MotoNews.pl
9 Ogrzwewanie (227765/45) - NT
  

Ogrzwewanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam... na początku dodam ze szukałem w wyszukiwarce zeby nie było ale nic nie znalazłem takiego jak umnie mam problem z ogrzewaniem w moim essim stało to się na dniach kiedyś gdy przejechałem troche to gorące powietrze leciało z nawiewów i to nie wazne czy na 1 bieby wentylatora czy wyzszym...teraz leci tylko ciepłe na 1 a na następnych juz letnie... wkurza mnie to bo lubie ciepło zagrzałem essa do załączenia wentylatora i bez zmian... węże idace do nagrzewnicy gorące a powietrze tylko ciepłe... tak jakby nagrzewnica z dnia na dzień sie przytkała i straciła wydajność... jak wyłaczyłem wentylator i po chwili włączyłem leciało gorące jak nalezy ale po chwili znów sie wystudziło termostat moim zdaniem ok o obieg cały puszcza a gdyby był nie chalo to na zimnym bym niemiał ogrzewania albo cos... specjalnie zagrzałem go do włączenia wentylatora bo wtedy w całym układzie jest gorący płyn... płynu jest dosyć... pomocy
  
 
Uwierz mi, że jest pełno tego typu tematów, i znalazłem je za pomocą wyszukiwarki.
Ale lepiej napisac nowego posta co nie, 879 stron pytań do za mało...
Nie dziwię się, że nikomu się nie chce szukać





PS: Ja bym jednak sprawdził dobrze termostat.
  
 
to na bank nie termostat... sprawdzałem przed chwila mniejsza już o tą szukajke bo niechce sie klucic tylko zrobić essa... powiem tak... od strony pasazera tam gdzie mozna dotknać nagrzewnice(ten plastik) pazy ale niewiem czy np moze być kawałek sprawny a reszta przytkana... prosze o odpowiedż na to pytanko
  
 
1. Sprawdź pokrętło od kierunków (lubią się przycinać linki i same klapy w obudowie nagrzewnicy).
2. Nagrzewnica mogła siąść (sprawdż temp węży, które wchodzą od strony silnika w przegrodę. Jeśli są gorące, to nagrzewnica padła...
3. Kanały mają różną dłogość i zakrętasy i różnie wchodzą do obudowy nagrzewnicy, więc różnice w grzaniu będą. Możliwe też, że coś Ci wpadło do kanału, albo nawet spadł kawałek i nie trzyma szczelności)
Tak czy owak, trzeba rozebrać deskę i obadać sprawę... , ale to już było opisywane nie raz...

  
 
Cytat:
2009-02-23 13:30:52, essi1616v pisze:
to na bank nie termostat... sprawdzałem przed chwila mniejsza już o tą szukajke bo niechce sie klucic tylko zrobić essa... powiem tak... od strony pasazera tam gdzie mozna dotknać nagrzewnice(ten plastik) pazy ale niewiem czy np moze być kawałek sprawny a reszta przytkana... prosze o odpowiedż na to pytanko


Odpowiedzi jednoznacznej Ci nikt nie udzieli, bo nikt nie jest wróżką, a gadać możemy tak w nieskończoność. Trzeba rozebrać kokpit i obadać sprawę... (niestety)...
  
 
wiem już ze to nagrzewnica... weże ok.. wchodzacy gorący a wychodzacy troche mniej... nagrzewnica od strony kierowcy tylko letnia więc stawiam na nia... ale od wczoraj sie poprawiło i narazie nic nie robie bo może samo sie odetka do konca... niechce mi sie rozkręcać całej dechy... ciepło jest ale jeszcze nie gorąco jak było dziwne ze sie przytkała płyn był wymieniany a cały czas było super chyba nic sie nie stanie jeśli tego nie zrobie?? poza mniejszą ilościa ciepła
  
