MotoNews.pl
  

Misa olejowa w MK7 1,6 16V jak ściągnąc?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem że było ale nie tak jak ja bym to chciał usłyszeć. Może ktoś napisać krok po kroku ( może być łopatologicznie ) a może byc też foto relacja jak zdjąć miskę olejową w mk7 1,6 16v??
  
 
Odkrecasz rure od kolektora wydechawego, spuszczasz olej i odkrecasz sruby miski, to wszystko.
  
 
Cytat:
2009-02-14 23:19:37, Magik123 pisze:
Odkrecasz rure od kolektora wydechawego, spuszczasz olej i odkrecasz sruby miski, to wszystko.



Oj, mylisz się i to grubo
  
 
Hmmm, słyszałem jeszcze o odkrecaniu/odchylaniu skrzyni, ale jak wymieniałem u siebie sprzegło to w sumie nie zwrociłem uwagi ale chyba skrzynia jest na płasko, az musze zobaczyc, pozatym szczegółem nic wiecej nie ma.
  
 
Wcześniej miałem 1.6 16V 95 i tez próbowałem samodzielnie wymienic uszczelke pod miską-nie da się zdjąć miski bez rozłączenia skrzyni biegów.
  
 
Nie ma takiego czegos jak NIE DA SIE, wczesniej ludzie pisali ze nie da sie wymienic uszczelniaczy zaworo w CVH bez zdjecia głowicy, a jakos problemu z wymiana nie bylo.
Jak juz to skrzynie dołem trzeba troszke odciągnąc, czyli poluzowując sruby opuscic silnik w dół, ale napewno nie trzeba wyjmowac.
  
 
W silniku 8-mio zaworowym można wymienić bez większego ale. Natomiast w 16v roboty jest co niemiara przez zakichany blaszany kołnierz, który trzyma miskę. Żeby opuścić trochę ten kołnierz trzeba rozsunąć skrzynię z silnikiem. Ta blacha siedzi pomiędzy skrzynią a silnikiem na takich wypustkach i żeby ją z nich zsunąć trzeba niestety to wszystko zrobić. W wersji 8v ta blacha jest w dwóch kawałkach i tam nie ma takiego problemu. Za ten myk to inż Forda należy się konkretny opierdziel
  
 
Cytat:
2009-02-15 10:38:54, Shaq pisze:
W silniku 8-mio zaworowym można wymienić bez większego ale. Natomiast w 16v roboty jest co niemiara przez zakichany blaszany kołnierz, który trzyma miskę. Żeby opuścić trochę ten kołnierz trzeba rozsunąć skrzynię z silnikiem. Ta blacha siedzi pomiędzy skrzynią a silnikiem na takich wypustkach i żeby ją z nich zsunąć trzeba niestety to wszystko zrobić. W wersji 8v ta blacha jest w dwóch kawałkach i tam nie ma takiego problemu. Za ten myk to inż Forda należy się konkretny opierdziel


ok. dzięki wielkie.
Jak ją ściągnę to chyba te wypustki pod boscha pójdą...
Powiedz mi jeszcze czy trzeba wodziki idące od skrzyni do mechanizmu zmiany biegów też wykręcać, czy wystarczy odkręcić śruby na obwodzie skrzyni?

[ wiadomość edytowana przez: LukasJ dnia 2009-02-15 11:51:02 ]
  
 
Wodzików ruszać nie musisz bo to nie trzeba dużo rozsuwać, ale raczej oprócz śrub na obwodzie skrzyni będziesz musiał również odkręcić łapy idące do poduszek trzymających (ja musiałem) bo one Ci nie pozwolą odsunąć skrzyni od silnika. (Chyba tyle, mogę czegoś nie pamiętać, robiłem to dwa razy, ale ostatni raz to ze 4 lata temu)
  
 
ok.