Dodatkowe oswietlenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Piona.Mam do rozwiazania taki peoblem:
W cudzie polskiej techniki 126p 1988 chce zastosowac dodatkowe swiatla.Chodzi mi o reflektory dalekosiezne hm 2x100W, od tak zebym w nocy troszeczke lepiej widzial od rowerzystow bo inaczej orginalnego osiwetlenia nie da sie porownac.Ale do zeczy macie moze chlopaki jakies schematy?, zrobic to na przekaznikach czy jak bo cos slyszlaem,ze w przepisach jest tak aby halogeny mogly sie zaswiecic dopiero wtedy gdy wlaczymy swiatla drogowe.Czekam na wszystkie propozycje....
  
 
PKT 1.
Czy 2x 100W to troche nie za duzo jak na maluchowy alternator (2x55W tez bardzo fajnie daje )
PKT 2. czy masz seryjne swiatla zwykle czy H4 ? jak zwykle to bardzo polecam zmiane bo dlugich mozesz uzywac tylko jak nic nie ma przed Toba (a to na trasach jest ciezkie... chyba ze zasoowasz 120+ wtedy sie takich latarni nie wyprzedza )
PKT3.
Oto schemacik , ja mam tak i jest to zgodnie z przepisami :





Opis

W1 To wlacznik przy kierownicy swiatel dlugich (o ta gajge chodzi)
D - to swiatla dlugie zwykle (czyli wpinamy sie w + idacy do zarowki)
W2 To Twoj guziczek od wlaczania dlugich
P to przekaznik (typowe przekazniki do malucha maja 2x130W z tym, ze na raz mozna jechac tylko na jednych wiec jak tam wlozysz swiatla 100W to go lekko wypalisz... mozna oczywiscie przerobic przekaznik i miec 2x130W albo kupic zwykly przekaznik.
H - To dodatkowe swiatla
B - To bezpiecznik przy 2x55W wystarczyc powinno 10A przy 2x 100W wartosc ta wynosi 18A.
Ja bym dla pewnosci dal troche mocniejsze (tak o 10-20%).
  
 
Ja mam 2x100w dalekosiężne i 2X55w i powiem tak:
-Swieci jak w dzień
-Przekaźnik nie jest potrzebny
-Co do przepisów to nie można mieć długich swiateł, a jak coś jest musi działać
-Jedynym wybronieniem są osłony (specjalne je do Wassemów zamówiłem)
- Efekt widzisz na obazku obok
  
 
Cytat:
2003-03-23 13:45:49, ANDRZEY pisze:
Ja mam 2x100w dalekosiężne i 2X55w i powiem tak:
-Swieci jak w dzień



Zapewne, ale w nocy bardziej sie przydaja

Cytat:
-Przekaźnik nie jest potrzebny



No w sumie do 2x100W gdzie idzie ~16A to nie bo i po co... wystarczy dobry wlacznik dac np z radzieckiego czolgu.
Jak sie czlowiek uprze to i glowice na plycie chodnikowej splanuje.

Cytat:
-Co do przepisów to nie można mieć długich swiateł, a jak coś jest musi działać



Dlaczego nie mozna miec? jest jakis przepis... ??? przytocz bo moze ja mam nieaktualne...
Bo ja sobie wlasnie czytam przepisy i liczba swiatel drogowych dla pojazdu, ktory moze sie poruszac ponad 40kmph moze byc 2 lub 4 wlaczane musza byc wszystkie na raz lub parami ich usytulowanie musi byc takie aby podczas wlaczenia nie oslepialy kierujacego... itd
Prawda taka, ze swiatla dodatkowe wolno miec wlaczone tylko w przypadku gdy swieca sie juz standardowe!!!
I nie ma ograniczen jesli chodzi o montaz (tzn nie wolno im zaslaniac widocznosci, swiatel, tablicy etc) no i naturalnie musza byc z przodu.
Co innego jesli chodzi o przeciwmgl. tutaj moga byc juz tylko 2 umieszczone nie dalej niz 400mm od obrysu bocznego nie nizej niz 250mm od ziemi i nie wyzej niz swiatla mijania.

Jest tez kwestia mocy 100W NIE JEST DOPUSZCZONE DO RUCHU... u nas wolne miec 55W na H3 na ulice.


Cytat:
-Jedynym wybronieniem są osłony (specjalne je do Wassemów zamówiłem)



To gdzie uzywasz tych swiatel skoro bedziesz mial na nich oslony w ruchu ulicznym ? Wjezdzasz w gesty las.. przedierasz sie przez hascze jakies ?

  
 
Dzieki za schemacik i wszystkie rady a propo co do tych swiatel to ktos mi podrzucil fajna szecz.Jesli wlaczacie swiatla drogowe to wylaczaja sie chyba mijania a jest sposob na to zeby swiecily oba nie wiem czy nikt sie nie dojebie na przegladzie za to ale jesli tak to rozmontowanie tego patentu zajmuje 3s.Wiec tak musimy sie zopatrzyc w diode prostownicza oczywiscie na napiecie min 12V i kawalek przewodu.Zabieramy sie do pracy dioda z kabelkami laczymy oba przekazniki swiatel drogowych i mijania sa jeden pod drogim w taki sposob zepatrzac na nie gory laczymy ich prawe strony poprzez ta diode.. end
  
 
Ja dowiadywałem sie w 3 stacjach diagnostycznych i wogóle swiatła dalekosięzne nie są dopuszczalne...Osłony to dlatego że jak
niebieski sie przyczepi to usterkę się na miejscu usunie (zakryje się) i po kłopocie nie ma prawa ci dowodu odebrać
  
 
odkope starego, zamarzniętego kotleta i dodam że dalekosiężne muszą być od siebie oddalone o 60cm(żarówka od żarówki), tak mi dziś gościu na przeglądzie powiedział i mnie za nie cofnoł za nie na dzieńdobry musze je zdemontować i jechać dopiero. mam je przez przekaźnik typu541 i przez wyłącznik podpięte pod drogowe
  
 
Cytat:
2009-02-05 22:04:38, Wariad pisze:
odkope starego, zamarzniętego kotleta i dodam że dalekosiężne muszą być od siebie oddalone o 60cm(żarówka od żarówki), tak mi dziś gościu na przeglądzie powiedział i mnie za nie cofnoł za nie na dzieńdobry musze je zdemontować i jechać dopiero. mam je przez przekaźnik typu541 i przez wyłącznik podpięte pod drogowe


a to dziwne bo ostatnio robilem przeglad w 4x4 i na dodatkowe swiatla nawet nie popatrzyl.. sa 4 duze okragle halogeny obok siebie przeciwmgielne i dalekosiezne... wiec musial zauwazyc...
czyzby 4x4 rzadzilo sie swoimi prawami??
  
 
nie wiem mam 2 dalekosiężne na górze zderzaka tak jak na foto [IMG]https://images28.fotosik.pl/292/3ff6a02570f1f048m.jpg">[/IMG]
i po sprawdzeniu numerów nadwozia wzioł petra i mierzył. Może na 4x4 inaczej patrzą
  
 
Tutaj można poczytać o światłach:
Rozdział 3 - światła i załącznik nr. 6 kilka stron niżej:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm

A tu o sposobie ich montażu:
http://wesem.pl/pytania.php?pl#13