Jak zimno to gaśnie przy 1 przełączeniu na LPG...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak zimno to gaśnie przy 1 przełączeniu na LPG ale po odpaleniu i ponownym przełączeniu jest OK (minimalne szarpnięcie).
Instalka Omegas, Parownik LI02, wtryski czarny MATRIX, silnik 1,2l, przebieg 42000km na gazie.
Wykonałem próbę - krótkotrwałe otwarcie zaworów gazowych jeszcze przed odpaleniem w celu ewentualnego podniesienia ciśnienia gazu w układzie - bez efektu.
Podejrzenie sklejania się matrixa.
Przy temp. dodatnich jest dużo lepiej.
W czasie stabilnej pracy na gazie silnik pracuje równiutko, na benzynie też.

Czy ktoś może potwierdzić mój trop lub wskazać inny?
  
 
trop dobry. Niestety gaz mamy zasyfiony wyższymi frakcjami węglowodorów, które osadzają się w całym odcinku fazy lotnej, dlatego dobrze jeśli wtryskiwacze zainstalowane są pionowo a nie leżą albo nawet są zadarte do góry wylotem. Stanowią wtedy pułapke dla parafin, któe zlepiaja wtryski.
Ważny jest też właściwy dobór reduktora i dogrzanie gazu - gorący gaz wydmucha syf. No i oczywiście częsta wymiania filtrów fazy lotnej - co 10 000 km.
Oczyść wtrsyki np WD40, wymień filtr na poliestrowy i byle do wiosny
  
 
Tak się składa, że mam uszkodzoną listwę Matrix i przećwiczyłem sobie jej rozbieranie, składanie i czyszczenie (była pokryta czymś w rodzaju lepkiej parafinki). W środku są gumki więc boję się stosować rozcieńczalniki. Prawdopodobnie ją rozkręcę. Roboty z tym nie ma dużo.
Czy ktoś rozkręcał i składał tą listwę z dobrym skutkiem?
  
 
Po wyczyszczeniu Matrixa jest lepiej. Mam nadzieję, że to nie tylko zasługa wyższej temperatury na zewnątrz.
  
 
Witam
Ja borykałem się z tym problemem przez długie tys km. Obecnie mam niespełna 100 tys km na gazie - jestem po samodzielnym czyszczeniu listwy czarnej Matrix (ta sama sytuacja z czarnym syfem) oraz po samodzielnej regeneracji reduktora KME (wymiana elementów gumowych i czyszczenie z czarnego syfu) Frakcje ciekłe płynnego gazu zrobiły w środku czop podobny do twardej smoły - benzyna ekstrakcyjna się poddała - użyłem preparatu do czyszczenia gaźników i wreszcie się udało.
Ponadto sam ustawiłem ciśnienie na reduktorze, skalibrowałem układ oraz teraz jestem na etapie dopieszczania map gazu za pomocą mapsensora z "Alledrogo" od __Kai__ (gość jest OK, służy również po sprzedaży poradą).

Ponadto założyłem podgrzewacz KME do listwy gazu - instalka jest teraz jak nowa i działa jak żyleta.

Filtry gazu wymieniam standardowo:
1 fazy lotnej co 15 tys km
1 fazy ciekłej pierwszy od strony butli co 15 tys km
1 fazy ciekłej drugi od strony butli (przed reduktorem) co 30 tys km
Mimo to pojawiła się twarda smoła w reduktorze w miejscu rozprężania się gazu.

Olałem warsztaty - wszędzie mnie zapewniano, że tak ma być i to przypadłość kiepskiego polskiego gazu - nikt nawet nie pofatygował się sprawdzić, czy wydajność reduktora jest ok.

Silnik APQ 1.4 VW
Instalacja Sirocco/Diego sterownik 1.3E
Reduktor Silver KME - ciśnienie 1.2 bar
Listwa Martix czarna z podgrzewaczem listwy KME
Nalatane 100 tys km na lpg, silnik ma już 235 tys km - oleju nie bierze (raczej nie dolewam między zmianami co 15 tys km), a jeżdżę na syntetyku 5W/40

Co do sprawności elektrycznej listwy matrix czarnej - to są tam po 2 cewki na jeden wtrysk (każda po 10 ohm, co daje w sumie 5 ohm na wtrysk). We wtyczce wygląda to następująco:
[ 1 2 3 4 5 6 ]
Piny 3 i 4 to umowna zmostkowana masa.
Piny 1, 2, 5 i 6 to odpowiednio zasilanie cewek wtrysków. I Rezystancja poniedzy 1 i 3 (lub 4) ma wynieść około 5 ohm (=/- kilka dziesiątych ohma). Podobnie odpowiednio dla 2, 5 i 6 pinu.
Jeżeli na którymś pinie zasilającym jest 10 ohm lub obwód jest przerwany - listwa jest walnięta. (wtedy wymienia się cały moduł elektryczny z wtyczką.

Co do regeneracji mechanicznej - są zestawy naprawcze z gumkami i blaszkami (ale drogie - sam nie stosowałem)


Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: incassento_de_gas dnia 2009-04-03 09:23:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: incassento_de_gas dnia 2009-04-03 09:24:23 ]