Potrzebe foty i mała rada w sprawie 128 3p(silnik i wnętrz)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich jestem nowy na forum , i niedawno stałem sie nabywcą fiata 128 3p z 75roku , mam kilka planów na przeróbke ( jak na razie to wiadoma konserwacja czyli podloga i blachy ) , planuje obszyc ( w sumie cały środek--deska , fotele ,boczki ) w białej skai lub skórą i mam zatem pytanie------czy ktos może posiada lub widział gdzies zdjecia jak wygladal by taki srodek ,bo nie ukrywam ze nie chce odwalić lipy. ( patrzyłem już na forum , i jest jeden podobny temat ze skórą ale folał bym real foto ,a znalazłem tylko szkice )

a teraz drugie pytanie---czy ktos z forum miał doświadczenie z wsadzeniem innego silnika (do tego badz innego modelu fiata ) z wogole innej stajni ( a jeżeli ktośmiał doświadczenie bardzo prosze o foty ) , planuje wsadzić silnik od alfy 145 1.4 TS , myślałem nad 1.3 turbo ,ale wole mieć jednak wolnossący silnik , bo nie ukrywam że auto na pewno przepisowo nie bedzie jeździło

pozdrawiam wszystkich
  
 
Witam!

Zadam pierwsze, podstawowe pytanie:

- W jakim stanie jest karoseria?

Drugie podstawowe pytanie: [pytania sa dwa, sa one wspolzamienne]

- Jakim budzetem dysponujesz?

- Czy posiadasz odpowiednio wyposazony warsztat i zdolnosci manualne?

Pozdro

  
 
Cytat:
2009-02-05 06:30:11, el_comendanto pisze:
Witam! Zadam pierwsze, podstawowe pytanie: - W jakim stanie jest karoseria? Drugie podstawowe pytanie: [pytania sa dwa, sa one wspolzamienne] - Jakim budzetem dysponujesz? - Czy posiadasz odpowiednio wyposazony warsztat i zdolnosci manualne? Pozdro



stan karoserii nie jest najgorszy , bo widać ze juz ktos kiedys spawał podloge i bagaznik , ale ze auto przez dwa lata stalo i po podsufitce sonczyla sie delikatnie woda to troche go trzeba popiaskowac , ale za to komora silnika jest w stanie super. ----jezeli chodzi o pieniadze to nie mam zamaru oszczedzac i nie spieszy mi sie z robata tego auta , a jezeli chodzi o zdolnosci to jedynie moge zrobic blacharke , z montazem silnikow to jednak wolał bym dac specjaliscie . pozdr.
  
 
Pomyśl nad silnikiem 1.6 16v od bravy....
  
 
e tam swap od razu...
powalcz z orginalna jednostka napędową nikt jeszcze nie zaczął rzeźbić 1116ki na wiertarke...

  
 
bedzie swap na 100% bo wole nowszy silnik miec i mniej nie zawodny , a nawet jezeli podkrecic ten motor to i tak nie bedzie tak jechalo jak seria 1.4 TS od alfy


a co do 1.6 16v to dobry pomysl , ale jednak wole miec mniejszy silnik , ale dzieki za pomysl pozdr.
  
 
Cytat:
2009-02-07 18:29:13, future01 pisze:
bedzie swap na 100% bo wole nowszy silnik miec i mniej nie zawodny , a nawet jezeli podkrecic ten motor to i tak nie bedzie tak jechalo jak seria 1.4 TS od alfy a co do 1.6 16v to dobry pomysl , ale jednak wole miec mniejszy silnik , ale dzieki za pomysl pozdr.



ten 1.6 to jest mały silnik, to samo co 1,1 tyle że jeden wałek więcej
  
 
Cytat:
2009-02-08 23:12:20, rosck pisze:
ten 1.6 to jest mały silnik, to samo co 1,1 tyle że jeden wałek więcej



gabarytowo byc moze tak , ale raczej sie bym z tym do konca nie zgodzil , a chodzilo mi o pojemnosc silnika ,bo widze ze kolego zadnych informacji nie masz a wolisz dodać swoje 3grosze. ale ok ....
  
