MotoNews.pl
  

Polonez 1,6 GLE szarpie na wyższych obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam poldka 1,6 Gle z 1994 gaznikowy z instalką lovato.Od jakiegoś czasu mam problem z autem .Chodzi o to ze jak prubuje go rozpędzić to zaczyna szarpac i strasznie wolno się rozpędza jak juz się wkreci w obroty to jakos idzie wytrzymać .Pozatym jest mułowaty i jakby nie miał siły .pali na dotyk i wolne na jałowym są dobre bez żadnych wachnięć -równiutko pracuje .Jeszcze jak patrze na obrotomierz przy rozpędzaniu to jest coś takiego że jak nagle załapie wyższe obroty to wskazówka wyraznie do góry idzie jakby w tym włąsnie momencie dostał jakiegoś kopa .Swiece wymieniłem filterek gazu nowy filtr powietrza nowy zapłon ustawiony w warsztacie .
Prosze o porade co mozę być przyczyną
  
 
Przewody WN, kopułka, palec, albo moduł (jeśli Masz zapłon bezrozdzielaczowy), ewentualnie słynny już na forum poldka "zielony kabelek" (jeśli występuje u Ciebie). W każdym razie objawy wyraźnie wskazują na problemy z układem zapłonowym.
  
 
dokładnie jak kolega napisał,jak też tak miałem w poldku,słynny zielony kabelek,po wymianie jak ręką odjął.
  
 
moduł sparwdzałem dzisiaj i jest oki a co do zielonego kabelka to ja go zmieniałem jakis rok temu wiec całkiem mozliwe ,ale zmienie go bo to najmniejszy koszt ,a póżniej jak nie pomozę to bede kombinował dalej
  
 
a jeszcze mam pytanko o co chodzi z tą kopułką i tym palcem i jak to mozna sprawdzić że akurat z tym moze być problem ,czy sa jakieś widoczne znaki na tych czesciach ?
na co zwrócić uwagę ?
  
 
Sory ale już nie pamiętam czy w tym modelu jest aparat z rozdzielaczem zapłonu czy nie (dość dawno rozstałem się z poldkiem). Kopułka i palec rozdzielacza podałem jako przykład elementów odpowiedzialnych za takie objawy. Bardzo niedawno pisałem w jakimś wątku na temat tych właśnie części, jakbyś poszperał trochę to już byś nie musiał pytać . Powtórzę raz jeszcze: palec rozdzielacza i kopułka; zdejmujesz kopułkę i palec rozdzielacza jeśli w okolicach styków są widoczne ślady wypalenia, albo co gorsza wyszczerbienia izolacji to element ten nadaje się tylko do wymiany. W drodze wyjątku doraźnie można styki przeczyścić bardzo drobnym papierem ściernym jednak elementy te trzeba jak najszybciej wymienić. Jeśli jednak w Twoim aucie masz aparat zapłonowy bezrozdzielaczowy to nie masz czym zawracać sobie głowy.
  
 
jezeli kopułka jest stara to morze mieć mikro pęknięcia a wtedy niewidoczne przebicia,zwróć na stan styków w kopułce czy nie są nadpalone zbytnio zużyte i palec oczywiście też,ja profilaktycznie wymieniałem palec i kopułkę na nowe ,koszt niewielki a lpg jest czułe na stan układu zapłonowego.
  
 
no i po sprawie ,,zielony kabelek,, wymieniony i jakby inne auto
dzieki za rade
pozdrawiam i na plaze teraz
  
 
Który to ten zielony kabelek?
  
 
Koledzy sledze wypowiedzi na ten temat,mam poldusia ati 1,6 gaz i szarpie min,maksymalna predkosc to 80 km/h brak mu mocy,wymienilem swiece,przewody WN,reduktor napiecia,i nic dalej szarpie,widzialem cos na temat zielonego kabelka ale nie wiem o co chodzi.znalazlem jakis obok silnika ale wtyczke widze ale nie wiem gdzie jest jego zakonczenie.prosze o pomoc
  
 
Koledzy sledze wypowiedzi na ten temat,mam poldusia ati 1,6 gaz i szarpie min,maksymalna predkosc to 80 km/h brak mu mocy,wymienilem swiece,przewody WN,reduktor napiecia,i nic dalej szarpie,widzialem cos na temat zielonego kabelka ale nie wiem o co chodzi.znalazlem jakis obok silnika ale wtyczke widze ale nie wiem gdzie jest jego zakonczenie.prosze o pomoc