiem:



W delikatnej ramce zaznaczyłem zwykły 12V przekaźnik, czyli cewka i stycznik, natomiast nie mam pojęcia jaką diodę można by użyć, nigdy nie bawiłem się na żywo z tym.

Co o tym sądzicie ?
  
 
Kristod76,twoj schemat jest jak najbardziej poprawny nawet ta dioda nie bedzie potrzebna.Tester bedzie oszukany, caly czas bedzie widzial ze jest wszystko ok. tylko nie bedziesz mial info o przepleniu zarowki.
Idea jest dobra zarwowki beda poprawnie funkcjonowaly na przekaznikach.
Powiem Wam szczerze w pierwszej Omedze zrobilem sobie swiatla z testerem z przekazniach.Do tego zalozylem zarowki Osram Cool Blue,swiatla byly biale.W obecnej niestety juz mi sie nie chce.
ps. zastosujcie odpowiednio grube kable
  
 
A to ja właśnie myśłałem, że ten schemat pozwoli na to, żeby nie było komunikatu na kompie a gdyby żarówka spaliła się - pokazałby. Mnie się wydaje, że tester sprawdza fizycznie obciążenie odbiornika (czyli żarówki) i dlatego pokaże błąd, jeśli pracuje na samej cewce przekaźnika. W poniższym układzie nie mogłoby nie być diody, gdyż można by włączyć światła, ale nie nie zgasły by, nawet gdyby sygnał "sterowanie" zanikł. Jeżeli żarówka się spali, to zasilana będzie tylko cewka, czyli nie będzie obciążenia, więc komunikat pojawi się ?

Sęk w tym tylko, jak działa tester? Co dla niego jest wyznacznikiem zepsutej żarówki, potestuję to fizycznie w wolnej chwili i wrócę do wątku, ale dopiero za jakieś 2 tygodnie w weekend.
  
 
Witam
mam na imie Piotr i to moja pierwsza wypowiedz na forum, pozdrawiam więc wszystkich czytających
a teraz do rzeczy, niestety nie jest to poprawny schemat,
W przypadku testowania obciazenie ten uklad nie zadziala gdyz jako ze przewody od akumulatora mają znacznie mniejczą rezystancję (o co własnie chodzi) to prąd od testera bedzie plynął tylko wywołany rezystancją cewki przekaźnika, czyli tester nie "zobaczy" świateł (żarówek)
Pozdrowienia dla klubowiczów i obserwatorów
Pemig

  
 
Trzeba sprawdzic, czy rezystancja przekaznika wystarczy do oszukania testera.
Jesli nie to niestety trzeba ciagnac dodatkowe kable do testera.
  
 
Sprawdzę w praktyce, materiały już mam, gorzej z czasem, tylko wieczorami mam wolne, ale to wolę przy kompie niż przy omedze w garażu w taką pogodę, do przyszłego weekendu włącznie powinienem sprawdzić.
  
 
Witam, niestety rezystancja przekaźnika jest za mała aby oszukać tester. Co do schematu to on nie będzie działał zgodnie z zamierzeniem. W takim połaczeniu przez tester nie będzie płyną żaden prąd tester będzie zwarty przez przekaźnik (przerywaną linją na rys).


Ja dałem za wygraną. Miesiąc jakoś wytrzymam a w styczniu jak wydatków będzie mniej to xenony zapodam i problem zniknie.
Pozdrawiam Shinobi
  
 
Witam,
A czy ktoś wie jak działa tester? Co on tak na prawdę mierzy?
Ja wczoraj sprawdziłem organoleptycznie że wykonanie instalacji na przekaźnikach ma sens i będę ją lada dzień wykonywał. Planowałem zrównoleglić cewkę przekaźnika jakąś żarówką rzędu 5W (będzie oświetlać komorę silnika ) ale nie wiem czy to zadziała.
Piotr
  
 
Hmmm... dziwne...

Mam w moje B też założoną dodatkową instalację na przekaźnikach, bez żadnych oszukiwaczy testera świateł i nie mam takiego komunikatu na kompie.
Tester świateł sam w sobie działa, bo w przypadku przepalenia pozostałych żarówek komp o tym informuje.
  
 
Czołem,
Freezer, opisz jeśli możesz, jak zrobiłeś tą instalację. Ja dołożyłem zwykły przekaźnik ( bodajże od Wartboorga ) i niestety d... , komp po chwili wysyła komunikat. Zasiliłem w ten sposób na razie tylko jedną żarówkę, druga podłączona jest klasycznie (dla porównania efektu) - może to jest przyczyna.
Pozdrawiam
Piotr
  
 
Zrobiłem ją najprościej jak można, bez żadnych oszukiwaczy itp.
Kabelek z akumulatora, bezpiecznik, do przekaźników (po jednym na każdą lampę), z przekaźników na żarówki. Przewody które w standardzie dochodzą do żarówek sterują przekaźnikami. Masa przekaźników doprowadzona gdzieś do nadwozia.
I tyle.
Moim zdaniem to kwestia rezystancji cewki przekaźnika.
Ja mam jakieś japońskie, nic wyszukanego raczej. Nie pamiętam nazwy, a sprawdzić bedzie tak od ręki trudno, bo mam wszystko owinięte taśmą izolacyjną żeby chronić choć trochę przed wilgocią.

pzdr
  
 
witam, chce zrobic sobie swiatelka dlugie na przekaznikiach (krotkie mam juz xenony, ale pora przysla na dlugie bo prawie nie widze roznicy jak wlacze dlugie- tylko troche zolto wkolo sie robi a mam juz zarowki 100W
kupilem na allegro: ZESTAW PRZEKAZNIK, BEZPIECZNIK...

mam takie pytanko,a mianowicie czy te przekazniki wogole sie do tego nadaja (jesli tak to jakie kable do jakich PINow w tym przekazniku musze podlaczy)?
a i czy wtedy moja lampa depo (DUPO to wytrzyma, czy zalozyc 55W??