MotoNews.pl
  

Olej skrzyni biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.mam pytanie jak wymienic olej skrzyni biegów?(manual)gdzie jest spust?
  
 
Oleju w tych skrzyniach się nie wymienia. Jest tylko chyba śruba po wykręceniu której można sprawdzić stan oleju. Spustu takowego, typowego nie ma.
  
 
aha dziekuje
  
 
Tu jest napisane trochę o sprawdzaniu oleju w skrzyni. Jest pokazane w którym miejscu jest korek do sprawdzania poziomu oleju. klik.
Ściągnij sobie obydwa tomy książki serwisowej. Przydadzą się na pewno. O sprawdzaniu leju jest na stronie 215 w drugim tomie


[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-02-26 17:54:57 ]
  
 
Drogie Żółtodzioby (nie piszę tego złośliwie) dobrze jest czasami skorzystać z wyszukiwarki.

Temat na szybko

Oczywiście skarbnica zwana "wyszukiwarką" jest dużo większa.


Pozdrawiam i życzę miłej lektury.
  
 
nie zmienia to faktu ze raz na jakis czas dobrze odsiewyc takie pytanie. co do wymiany oleju to trzeba stary sciagnac ze skrzyni. Ja w swojej olej wymienialem juz olej (napewno nie caly) , mechanikowi udalo sie zlac 2l oleju o dolal prawie 2,5l czyli o 0,5 l wiecej , jednak odrazu uprzedze ze sam nigdy nie sprawdzalem poziomu oleju. Olej powinno sie wymieniac okresowo wszedzie gdzie jest tylko taka mozliwosc a to co producent pisze to bajka.
  
 
Cytat:
2009-02-26 21:20:29, adamesce pisze:
nie zmienia to faktu ze raz na jakis czas dobrze odsiewyc takie pytanie. co do wymiany oleju to trzeba stary sciagnac ze skrzyni. Ja w swojej olej wymienialem juz olej (napewno nie caly) , mechanikowi udalo sie zlac 2l oleju o dolal prawie 2,5l czyli o 0,5 l wiecej , jednak odrazu uprzedze ze sam nigdy nie sprawdzalem poziomu oleju. Olej powinno sie wymieniac okresowo wszedzie gdzie jest tylko taka mozliwosc a to co producent pisze to bajka.



Też tak sądziłem, dopóki, po wymianie, nie zaczęłą mi kiedyś wyć skrzynia w Oplu. I już nie wymieniam
  
 
Cytat:
2009-02-26 21:43:40, kabe00 pisze:
Też tak sądziłem, dopóki, po wymianie, nie zaczęłą mi kiedyś wyć skrzynia w Oplu. I już nie wymieniam


ile przejechałeś na fabrycznym oleju?
  
 
mozna olej wymienic i WYMIENIC
odsysanie jest jak dla mnie bez sensu
od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem odkrecenia pokrywy i wymiany ale narazie mam inne sprawy-tak czy inaczej niedlugo to pewnie zrobie
co do wycia skrzyni po wymianie czy tez odessaniu--
nie wiem jak to jest w d16 ale np w skrzyni passata były magnesy (nie mylic z korkiem spustowym) na ktorych zbierał sie syf(w moim przypadku takze sprezynka od zatrzasku 1 biegu -cos przy 70 zapiałem)-moze z nich sie wypłukało?
co do oleju w skrzyni espero-czy to napewno jest orginalnie ATF?
Fakt jest czerwony--z tym ze orginał opla specjalnie do manualnej jest takze czerwony i nie jest ATF-em?
Niech sie wypowie w tej sprawie jakis ekspert
  
 
Cytat:
2009-02-26 21:20:29, adamesce pisze:
nie zmienia to faktu ze raz na jakis czas dobrze.....


Proszę o przetłumaczenie na j.polski.
odsiewyc
stary sciagnac ze skrzyni

Z tego co udało mi się zrozumieć, to Twój mechanik nie zna się na wymianie oleju w ESPERO.
Dlaczego?
A no dlatego, że jeśli odkręcił by korek poziomu oleju to zaręczam Ci że nie dało by się wlać więcej oleju niż 1,8L, a zwykle wchodzi 1,6L
Sam kiedyś nieświadom magicznego korka wylałem olej ze skrzyni i dolałem 2,0L. Efekt? Trudności z wrzuceniem V biegu, generalnie skrzynia ciężej pracowała.

