MotoNews.pl
  

LADA TWIN CAM , MTX-y co, gdzie, jak i za ile?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

W związku z planowanym swapem twin cama do Ładnej mam do tych co znają temat następujące pytania:

- czy 2103/06 startowało kiedykolwiek z dohc fiata (1600); homologacji na pewno nie miało ale czy pojawiły się takie samochody w historii rajdów (na Węgrzech Słowenii Czechach...?) w latach 70/80tych???

- czy posiada ktos ladne zdjecia MTX-ow i czy byly wogole 2103/06 MTX czy tylko 01?

- czy trudno/latwo dostepne są felgi MTX (krzyże)i czy jest to alu-felga czy magnez? Poszukuje !!!

- czy poleciłby ktorys z Was optymalne i sprawdzone usztywnienie zawieszenia ale bez zakupów na Węgrzech Italii i USA... Interesuje mnie opcja "low-budget" czyli: truck niva argenta i te poliuretany: jakie sprężyny i o ile ścięte zamontować na p/t, gdzie i za ile dostane komplet poliuretanow na przednie zawieszenie
- czy ktos sprawdził wyżej wymienione usprawnienia w praktyce i w związku z tym jakie ma odczucia ewentualnie sugestie?

- jakie są główne problemy i na co trzeba zwrócić uwagę przy instalowaniu silnika dohc fiata do lady 2106 (temat pewnie znany ale proszę o pare najważniejszych wskazówek czy tzw "myków" lub linka na ładnie opisaną przekładkę czyli jak wygląda ten temat krok po kroku np z belką chlodnicą rozrusznikiem zasilaniem skrzynią walem itd itd)

- skrzynia 131mkII w ladzie- wejdzie czy nie wejdzie? jest to duza skrzynia z pionowym drążkiem; czy to sie zmieści i bez problemu będzie siedziało w tunelu czy trzeba ciąć..?? słyszałem ze duze wchodzą nawet do klasyka 125p na zasadzie "popieści popieści i sie wszystko zmiesci" czyli mlotek/szmata i jazda; 125p do 80r ma przecież węższy tunel od lajdaczki. Jezeli chce mieć skośny drążek to trzeba zdjąc ta trumienkę ze skrzyni od mirafiori i zamontować jakąś przejściówkę na skośną?

- czy ma stok moze małą V-ke skrzynie od 132mk1/125S/125SC bo taka to wiem ze wejdzie napewno.

Dziękuje za odpowiedzi podpowiedzi i ewentualną pomoc w załatwieniu części.
stalker

- sprężyny niva/truck diesel?
- stabilizator tyl argenta
- poliuretany przód
- skrzynia V-mala
- zegary F124 SC (podobne do lady tyle ze do 200km/h)
- atrapa zderzaki p/t (ladne)

TK: 506 997 888
GG: 222 08 13
  
 
Nie wiem co mam z Toba zrobic,wiesz ze to jest klub fiata a nie łady ???? wiesz ze jest osobno forum łady ???? do tego mamy tez cos takiego jak gielde gdzie daje sie ogloszenia a Ty wsadziels wszystko na głowne forum.... jedyne co mnie powstrzymuje od usuniecia to fakt ze chodzi o silnik dohc do fiata.Przenosze Ci temat do hp,ale nastepnym razem zastanow sie zanim zalorzysz kolejny temat.....
  
 
takie lady nie wiem czy jezdzily, ale na pewno jezdzą teraz na wegrzech. jedyne co moge ci podpowiedziec w kwestii utwardzenia zawieszenia, to mozna kupic nowe sprezyny do lasy kombi, sa twardsze, reszta modów jak wszedzie. nie ma takiej opcji jak low budzetm chyba ze rower po tuningu
  
 
dziekuje (bez ironii) za to ze mi darujesz ze umiescilem to tutaj ze wzgledu na fakt o ktorym wszyscy wiemy iz lada ma troche wspolnego z fiatem, a nawet wiecej nic 125p czy polonez.
Jjest to pod wzgledem merytorycznym chyba najlepsze forum i b.prawdopodobne ze niektorzy mają cos do powiedzenia na temat jak z lady zrobic fiata 124 dlatego wpakowalem to tutaj i pozostaje z wyrazami nadziei na to co jak wnizej pozdr.
lowbudget w sensie ze nie zamierzam z lajdaczki uczynic czlonka rodziny bo na stanie inne "zabitki" a to ma byc pod katy i na codzien a apropos roweru to mam takiego jednego klasyka w ktorego wpakowalem wiecej niz za ta lade dalem wiec wszystko jest kwestią podejscia a tutaj nazwijmy to poprostu minimum. takie jest zalozenie.



