| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bogdan_gl KIA RIO RS 2004 Jawor | 2009-02-25 21:59:55 Na co zwrócić uwagę przy zakupie essiego mkVII kombi?? Jakie elementy nadwozia/podwozia wziąć "pod lupę", najczęstsze usterki, nietypowe miejsca z rudą, itp, itd.
Pytanie skierowane do użytkowników kombi mkVII, chętnie usłyszę też opinie o instalacji gazowej w tym aucie 1.6 16V - te a formum co są poczytałem już |
pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2009-02-25 22:07:38 ruda wszedzie!! :] cały tył - podłuznice, podłoga, tłumiki, progi, słupki przy szybie, nadkola, dach... wszedzie to mozna znalesc :]
silnik 1,6 z tego co wiem to jest za mały raczej do tej budy... ciezko bedzie... 1,8 duzo lepszy wybor, TD jak dobry tez moze byc :] jakos sie tam kula ![]() |
banks Escort MKVII kombi Ściana Wschodnia | 2009-02-25 22:31:53 generalnie to chyba jak przy zakupie każdego innego, tak jak pisze przedmówca zwróć uwagę na rdzę pod bagażnikiem, w okolicy koła zapasowego, tłumika końcowego, bo tam niema fabrycznie żadnego zabezpieczenia antykorozyjnego. wszystko zależy, czy ktoś o niego dbał, czy nie. typowych usterek dla kombi to raczej nie ma, może poza stykami el. do wycieraczki z tyłu w klapie. |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa III ph.1 ~BB | 2009-02-25 23:12:28 Co do rudej to sprawdź podszybie.
Blacharze nie za bardzo chcą z tym robić. Co do rdzy to jeszcze tylne nadkola, progi, podłoga bagażnika (w miejscach, gdzie są podłużnice lubi rdzewieć, bo dostaje się tam błoto prosto z pod kół). |
Miczas [MK7] Essi Blumagic ... Złoczew/Sieradz/Łódź | 2009-02-25 23:16:39 Rdza przede wszystkim. Tak jak napisali koledzy: słupki przy szybie, nadkola, okolice koła zapasowego.
Sprawdź także: - wycieraczkę z tyłu, czy działa w ogóle, albo czy przerywa - czy obroty nie falują i czy przy klimatyzacji nie zaczynają falować (to że lekko siadną jak włączysz to normalne) - elektrykę generalnie całą (przednią szybę podgrzewaną, szyby elektryczne, podświetlenie zegarów, zegarka, wentylator - ręczny - czy wszystkie biegi dobrze wchodzą (przede wszystkim 1 i R) - fotel elektryczny - płyn od wspomagania (czy nie jest gdzieś w okolicy zbiorniczka mokro od niego) To mniej więcej tylko z tego co pamiętam u mnie się psuło
|
Spawn669 Sympatyk FEFK Essi Kombi strzelin | 2009-02-26 00:02:45 Tak jak poprzednicy pisali: ruda, ruda i jeszcze raz ruda...
A jezeli sprawa tyczy sie kombi. To sprawdz zawieche, szczegolnie tyl. Mimo ze to male kombi ludzie rozne rzeczy tym woza. Sprawdz przeswit z tylu i czy autem nie buja. Najlepiej jakbys przed zakupem na "trzesiawke" pojechal. Powiedza co i jak... A co do silniczka, to zdecydowanie 1,8!!! Mam u siebie 1,6 ale to troche za malo do tego auta (juz czeka 1,8 na przeszczep ). A jak masz zamiar zagazowac to tymbardziej...
No i przy poszukiwaniach auta patrz na znaczek Ghia... Ceny sa bardzo zblizone ze zwyklym golasem, a jednak ma kilka dodatkow ktore moga uprzyjemnic jazde
Ale ogolnie wdzieczny samochod. Jak trafisz zadbanego i sam o niego zadbasz na pewno sie odwdzieczy!!
Pozdro |
pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2009-02-26 06:21:20
w escorcie zadna rewelacja ja mam escorta lepiej wyposażonego niż nie jedna Ghia tam masz dodatkowo inny kokpit, chromowaną ramke na tylnej klapie, listwy boczne i klamki w kolor i fotele inne chyba, no i bialy zegarek, a reszta zalezy od wyposażenia dodatkowego. |
bogdan_gl KIA RIO RS 2004 Jawor | 2009-02-26 17:48:52 Dziękuje wszystkim za wypowiedzi. Będą bardzo pomocne przy "prześwietlaniu" potencjalnych egzemplarzy.
