MotoNews.pl
10 Muł od 4,5 tys. obr (227837/45) - NT
  

Muł od 4,5 tys. obr

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, pojawił mi sie ostatnio delikatny muł od 4,5-5 tys do kona, wiec odlaczylem przepływke i bylo troche lepiej, ale po jezdzie bez przeplywki troszke więcj palił a i sam fakt ze jest odlaczona nie dawal mi spokoju.

Wiec troszke sie pobawiłem z przepływką, umyłem, pomierzyłem, posprawdzałem kable,

Podłączyłem ja, i o to co zauważyłem, daje gwałtownie gazu np na 1 czy 2 (na tych biegach najbardziej czuć zamulenie) do końca, obrotek dochodzi do 5 tys i czuć zamulenie i dość powolne przyspieszanie już do samego końca.

Ale... i tu właśnie jest znak zapytania, wciskam gaz stopniowo nie dalej jak ponad połowę w miare przyspieszania i auto idzie do odciecia raz ze bez muła a dwa ze duzo szybciej niz jak wcisne gaz do końca.

Czujnik położenia przepustnicy podmieniałem i oba mierzyłym na sucho, oba maja ksiażkowe wartości 0-5V i płynne przejścia, jutro jeszcze zmirze napięcia na właczonym silniku.
Filtry, świece i przewody rownież pomijam,

Mam wrażenie ze ten muł jest ze zbyt dużej dawki powietrza, ale wczesniej tego nie było, jutro jeszcze podmienie przepustnice i zobacze.
Dodatkowo jeszcze nie mierzyłem ciśnienia na listwie, ale moze to wina pompy lub regulatora paliwa??
Ewentualnie moze cos z wtryskami?
Pozatym wszytko ok, pali wzorowo, obroty w normie, oleju nie bierze, nie szarpie itd

Moze ktos cos jeszcze wymysli wiec prosze pisac bede sprawdzał na bierząco
  
 
Sam sobie na większość pytań odpowiedziałeś...
Ale ....czy tps sprawdzałeś oscyloskopem czy miernikiem?
Może błachostka jak f paliwa?
Podłącz se miernik do sondy i się przjedź(ona dużo ci powie)
A reszta też ew do sprawdzenia
  
 
moze benzyna słabej jakości??
filtr paliwa moze sie zabrudził??
  
 
Czujniki 2 sprawdzane po wyjeciu miernikiem analogowym, sa ok, jutro sprawdze na podlaczonym.
Sonda sprawna, mierzona, paliwo ok jak i filtry ok, bo jak pisalem, gaz wcisniety ponad polowe i auto buja jak zle, ale rusze i wcisne w podloge i juz jest mul.

Kurcze moze i to cos z paliwem, nie wiem za duzo powietrza a za malo paliwa i stąd gaz w polowie i auto ciagnie, gaz w podlodze i za malo paliwa w stosunku do powietrza
Dobrze mysle?
Jutro zmierze cisnieniei najwyzej zmienie filtr paliwa
  
 
jeśli muli na wyższych obrotach po mocniejszym wciśnięciu gazu to jasne jest że ma za mało paliwa,
sprawdź czy pompa podaje odpowiednie ciśnienie, kiedy był wymieniany filtr paliwa? może czas go wymienić?
sprawdzić czy wtryski nie są przytkane, sprawdzić przewody paliwowe czy nie są przytkane,

jeśli układ paliwowy jest ok to problem jest w złym składzie mieszanki (nieco zauboga), wtedy trzeba sprawdzić czujniki, przepływomierz, sonda lambda, albo komp szwankuje,
warto też sprawdzić przewody od czujników, drobne uszkodzenia przewodów mogą powodować przekłamania na przesyłanych informacjach
  
 
Jutro postaram sie wszystko sprawdzic, a mam jeszcze pytanie bo nigdzie nie moge znalezc, jakie napiecie ma miec lambda przy wysokich obr
  
 
Ok, popatrzyłem kilka rzeczy, wyjmowałem wtryski, ale nie ma na nich sladu brudy, czyli powinno byc z nimi ok, jeszcze ich nie mierzyłem bo nie było kiedy.
Jedno co mnie zdziwiło, ale moze i tak powinno być, to to, że podczas pomiaru ciśnienia paliwa, na wolnych utrzymuje się w granicach 2,3-2,4 bar, ale jeśli dać mu gazu na 4-5 tys, to wskazówka ciśnieniomierza, troszke świruje skacze w granicach 2,1-2,4 dosc szybko.
Ale jesli pompa pompuje na zgaszonym silniku, to wartosc ustala sie ksiażkowa czyli 2,7 bara. Z odłaczonym regulatorem i odpalonym silnikiem równiez wartosc jest 2,7
Filtra jeszcze nie zmieniałem bo nie mam narazie dostępu do kanału, a nie chcę sie tarzać w sniegu, kurcze mam nadzieje ze to przez niego takie cuda
  
 
kolega mial tak i niby mial uszkodzony zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej (niewiem czy prawda i czy ma to cos wspolnego z przyspieszaniem)
  
 
hmmm, kurcze u mnie niby on jest ok, jako ze troche poszperałem, to albo tu pomoże wymiana filtra, albo faktycznie przepływomierz jest zj...., jak sie zrobi cieplej to zabiore się za to, narazie delikatnie popuściłem linke gazu i jest lepiej bo przepustnica nie otwiera sie do końca

Ale zeby mnie nie męczyło to skocze zaraz wyjąć zaworek i sprawdze z zaslepionym przewodem.
Dzieki