MotoNews.pl
  

[126] Szerszeń 126-reaktywacja (tym razem 903)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
fajnie ze powstał tu na forum kącik dla chwalipiętów

co prawda na razie nie mam jeszcze czym sie pochwalic, ale zapodam pare fotek tego co na razie jest
w koncu projekt moze ujrzec swiatło dzienne...

moja rajdówka powstaje juz rok, zaczałem od gromadzenia materiału, narzedzi i czesci, przechodze pomału wreszcie do nastepnego etapu- budowy rajdówki

na początek fotka karoserii która posłuży do budowy nowej rajdówki:

na razie od roku na placu stoi karoseria z maluszka sprowadzona z Wrocławia, juz z wspawaną klatką bezpieczenstwa i w miare zdrowa blachą, wczesniej startował w wyscigach górskich.

karoseria ze wspawaną klatką zgodną z załącznikiem "J"- fakt o niewielkim znaczeniu praktycznym, gdyz poza popularkami KJS i innymi pojeżdżawkami nie będę startował niestety nigdzie wyzej, oczywiście z braku homologacji SWAPa...

karoseria wymaga wymiany progów zewnętrznych, i pasa przedniego, za które wzięła się rdza, prawdopodobnie to co zostało z lakieru bedzie usuwane kwasem, błotniki zostaną podocinane pod nowe , laminatowe odpowiedniki...





silnik, tu jeszcze nie oczyszczony, dość mocny nominalnie 47KM, po remoncie i wymianie wałka na sportowy- 54-55KM, (podobno) w kazdym razie dosc mocny z tego co miałem okazje sprawdzić Oczywiscie jednostka pochodzi ze 127 special (zdaje sie) jezdziła juz w swapie, nie skalana elektroniką na 3 miesiace przed sprzedaza został wyremontowany i załozono mu wałek z IRECO + inne przeróbki...

-flansza silnik- skrzynia (na razie stalowa)
-moduł
-cewka
-rozrusznik
-kpl. sprzegło...





układ hamulcowy pochodził bedzie z SC- tarcze i zaciski, a flansze sa wyciete plazma made by Tomecki B-B takze jego fotka, moje jeszcze nie załozone...



nagrzewnica BIS wraz z konsolką

-skrzynia z BISA (w spadku po poprzednim maluszku )
-skrzynia seria126 oczywiscie obie na poduszkach z bisa...
-prawopodobnie zastosuje tripody zamiast zabierakow

-kpl. felg alu speedline (w spadku po poprzedniku) z oponkami
155/65 r13, sava effecta+



-kpl. felg stalowych- poldolot
na 145/70 r13 zimowych

-2 kubełki bimarco "c"

-kierownica 30cm OMP


-zapinki sandtler przód/tył po 2szt

-pasy sabelt


-licznik ze sportinga cc lub dotychczasowy z wersji exportowej cc 900 (w milach i kmh, do 160kmh)

-2x bilstein tylni (chodzone ale dobre)

-resor 6 piór z BMT w Orzeszu

chłodnica (experymentalnie) BMW 318 e30 opcjonalnie z poldka lub skody 120

elementy z laminatu:

-klapa tył - raczej seryjna fl lub el

-klapa przod - taka jak w poprzedniku płaska, bez zawiasow na 2 zapinki ale bez wlotu, za to wyloty z chłodnicy beda takie:


planje takze zrobic elektrownie- przykrecany panel z laminatu na klape, zachodzacy na pas przedni w wiekszosci, na 2 dalekosiezne duze lub 4 mniejsze halogeny,

-drzwi lewe i prawe (w drodze)
wierne kopie seryjnych fl z lekko opuszczanymi szybami z poliweglanu

-poszerzki tylnie...




i przednie błotniki całe (w drodze)









autko bedzie miało dystanse- po 2 cm na strone z przodu i po 3 cm na strone z tyłu oczywiscie ALU.

zderzak tylni- laminatowy, własnego projektu, na seryjnych srubach, przylegajacy do karoserii i poszerzek, taki co by mozna zamontowac cofania i przeciwmgielne,
przedni - analogiczny, z wbudowanymi halogenami, przylegajacy szczelnie do karoserii i poszerzek (co by syf sie nie dostawał) z atrapa do chłodnicy w pasie przednim i wentylacja tarcz,
oczywiscie nie bedzie to zadna kopia znanych szeroko spojlerow, idea ma byc taka ze maja byc max proste w montazu, auto ma byc mozliwie gładkie, zeby łatwo je myc szło i oklejac w razie potrzeby (stad przylegajace do karoserii).

wlot dachowy z laminatu mojego projektu, a'la WRC wraz z konsolka wewnetrzna z nawiewami kierowca/pilot

deska rozdzielcza z laminatu, jak sie uda to poflokowana

co do malowania- rozwazam 2 mozliwosci:
1- jesli pozyskam sponsora, autko bedzie czerwone (z palety hondy)

2- jesli nie bedzie sponsora autko bedzie białe, ale planuje go okleic -a jak- na razie nie bede zapeszał w kazdym razie bardzo ciekawie




oczywiscie o pracach bede informował na bierzaco














[ wiadomość edytowana przez: HNT dnia 2007-01-10 15:11:28 ]
  
 
Tak to szystko mi sie podoba, plany są naprawde ciekawe, ale pasy to chyba nie sa Sabelt tylko Shroth, a co do tej płaskiej klapy to dla mnie osobiście wygląda jak kupa,ale w sumie ot twoje auto i robisz z nim co chcesz, poszeżki jak najbardziej si, felgi też ciekawe, więc zobaczymy jak po kolei bedzie sie temat rozwijał.
  
 
jak tak patrzę to coraz bardziej mi sie podobają te poszerki jak już będa na twoim samochodzie gotowe to się powaznie nad nimi zastanowię
a ogólnie projekt bardzo fajny
  
 
Cytat:
ISO-lator Wysłany: 2007-01-10 15:17:32

Tak to szystko mi sie podoba, plany są naprawde ciekawe, ale pasy to chyba nie sa Sabelt tylko Shroth, a co do tej płaskiej klapy to dla mnie osobiście wygląda jak kupa,ale w sumie ot twoje auto i robisz z nim co chcesz, poszeżki jak najbardziej si, felgi też ciekawe, więc zobaczymy jak po kolei bedzie sie temat rozwijał.





- racja walnąłem sie- to schrothy, nie wiem zkad ten błąd
- no coz co do klapy- kwestia gustu- jest wielu którym sie ona podoba dla niektórych moze sie wydawac zbyt rewolucyjna- dla mnie - poprawia nieco opływowosc auta, (zgrabniejsze z profilu sie wydaje), poza tym elektrownia nie bedzie mi widoku zasłaniac,
mam władze nad materia to ją wykorzystam
  
 
Jest taka pewna teoria, że auto ma jeździć a nie wyglądać Kwestia gustu co się komu podoba. Buduj to szybko, bo jak spadnie śnieg to jedziemy na ERG
  
 
Niestety na gromadzeniu części do rajdówki się skończyło. Z powodu braku miejsca do konstruowania, braku czasu i gotówki, wszystkie części zostają wystawione do sprzedania
To na razie koniec projektu... można zamknąć...