Olej w skrzyni wymienia się banalnie i w zasadzie każdy, kto ma dostęp do kanału wymieni sobie go sam, bez niczyjej pomocy.
Trzeba tylko zaopatrzyć się w uszczelkę dolnej pokrywy (miski) skrzyni biegów, 2L oleju, lejek i 1,5m węża oraz 2 puszki ulubionego browarku.
Odkręcamy odpowietrznik znajdujący się na górze skrzyni w okolicach łapy sprzęgła.
Nurkujemy w kanale, gdzie pod skrzynię podkładamy kuwetę lub inne szerokie naczynie na zużyty olej.
Odkręcamy śruby miski olejowej skrzynki biegów.
Po całkowitym odkręceniu miski wychodzimy z kanału na jakieś 10 min by napić się pierwszego browara.
W między czasie resztki oleju przekładniowego płyną nam do podstawionego naczynia.
Myjemy miskę benzyną ekstrakcyjną. Osadzamy nową uszczelkę na silikonie i przykręcamy miskę do skrzyni.
Następnie odkręcamy korek (śrubę) przelewowy zaznaczony na załączonej fotce.
Na lejek zakładamy węza, a drugi koniec wkładamy do otworu w skrzyni po wykręconym odpowietrzniku.
Wlewamy ok 1,5l oleju i schodzimy do kanału by sprawdzić czy nie przelewa nam się już przez korek przelewowy.
Jeśli nie to dolewamy jeszcze 100-200ml i to w zasadzie powinno wystarczyć.
Przykręcamy odpowietrznik, a w kanale korek przelewowy i otwieramy drugiego browara.
I śmiało możemy stwierdzić, że wykonaliśmy kawał dobrej roboty.
  
 
niech ktos zrobi fotki i dodamy do porad
  
 
Cytat:
2009-02-27 10:14:03, Jabuszko pisze:
niech ktos zrobi fotki i dodamy do porad



Idę o zakład, że najlepiej wyjdą fotki z browarkiem
Pozdrawiam wszystkich zdesperowanych majsterkowiczów


Acha, miałem jeszcze dodać, że olej do skrzyni można też wlać przez otwór po wykręconym wyłączniku wstecznego - wiem, bo sam tak zrobiłem

[ wiadomość edytowana przez: HenBas dnia 2009-02-27 12:00:33 ]
  
 
Cytat:
2009-02-27 11:51:37, HenBas pisze:
... Acha, miałem jeszcze dodać, że olej do skrzyni można też wlać przez otwór po wykręconym wyłączniku wstecznego - wiem, bo sam tak zrobiłem



Można też dolać przez otwór po wykręceniu linki od ręcznego. Wystarczy kawałek przewodu (ok. 1m) i lejek. Tez tak kiedyś robiłem tyle, że w oplu
  
 
Cytat:
2009-02-27 12:19:10, Michal7e91 pisze:
Można też dolać przez otwór po wykręceniu linki od ręcznego.


Przepraszam bardzo ale co ma do licha ręczny hamulec do skrzyni biegów
  
 
Cytat:
2009-02-27 12:19:10, Michal7e91 pisze:
Można też dolać przez otwór po wykręceniu linki od ręcznego. Wystarczy kawałek przewodu (ok. 1m) i lejek. Tez tak kiedyś robiłem tyle, że w oplu



Wybacz, że jestem "Niewiernym Tomaszem", ale puki nie zobaczę tego na fotach nie uwierzę.

A tak na serio, to chyba coś poknociłeś.
W Espero linka hamulca ręcznego w żaden sposób nie jest powiązania ze skrzynią biegów.

PS.
Witaj Heniu wśród żywych.
Miło jest od czasu do czasu zobaczyć jakiś post starej gwardii.
Pozdrawiam Cię serdecznie.
Paweł
  
 
Ja u Siebie w 2.0 wymieniłem olej na połsyntetyk ,dokładnie w taki sposób jak opisuje Kisztan... niestety bez browaru bo zaraz Po całej operacji musiałem jechać
Niewyglądał za sympatycznie (frytek by sie z niego nie zrobiło) , a robota lekka ,efekt czuć jak przywali ostry mróz (zrobiłem to jeszcze przed zimą)

Pewnie fabryczny jeszcze tam siedział a operacja zrobiona po 100 tys/km na liczniku.


[ wiadomość edytowana przez: franko25 dnia 2009-02-27 13:41:01 ]
  
 
Cytat:
2009-02-27 12:26:24, Msxcom pisze:
Przepraszam bardzo ale co ma do licha ręczny hamulec do skrzyni biegów



O jasny gwint, ale dałem ciała Z pewnością nie chodziło mi o linkę od ręcznego. Myślałem o lince od prędkościomierza, a tak jakoś napisało mi się od ręcznego. Ale wstyd
  
 
czyli nalezy wymienic olej po 100tys? czy po 200tys?
  
 
Cytat:
2009-02-27 13:24:34, kisztan pisze:
PS. Witaj Heniu wśród żywych. Miło jest od czasu do czasu zobaczyć jakiś post starej gwardii. Pozdrawiam Cię serdecznie. Paweł



Hie, dzięki za miłe słowa, za pamięć o mojej skromnej osobie i za pozdrowienia
Ja ciągle tu "jestem" z Wami, chociaż tylko wirtualnie, ale za to z moim Esperaczkiem jeszcze namacalnie
Sorry, że nudzę w tym wątku i w dodatku nie na temat, ale gdzie miałem to zrobić
Pozdrawiam wszystkich
  
 
Cytat:
2009-02-26 22:44:48, Mieszczan pisze:
ile przejechałeś na fabrycznym oleju?



Chyba 200 000