MotoNews.pl
7 Naciąganie Ręcznego. (227480/45) - NT
  

Naciąganie Ręcznego.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanie drodzy forumowicze, otóż w moim Escorcie słabo działa ręczny. To znaczy podczas jazdy jak chce zarzucić tyłem to nie da rady, lecz jak staje gdzieś i zarzucę ręczny aby nie zjeżdżał to jeszcze go trzyma, dlatego chciałbym go trochę podciągnąć, lecz potrzebowałbym szczególnej instrukcji jak to zrobić, dlatego proszę o ów instrukcję jak naciągnąć linkę ręcznego. Dzięki, Pozdrawiam.
  
 
Ja byłem z tym u mechanika (bo też nie widziałem jak to zrobić), ale patrzyłem na czynności jakie on wykonuje: odkręcił obudowe przy ręcznym i tam jakimś zwykłym kluczem po prostu go podciągnął, musisz tam poszukać (trwało to 5 min).
  
 
To zalezy jaki masz nodel essa bo nie wiem czy w kazdym jest taka sama instalka.
Ale do rzeczy samo naciagniecie linki ci nic nie da,wazna role odgrywa jeszcze samoregulator to on w głownej mierze jest odpowiedzialny za to ze nie mozesz latac na recznym.
Mozesz miec takze zuzyte juz w duzym stopniu okładziny co w tym przypadku od działowuje znowu na samoregulator któremu skonczyła sie granica działania czyli juz jest w takim miejscu zablokowany ze nie wykonuje swojej pracy.

Moja prosba sprawdz w jakim stanie sa okładziny,czy regulator ma wytarty półksiezyc i czy linka nie jest w jakimis stopniu przygnieciona czy zablokowana a puzniej bedziemy naciagac ci linke bo to nie jest trudne.
Sugeruje sie modelem mk5
  
 
MKV to banał. Wchodzisz pod auto, wyciągasz gwózdek (u mnie się nie dało, bo ktoś go w zarąbisty sposób zamontował) i kręcisz.
Na pewno znajdziesz regulację jest zaraz za środkowym tłumikiem.
Przed regulacją odpal auto i parę razy mocno naciśnij pedał hamulca.
Możesz mieć też taką sytuację, że już linki są mocno naciągnięte i już nie da się go podciągnąć.
  
 
W mk5 podkręca się taką plastikową śrubką pod autem, łatwo ją znaleźć, ale radziłbym najpierw skorzystać z uwag kolegi iglaxr3i, bo jak coś nie gra w bębnach, to linkę można podkręcać i podkręcać a ręcznego nie będzie...
  
 
Dziękuje bardzo, w ten weekend spróbuję to zrobić potem powiem wam o wrażeniach hehe Jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź! Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2009-02-17 16:45:08, iglaxr3i pisze:
To zalezy jaki masz nodel essa bo nie wiem czy w kazdym jest taka sama instalka. Ale do rzeczy samo naciagniecie linki ci nic nie da,wazna role odgrywa jeszcze samoregulator to on w głownej mierze jest odpowiedzialny za to ze nie mozesz latac na recznym. Mozesz miec takze zuzyte juz w duzym stopniu okładziny co w tym przypadku od działowuje znowu na samoregulator któremu skonczyła sie granica działania czyli juz jest w takim miejscu zablokowany ze nie wykonuje swojej pracy. Moja prosba sprawdz w jakim stanie sa okładziny,czy regulator ma wytarty półksiezyc i czy linka nie jest w jakimis stopniu przygnieciona czy zablokowana a puzniej bedziemy naciagac ci linke bo to nie jest trudne. Sugeruje sie modelem mk5



I tu kolega ma racje, u mnie tez naciagnąłem, a nic to nie zmieniło, najprawdopodobniej samoregulatory, bo sa momenty kiedy reczny łapie ladnie.
  
 
Kolega iglar ma rację, ale jeśli masz mk7, to normalnie podciąganie może się zakończyć przekręceniem gwintu na nakrętce.

Najpierw trzeba popuścić całkowicie śrubę regulacji przy dźwigni ręcznego, później nacisnąć kilka razy hamulec nożny (najlepiej na odpalonym albo przejechać się kilka metrów). Nie puszczając hamulca dokręcać nakrętkę.
U mnie zwykłe podciąganie właśnie się skończyło zerwaniem gwintu. Po wykonaniu powyższych czynności jest super. Jeśli coś takiego nie pomoże, to pozostaje sprawdzić stan szczęk i samoregulatorów.
  
 
Kurde wekend dawno minał a tu zero odzewu z naprawa a jestem ciekaw co było przyczyna bolaczek autora ,nastepny co bierze to co mu potrzebne i spada nie ładnie.
  
 
Ja mam podobny problem, tyle że w tamtym roku wymieniane były okładziny, więc to na pewno odpada. Próbowałem naciągać według waszych instrukcji i efekt daremny. Jak zrobi się trochę sucho to sprawdzę samoregulatory, tylko powiedzcie mi na co mam zwrócić uwagę ewentualnie wymienię linkę.
  
 
Sprawdz czy zbrojenie linki nie jest za barzo przerdzewiałe lub zgniecione chodzi o to by oby dwa rozgałezienia linki swobodnie pracowały .
Co do samoregulatora to napewno musisz go rozebrac i wyczyscic (jesli jeszcze Półksiezyc nie jest w stanie złomu) mozesz tez podciac zabki na półksiezycach nie bedzie on dzałał jak nowy ale narazie to cie poratuje w duzym stopniu.
  
 
A gdzie jest to rozgałęzienie? Czy jak zajrzę pod auto to będę widział?
  
 
Ja opisuje wszystko na podstawie mk5 ale mysle ze i 7ka jest podobna ,wiec jesli wejdziesz pod auto bedziesz widział jak ida linki od bebnów do sierotka auta koło baku az do tunelu sierodkowego tam powinno byc łaczenie dwóch kranców w całosc,mówie cały czas o podwoziu bo linki prawdopodobnie uciebie wchodza do sierodka kabiny gdzie sa przykrecone do dzwigni recznego ale tego to nie jestem pewny.
  
 
Panowie czy linka do escorta mk5,mk6, mk7 3D,5D,cabrio jest taka sama czy różniły sie długością?? Pytam bo wczoraj byłem u mechanika zakładać linke i za cholere nie chciało to chamować i wreszcie powiedział, ze linka za długa i nie bedzie, ale oczywiscie mnie skasował. Coś mi tu nie gra
  
 
Jesli samoregulatory sa zniszczone to nie bedzie hamowac, lub jesli przy montazu byly zle ustawione.
  
 
ostatnio sobie podciągnąłem ręczny, na hamulcu kręciłem śrubką przy ręcznym... efekt jest super, ale mam pytanie po ilu ząbkach wam bierze ręczny?? bo mi po 4-6 ząbkach ale w drugim aucie (astra mk1) to jest tak ostry że da się tylko na 2 ząbki zaciągnąć.
  
 
Niedawno zmieniałem linki i bierze pod końcem więc muszę podciągnąć.
Na starych linkach brał na trzecim ząbku, ale niestety jedna pękła.
  
 
1 - na płaskim trzyma,

3-4 - to jest max co potrzeba żeby nie było szans ruszyć.