Duże spalanie mk5 1,6 8V na gaźniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Założyłem temat o dużym spalaniu i gdzie szukać sondy, lecz zdążyli mi go zablokować zanim spytałem o bardziej interesującą mnie rzecz której na forum nie moge znaleść... A mianowicie chodzi o to że Sonda lambda powinna znajdować się na tych "portkach" prowadzących od silnika do dalszej części widechu prawda? a u mnie jeśli się nie myle że tam powinna znajdowac się sąda jest taka rurka wspawana która idzie w górę... nie jest podłączony do niej żaden przewód. Czy mogę nie mieć sondy? czy może niektóre wersje silnika ich nie miały? mam 1.6 zwykła ósemka pod gaźnikiem. A pali mi 14/100 benz. i 15/100 gazu a tyle nie palił...

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2009-03-01 10:59:38 ]
[ powód edycji: zmiana tytułu ]
  
 
Silniki gaźnikowe nie posiadaja sondy, ani elektroniki sterujacej, ta rurka jesli jest fabryczna to jest to napowietrzanie spalin, zwykła ekologia.
  
 
Właśnie o to mi chodziło czyli sondy ja nie mam? a ona powinna być zatkana czy nie bo zdaje mi sie że kiedyś była zatkana chociaz mogę sie mylić...

I jeszcze raz dzięki za konkretną odpowiedz! Czyli problemu ze spalaniem nie mam co szukac w sondzie bo jej nie mam więc co to może być?
  
 
Nie wiem, musisz obczaic jak to wyglada w innym samochodzie, przepatrz allegro moze cos zobaczysz.
Z tym spalaniem to zalezy jakie trasy robisz, miasto/krótkie, ciezka/lekka noga?
  
 
Trasy raczej po mieście teraz, założone opony zimowe z przodu i z tyłu a noga to strasznie różnie czasem jeżdzę że biegi po ~2100 obrotów przełączam a czasem przy 5000(chociaż żadziej to się zdarza) wiec mogę mieć takie spalanie? Lecz kiedyś przy takiej jeździe tyle nie palił... Szukałem wczoraj na forum i naprawde nic nie mogłem znaleść o silniku 16 8v pod gaźnikiem i spalaniu..

[ wiadomość edytowana przez: Dawid2605 dnia 2009-03-01 10:53:56 ]
  
 
ja mam 1.6 8v ale wtrysk i też mi tyle pali. Ostatnio na 10 litrach gazu zrobiłem 60km czyli wychodzi 16.67/100, ale tak to jest jak sie robi odcinki po 2-3km i do tego jeszcze zima. Za to w trasie poniżej 10 schodzi.
  
 
Jeżeli masz gaźnik to tam szukaj przyczyny takiego spalania.
Ssanie masz ręczne czy automatyczne? Jeżeli automat to sprawdź czy się wyłącza na ciepłym silniku.

Mam 1,3 8V i jeżdżę prawie zawsze na ssaniu bo zanim dojadę do celu to nie zdąży się rozgrzać. Mój pali 13l na 100km. i nie mam gazu.
  
 
Mam ssanie automatyczne tylko szczeże mówiąc nawet nie działa bo zgubił mi się ten drucik otwierający i zamykający klapke ssania i podczas jazdy czasem mi się zamykała i samochód strasznie słabnął to wyjąłem tą klapkę z jednej komory muszę to kiedyś zrobić bo ciężko się jeździ bez ssania... a w gaźniku gdzie szukać przyczyny? jak to sprawdzić? w tamtą zime napewno tyle nie palił...
  
 
Zacznij od porządnej regulacji biegu jałowego i zapłonu.
Sprawdź czy na pewno nie jeździsz na ssaniu.
  
 
Napewno bo ssanie polega na zatkaniu jednej komory w gaźniku gdy silnik jest zimny wtedy jest bogatsza mieszanka w paliwo a uboższa w powietrze, podczas rozgrzewania otwiera sie wzbogacając ją w powietrze a ja nie mam tego co się zamyka i otwiera a jak mam wyregulować bieg jałowy i zapłon?

[ wiadomość edytowana przez: Dawid2605 dnia 2009-03-01 12:35:25 ]
  
 
Sam tego nie zrobisz bo nie masz sprzętu.
Obroty sobie ustawisz, ale zapłon i zawartość CO musisz zrobić w ASO.
Proponuję najpierw naprawić ssanie a potem zająć się ustawianiem.
Nie zaszkodzi rozebrać i wyczyścić cały gaźnik. Przy okazji może znajdziesz jeszcze inne elementy do wymiany.
Możesz mieć luzy na przepustnicy.
  
 
A są może jakieś zestawy naprawcze do gaźników bo tam sa pewnie różnegorodzaju uszczelki sprężynki itd. to przy czyszczeniu przydałoby się może wymienić odrazu Naprawie ssanie i faktycznie moze pojade na ustawienie a ile taka regulacja kosztuje?
  
 
a jak maja sie swiece zapłonowe?? jezeli elektroda bedzie wypalona to spalanie moze byc wieksze.. popaprz tez na palec i kopółke bo wydaje mi sie ze im mnieszja iskra tym gorzej spalic mieszanke paliwowo-powietrzna i wieksze spalanie.. w seacie po wymianie świec spadło spalanie tylko ze to był 1 punktowy wtrysk palwa...
  
 
Cytat:
2009-03-01 13:41:31, Dawid2605 pisze:
A są może jakieś zestawy naprawcze do gaźników bo tam sa pewnie różnegorodzaju uszczelki sprężynki itd. to przy czyszczeniu przydałoby się może wymienić odrazu Naprawie ssanie i faktycznie moze pojade na ustawienie a ile taka regulacja kosztuje?



A jaki masz gaźnik?
Bo jeśli masz Motorcraft VV to zapomnij. Już nie produkują.
  
 
Świece i przewody wymieniane jakie 5 miesięcy temu na nowe NGK wiec raczej nie tu jest problem jeszcze w poniedziałek wymienie filtr powietrza bo to pare groszy ale też raczej nie to.
  
 
Cytat:
2009-03-01 13:51:40, maniutello pisze:
A jaki masz gaźnik? Bo jeśli masz Motorcraft VV to zapomnij. Już nie produkują.



Nie widziałem postu... Gaźnik mam webera taki jak ten tylko bez tego czegoś do czego są kabelki podłączone co to właściwie jest?
  
 
Czyli masz Weber 2V
Będzie żył. Zestawy naprawcze powinny jeszcze być w sprzedaży.
  
 
A ile taka regulacja gaźnika może kosztować? i jaki zestaw naprawczy do mojego gaźnika bd pasować?
I jeszcze raz ponawiam pytanie co to jest to czarne na zdjęciu z połączonymi do tego kabelkami.. ?

[ wiadomość edytowana przez: Dawid2605 dnia 2009-03-01 21:29:00 ]
  
 
Chwila to co podałes to nie jest wtrysk jednopunktowy?, bo to czarne z kabelkami to nastawnik przepustnicy stosowany w silnikach z jednopunktowym wtryskiem, do wolnych obr, cos jak krokowy tyle ze przepływ powietrza reguluje on przepusytnicą, dodatkowo widze tam czujnik połorzenia przezpustnicy.
  
 
Właśnie ja mie mam tego jak nazywasz nastawnika przepustnicy oraz jeśli to obok niego to czujnik położenia przepustnicy to też tego nie mam.