[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2009-01-13 14:27:42 ]
  
 
przykrec sobie skosna 5 z poldka do konierza z lady i juz masz mala skrzynie pod dohc
przeloz do dohc zamach z ładowskiego silnika - sprzeglo 200mm z poldka/lady jest takie jak w 1.6dohc, rozrusznik tez z lady, do tego zostanie ci dalej hydrauliczne sprzeglo
walu przy tej okazji ruszac nie musisz, klepac tunelu tez nie
  
 
fele MTX są z tego co wiem z magnezu. Dośćtrudno osiągalne chyba ze masie farta... (jak znajdziesz duzo takich felg to potrzebuje conajmniej jednej...)
  
 
wroce do najwazniejszego czy obilo sie komus o oczy jakies dohc pod maska lady 2103/06 w latach 70/80tych...?
  
 
Byly w Ladach dwuwalkowce ale nie byly to fiatowskie TC ale konstrukcja chyba czeskiego Metalexa (ktora to firma przygotowywala Lady do sportu) - na bloku od zwyklej Lady posadzona nowoskonstruowana glowica na 2 walkach. Nie byla to oczywiscie duza seria, skonczylo sie na kilku prototypach.
  
 
tak to byla 2103 MTX z seryjnym blokiem i dwuwalkową 16 zaworową glowica Metalexa
ale az nie chce mi sie wierzyc ze nikt wtedy nie scigal sie na wysokosprawnych i idealnych wrecz do tych samochodow silnikach TC..
  
 
Cytat:
2009-01-17 19:24:39, stalkerx pisze:
tak to byla 2103 MTX z seryjnym blokiem i dwuwalkową 16 zaworową glowica Metalexa ale az nie chce mi sie wierzyc ze nikt wtedy nie scigal sie na wysokosprawnych i idealnych wrecz do tych samochodow silnikach TC..


Wtedy nie było to poprawne politycznie
  
 
a jakich informacji szukasz? jakie silniki byly wkladane, czy jak wyglada lada z dohcem pod maska? wsadzasz dohca i tyle, 2103 ma chociazby Paweł z krakowa z wsadzonym dohcem
  
 
Ja wiem jak wyglada dohc pod macha lady bo widzialem jak robia to Wegrzy czy ten Pawel od pomaranczowej 2103 z Kr o ktorym piszesz.
wciaz jednak bezskutecznie szukam czegos z epoki z takim swapem ktore przekulaloby sie chociazby przez jeden OS.
A to jak wygladaly z zewnatrz MTXy swoją droga i czy byly wogole 06ki MTX..czy tylko 01ki i 03ki.
wiem ze Wozowicza nie dopuscili chyba za TC w "jedynce" w MP w latach 70tych

a to baza pod moja wydumkę:










[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2009-01-18 03:10:10 ]
  
 
potwierdzam - baza fajna, fele ma fajne i kierownika wariata
  
 
nie no kierownik jest podobno oryginalny od jakiejs wyczynowej Lady, od jakiej nie wiem.
trafil mi sie zupelnie przypadkiem za 35zl na zeraniu jak jeszcze nie bylo Lajzy na horyzoncie
  
 
w sensie kierowce nie kierownice
  
 
wyglada na to ze bede musial zrobic z tego zupelną wydumkę bo 06 nawet nie startowaly..najblizej to ta 03-ka MTX z 16V

kiepsko widac i malo dobrego latania bo po pierwsze "boicho" a po drugie albo lód albo suchy beton..
  
 
Mimo iż standardowy silnik w Ładnej spisywał się świetnie to ten na pewno pociągnie jeszcze lepiej.
Nigdy nie "dotykany" nominalny motor z Supermirafiori 1600, 70tys przebiegu od nowości.



Jedynym powazniejszym problemem bedzie chyba wydech. Z poprowadzeniem linek i chlodzeniem sobie poradze ale praw fizyki nie oszukam Boje sie ze ten kolektor od 130TC ze strumienicą i rura 50 bedzie za duzy pod zwyczajne 1600..Na razie nie mam dalej zrobionego wydechu wiec zamule go seryjnym od lady..w marcu pewnie wrzyce sportowy wegierski.
  
 
to wyglada bardziej na komore rozprężną niz strumienice
  
 
stalkerx z checia zobacze jak to jezdzi - daj znac jak bedziesz na zeraniu
  
 
ależ oczywiście że startowały 2106, nawet w barwach Barum Team:



to OCZYWIŚCIE jest 2106 a nie jak pisza niektórzy 2103!