 
Cytat:
2009-02-23 14:12:35, essi1616v pisze:
wiem już ze to nagrzewnica... weże ok.. wchodzacy gorący a wychodzacy troche mniej... nagrzewnica od strony kierowcy tylko letnia więc stawiam na nia... ale od wczoraj sie poprawiło i narazie nic nie robie bo może samo sie odetka do konca... niechce mi sie rozkręcać całej dechy... ciepło jest ale jeszcze nie gorąco jak było dziwne ze sie przytkała płyn był wymieniany a cały czas było super chyba nic sie nie stanie jeśli tego nie zrobie?? poza mniejszą ilościa ciepła


może Ci po prostu zdechnąć całkiem...ale tak, to nic się nie staje.
  
 
troche pojeździłem i pogazowałem i lepiej cieplutkie powietrze leci może jeszcze sie odetka bardziej i bedzie git tak jak teraz w samej bluzie mozna jeżdzić ale wczwśniej można było bez niej tak było gorąco a jak ją szlak trafi to na nastepną zime wymienie na nową i po sprawie
  
 
poczytałem troche o nagrzewnicy w essim i doczytałem ze można ja przeczyscic bez zdejmowania kokpitu... węze pod maska... podobno powinno się wziąć ocet z gorącą woda i git ale zastanawiam sie czy ten ocet nie rozszczelni mi jej czasmi jak wypłuka kamień jeśli tak to nie będe nic ruszał bo ciepło wmiare jest jak już pisałem.. proszę o odp na to...



jeszcze jedno ostatnio miałem nie szczelna chłodnice i dolałem 2 opakowania ceramizera do chłodnic z jakaś tam rzywicą... chłodnica szczelna ale napewno ten dodatek jeszcze pływa w układzie i czy jeśli juz rusze tą nagrzewnice to czasami podczas odpowietrzania znów sie nie przytka tym bo ten środek działa tam gdzie jest powietrze... POMOCY
  
 
Cytat:
2009-02-23 16:20:51, essi1616v pisze:
poczytałem troche o nagrzewnicy w essim i doczytałem ze można ja przeczyscic bez zdejmowania kokpitu... węze pod maska... podobno powinno się wziąć ocet z gorącą woda i git ale zastanawiam sie czy ten ocet nie rozszczelni mi jej czasmi jak wypłuka kamień jeśli tak to nie będe nic ruszał bo ciepło wmiare jest jak już pisałem.. proszę o odp na to... jeszcze jedno ostatnio miałem nie szczelna chłodnice i dolałem 2 opakowania ceramizera do chłodnic z jakaś tam rzywicą... chłodnica szczelna ale napewno ten dodatek jeszcze pływa w układzie i czy jeśli juz rusze tą nagrzewnice to czasami podczas odpowietrzania znów sie nie przytka tym bo ten środek działa tam gdzie jest powietrze... POMOCY


A było napisać, o tym na początku wątku. Teraz widzisz, że kombinowanie półśrodkami może się skończyć nienajlepiej (choć nie zawsze). Zapchałeś chłodnicę i wszystko inne, możliwe, że termostat także, że nie wspomnę o kanałach w silniku i nagrzewnicy...Wyczyść ten układ, zmień chłodnicę, nagrzewnicę, płyn i będziesz miał problem z bańki na kilka lat...Takie moje zdanie.
a co do czyszczenia nagrzewnicy, to można zalać octem, kamixem, czy czymś tam, ale czy to pomoże...to tylko sam ocenisz...

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-02-23 16:52:42 ]
  
 
ale ja to wlewałem jakiś 1000 km temu czyli jeszcze w poprzednim roku przed świętami krutko i było ok... chłodnica ok... wentyl włącza się jak należy... termostat też działa poprawnie... nagrzewnica juz grzeje ale nie do konca tak jak było...
  