 
Cytat:
2009-02-09 09:46:55, future01 pisze:
gabarytowo byc moze tak , ale raczej sie bym z tym do konca nie zgodzil , a chodzilo mi o pojemnosc silnika ,bo widze ze kolego zadnych informacji nie masz a wolisz dodać swoje 3grosze. ale ok ....



Jak nie mam informacji jak prawie ten silnik wsadziłem do zastavy
Zresztą Serbowie już to dawno zrobili i jest ta pewność, że wejdzie na 100%.
A z tą pojemnością to nie wiem o co Tobie chodzi?


W F128 masz o tyle ułatwioną robote, że masz toche dłuższy przód i więcej miejsca na chłodnice. Skrzynia pasuje na blok ale lepiej wsadzić 5ciegową od ritmo.......
Ja tam nie wiem ale mi by się nie chciało odkrywać na nowo czy wejdzie jakiś tam silnik od alfy.


[ wiadomość edytowana przez: rosck dnia 2009-02-09 18:32:08 ]
  
 
no i wkoncu jakis kolega dał konkretne informacje i foto za ktore oczywiscie dziekuje, poniewaz na pewno sie przydadza ,ale mam jeszcze pytanie ---czy zawieszenie tez bylo od brawo??wiem ze to bym moze glupie pytanie,ale poczytalem na zagranicznych forach i helmuty jak wsadzaly do 128 silnik od punto 1.4 turbo to i zawieszenie przod , tarcze itd tez wsadzali. pozdr.
  
 
Cytat:
2009-02-10 11:06:03, future01 pisze:
no i wkoncu jakis kolega dał konkretne informacje i foto za ktore oczywiscie dziekuje, poniewaz na pewno sie przydadza ,ale mam jeszcze pytanie ---czy zawieszenie tez bylo od brawo??wiem ze to bym moze glupie pytanie,ale poczytalem na zagranicznych forach i helmuty jak wsadzaly do 128 silnik od punto 1.4 turbo to i zawieszenie przod , tarcze itd tez wsadzali. pozdr.


O ile Punto 1 i Uno T są dalekimi krewnymi 128 i niektóre części da się z nich zastosować - o tyle zawieszenie Bravo i jego krewnych nie ma nic wspólnego z zawieszeniem 128 !!!
  
 
Cytat:
2009-02-10 12:30:40, schab pisze:
O ile Punto 1 i Uno T są dalekimi krewnymi 128 i niektóre części da się z nich zastosować - o tyle zawieszenie Bravo i jego krewnych nie ma nic wspólnego z zawieszeniem 128 !!!



a kto tu powiedział ze wszystko na idealnie pasowac , a ja nie powiedzialem ze tylko fik fik i z zawieszenia od "8" zastaje juz zmienione od punto . po prostu .moje pytanie bylo takie czy tez ma moze zmienione zawieszenie ???!!!!! a nie czy ma idealnie pasowac!!
  
 
Fajny patent z tym chwytem powietrza. Może tylko troche buczeć i mogą wystąpić zaniki wentylacji

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
ZAPOMNIAŁEM!!! dodać że to fotka zapożyczona z forum Yugo Fan Club.... bo już niektórzy myślą, że to moja zastava.... To zastava jakiegoś Serba, w necie są też filmiki nagrane jak to jedzie.



ps Za dużo roboty z zawieszeniem od bravy czy tam uno - trzeba by wpasować belke zawieszenia. Może to nie jest wielki problem ale koła wyjadą poza obrys budy bo te zawieszenia mają większy rozstaw kół.
Z hamulcami nie ma problemu - zaciski od tarcz wentylowanych pasują na zwrotnice od 128.
Ale czy jest sens to robić dla 100KM i 155 Nm - dla turbo to pewnie warto bo tam moce o wiele większe ale przy takim słabym silniczku to chyba nie potrzebne. Mi w tym silniku podoba się to ze da rade wsadzić to niskim kosztem przy niewielkich przeróbkach samochodu.


[ wiadomość edytowana przez: rosck dnia 2009-02-10 14:31:28 ]