Mam essiego mk VII 1.6 16v Ghia 5d - "ruda" jest delikatnie zaznaczona na lewej tylnej podłużnicy - powierzchownie, ramka tylnej szyby - też delikatnie oraz błotnik lewy tylny - też powierzchownie. Planuję teraz zakup drugiego - właśnie kombi - na dolnym śląsku w ogłoszeniach nie widziałem żadnego zagazowanego 1.8. |
Spawn669 Sympatyk FEFK Essi Kombi strzelin | 2009-02-26 19:54:54
A nie myslales zeby kupic auto bez gazu i ewentualnie je zagazowac. Auto z instalacja gazowa przewaznie jest drozsze w stosunku do niezagazowanego. A skolei montaz w tej chwili instalacji nie jest az takim strasznym wydatkiem. Zmierzam do tego ze gaz to gaz. Sa rozne opinie ale jak by nie patrzyl zajezdza silnik. Kupisz auto z gazem i wpakujesz potem kase w remont silnika, bo kto wie ile auto juz przejezdzilo na nim... Bo nie ma co sie czarowac, nie znajdziesz auta co to niby wlasciciel zamontowal instalacje 5000km przed jego sprzedaza... |
bogdan_gl KIA RIO RS 2004 Jawor | 2009-02-26 21:05:51 Myślałem ale np na OTOMOTO nie ma nic ciekawego bez gazu w rozsądnych pieniądzach a z gazem znalazłem kilka w cenie około 5.000 - 6.000 zł z klimą - czyli w cenie jak bez gazu.
Co do zużycia silnika to rzeczywiście różne opinie są - osobiście miałem megane classic z 99 roku 1,6 16v z gazem i w ciągu roku natłukłem nią 50.000 km - jak je sprzedawałem to miało ponad 186.000 km z czego ponad 100.000 na gazie zrobione i parametry silnika oraz jego zużycie nie odbiegało od standardowych. Oczywiście przed zakupem (jak już moje niezbyt wprawne oko uzna że auto jest OK) i tak pójdzie na ścieżkę diagnostyczną Będę robił około 3.000 - 4.000 km miesięcznie a auto potrzebuję max na rok więc montaż instalacji raczej mi się nie będzie opłacał. (koszt około 2.500 zł)
Nie mówiąc już o silniku 1.8 - takich essi to praktycznie nie ma w ofercie - albo ja nie umiem znaleźć . Za swojego 1.6 16V dałem 4.600 w październiku - zrobiłem im od tamtej pory około 10.000 km. Dynamika może nie najlepsza ale jak dla mnie jeżdzę max. 130 km/h - 140 km/h w zupełności wystarczy.
Nie wiem jak ze spalaniem gazu w essim wygląda - mój 1.6 16v 5d pali około 7,5 - 8l/100 km benzyny teraz w zimie - myślę, że w kombi zużycie gazu to max. będzie 9,5 - 10 l/100 km. |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2009-02-26 21:15:35 |
Spawn669 Sympatyk FEFK Essi Kombi strzelin | 2009-02-27 00:04:26
Jezeli chodzi o silnik to 1,8 pali podobnie jak 1,6. A co do tego czy to kombi czy nie to jakis wielkich roznic w masach auta nie ma. Wiec rowniez spalanie praktycznie to samo. Bardziej sie liczy stan silnika i to jaka masz noge. Moj kombi przy jezdze na paliwie lykal mi 9-10l/100 w miescie i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu zejscie w trasie ponizej 7l w trasie nie bylo problemem. Ale podkreslam ze ja mam noge ciezka!!
A jezeli chodzi o sam gaz to policz czy ci sie oplaca jego montaz. Skoro potrzebujesz auta tylko na rok i zrobisz nim ok 10000km w tym czasie to wielkim problemem nie jest policzyc jaka masz roznice. Przy obecnej roznicy cen paliwa i gazu powiedzmy 1,70zl/l i zakladajac ze auto bedzie ci palic 10l/100km roznica wychodzi 1700zl - ale trzeba wziasc pod uwage ze paliwa spali Ci o co najmniej 1l/100km mniej niz gazu. I to ze wyskocza jakies usterki po montazu gazu... Wiec ta roznica sie juz zmniejsza. Wiec faktycznie wladowanie 2500zl w instalacje mija sie z celem. Ale tu juz ty musisz sobie wszystko przekalkulowac wszystki za i przeciw. Ja poszukalbym jakiejs ladnnej Ghia'i 1,8 i odpuscilbym sobie w ogole gaz!! |
bogdan_gl KIA RIO RS 2004 Jawor | 2009-02-27 09:29:29 Do kamil76 - no ok... ale nie będę smarował za 1.8 16v na drugi koniec polski, a na Dolnym Śląsku nie ma ..
do Spawn669 - zrobie nim w ciągu roku około 40.000 km - tym co mam teraz zrobiłem 10.000 od października (moja kobieta nim będzie jeździć) tak więc benzyniak bez gazu nie wchodzi w rachubę. |
pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2009-02-27 09:48:59 to bierz TD 90KM ![]() |
Spawn669 Sympatyk FEFK Essi Kombi strzelin | 2009-02-27 14:49:37 pytlar ma racje.
Jak masz walic tyle kilometrow to kup dieselka w dobrym stanie. Spali Ci 6 literkow ropy na 100km i ma 90 kucy to tyle co ma 1,6 w paliwie (niezagazowany) albo 1,8 (zagazowany) [ wiadomość edytowana przez: Spawn669 dnia 2009-02-27 15:24:51 ] |