 
Cytat:
2009-02-23 16:55:32, essi1616v pisze:
ale ja to wlewałem jakiś 1000 km temu czyli jeszcze w poprzednim roku przed świętami krutko i było ok... chłodnica ok... wentyl włącza się jak należy... termostat też działa poprawnie... nagrzewnica juz grzeje ale nie do konca tak jak było...


a myślisz, że to świństwo nie mogło wypłynąć w każdym momencie, albo nie odkładało się systematycznie np w cienkich kanałach nagrzewnicy?
Wszystko działa poprawnie, ale pytanie jak długo? Nie żebym krakał, bo możesz i jeździć kilka lat (czego Ci życzę), ale ja bym nie zarydzykował, bo wolę wydać parę zeta i być pewnym auta.
  
 
szlak by te cholerne wynalazki.. pierwszy i ostatni raz je urzywałem... spróbuje przeczyścic tą nagrzewnice i zobacze co dalej najwyzej wymienie wszystko jak pisałes szkoda silnika tylko czy jak wezme tą wode z octem to nie rozszczelni mi sie nagrzewnica
  
 
Cytat:
2009-02-23 17:18:31, essi1616v pisze:
szlak by te cholerne wynalazki.. pierwszy i ostatni raz je urzywałem... spróbuje przeczyścic tą nagrzewnice i zobacze co dalej najwyzej wymienie wszystko jak pisałes szkoda silnika tylko czy jak wezme tą wode z octem to nie rozszczelni mi sie nagrzewnica


chcesz mieć sprawną, czy uszczelnioną czymśtam-czymśtam?
  
 
bedzie sprawne musi być bo to mój ess powiec mi jedną rzecz... czy to normalne czy nie: od sprony kierowcy nagrzewnica jest letnia.... a moze to tylko obudowe macałem?? da sie dotknać od tej strony nagrzewnice czy tylko od strony pasarzera bo sam już niewiem
  
 
sama nagrzewnica wystaje tylko lekko od strony pasażera (i to tylko króciec i kawałek korpusu). Od kierowcy jest raczej obudowa plastikowa z klapkami...ale zerknij na allegro jak wyglądają nagrzewnice i ich obudowy
  
 
Cytat:
2009-02-23 17:28:34, essi1616v pisze:
bedzie sprawne musi być bo to mój ess powiec mi jedną rzecz... czy to normalne czy nie: od sprony kierowcy nagrzewnica jest letnia.... a moze to tylko obudowe macałem?? da sie dotknać od tej strony nagrzewnice czy tylko od strony pasarzera bo sam już niewiem




powiem w prost preparaty które stosowałeś na bank zatkały ci układ i nagrzewnice dlatego nie masz ciepłego powietrza w Aucie / za ryzykować możesz z tym octem ale ja bym wolał upuścić Płynu wlać coś do czyszczenia układu chłodniczego zrobić 100Km na tym i zmienić płyn na nowy wiedział bym że pozbyłem się tego syfu i teraz miał bym pewność co do układu chłodniczego
  
 
Cytat:
2009-02-23 17:43:28, DriF pisze:
powiem w prost preparaty które stosowałeś na bank zatkały ci układ i nagrzewnice dlatego nie masz ciepłego powietrza w Aucie / za ryzykować możesz z tym octem ale ja bym wolał upuścić Płynu wlać coś do czyszczenia układu chłodniczego zrobić 100Km na tym i zmienić płyn na nowy wiedział bym że pozbyłem się tego syfu i teraz miał bym pewność co do układu chłodniczego



powietrze mam ciepłe w aucie a i nawet gorące chyba jestem przewrazliwiony fakt faktem w sobote nie było za ciepło ale teraz chyba jest git... nagrzewnica goraca od strony pasarzera a jak pisałem ze od strony kierowcy nie, to macałem obudowe... patrzyłem na allegro i to raczej była obudowa więc chyba jest ok...
  
 
powiem tak na ten temat: teraz jest ok... a dalej sie zobaczy.. od strony kierowcy to napewno była obudowa a nagrzewnica jak patrzyłem jest gorąca... weże idące do niej tez ok chyba maił chwilowy kaprys mój essinek hi hi... (miejmy nadzieje)
  
 
Cytat:
2009-02-23 18:28:15, essi1616v pisze:
powiem tak na ten temat: teraz jest ok... a dalej sie zobaczy.. od strony kierowcy to napewno była obudowa a nagrzewnica jak patrzyłem jest gorąca... weże idące do niej tez ok chyba maił chwilowy kaprys mój essinek hi hi... (miejmy nadzieje)


Dodam, że jak wyłączysz silnik auta, to wentylator nawiewu będzie gonił zimne powietrze...