[mkVII]Za wysoka temperatura

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Termostat mam nowy a silnik i tak mi sie grzeje i ma za wysoka temperature jaka moze byc jeszcze tego przyczyna??


[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2009-04-09 23:14:42 ]
  
 
Skąd wiesz? Jak sprawdzałeś?
  
 
nowy nie znaczy sprawny kolego... wyciagnij go... skręć układ dolej płynu i wtedy sprawdź... jak dalej tak dędzie to pompa wody albo coś zatkane(zamulone).... pozdro
  
 
Samochód nie koniecznie musi się grzać. Może poprostu masz zepsuty czujnik podający sygnał na licznik.
Zajrzyj do tego wątku napisałem tu trochę więcej (problem dotyczy RS2000, ale procedura jest ta sama) wysoka temperatura silnika
  
 
Więc jeszcze raz do autora wątku: JAK SPRAWDZAŁEŚ??
  
 
Cytat:
2009-04-09 19:29:34, GrzEE pisze:
Samochód nie koniecznie musi się grzać. Może poprostu masz zepsuty czujnik podający sygnał na licznik. Zajrzyj do tego wątku napisałem tu trochę więcej (problem dotyczy RS2000, ale procedura jest ta sama) wysoka temperatura silnika



mam silnik 1.8 16v 105 kucy i jesli procedura jest ta sama co w n7a to znaczy ze jak odkrecam korek zbiorniczka i silnik sie nagrzewa, wentylator sie zalacza a woda nie bulgocze to jest wsio ok?

wymienilem termowlacznik wentylatora i wentylator zalaczal sie na poczatku literki A, niestety ostatnio musialem spuscic plyn z ukladu chlodzenia i po ponownym zalaniu troche brakowalo plynu w zbiorniczku a ze nic nie mialem to dolalem wody(ok 0,5-0,7 litra). Teraz wentylator sie zalaczna na poczatku literki L lub pod koniec A.. czy to ze dolalem wody ma jakis na to wplyw?

zadawalem juz to pytanie ale watek zniknal nie wiedziec czemu...

inna sprawa w kazdym aucie jakim nie jezdzilem wskazowka temparatury trzyma sie okreslonej wartosci a u mnie nagrzeje sie do jakiegos poziomu postoi troche i leci do gory wlacza sie wentylator, temperatura spada po czym po paru minutach znowu rosnie i tak w kolko... co jest? teraz to jeszcze w miare jest a jak bedzie lato to wentylator bedzie sie krecil non stop :/
  
 
To wymień jeszcze, sam wentylator, chłodnicę, wszystkie rury i najlepiej silnik...
Po co szukasz dziury w całym? Od zawsze wiadomo, że wskazania zegara temperatury w fordzie i jego czujniki, żyją najczęściej własnym życiem i nie ma co na nich polegać. Termostat sprawdzisz w szklance, zalewając go gorącą wodą. A jak chcesz koniecznie wiedzieć, jaką masz temperatura na silniku, to wstaw jakiś niezależny gazowy termometr z długą sondą lub na czas pomiarów wstaw jakiś w zbiornik z płynem. Jak ci nie bulgocze, to znaczy, że uszczelka sprawna, woda się nie gotuje. A zresztą poszukaj sobie w postach archiwalnych, bo na ten temat było już co najmniej pierdylion razy.
U mnie od wymiany czujnika na zamiennik (od razu zostałem uprzedzony, że może zawyżać wskazania) wskazówka przesunęła się w prawą stronę skali. Niemniej nie znaczy to, że mi się silnik bardziej grzeje. I też reaguje na to, czy włączy się wentylator, czy jadę szybko, czy stoję w korku. Osobiście jestem zadowolony z tych zmian wskazań. Oznacza to, że układ żyje i działa. I jeszcze mi się nie zdarzyło zagotować silnika.
  
 
Cytat:
2009-04-09 20:23:28, Blazey pisze:
na ten temat było już co najmniej pierdylion razy

  
 
Cytat:
mam silnik 1.8 16v 105 kucy i jesli procedura jest ta sama co w n7a to znaczy ze jak odkrecam korek zbiorniczka i silnik sie nagrzewa, wentylator sie zalacza a woda nie bulgocze to jest wsio ok?


Wszystko na to wskazuje, że tak.

Cytat:
wymienilem termowlacznik wentylatora i wentylator zalaczal sie na poczatku literki A, niestety ostatnio musialem spuscic plyn z ukladu chlodzenia i po ponownym zalaniu troche brakowalo plynu w zbiorniczku a ze nic nie mialem to dolalem wody(ok 0,5-0,7 litra). Teraz wentylator sie zalaczna na poczatku literki L lub pod koniec A.. czy to ze dolalem wody ma jakis na to wplyw?


Wpływu nie powinno mieć, poprostu jest cieplej i małe wahania wskazań czy załączania się wentulatorów są w normie.

Cytat:
zadawalem juz to pytanie ale watek zniknal nie wiedziec czemu...


Został usunięty zapewne z prostej przyczyny, wg. nowego regulaminu przed tytułem wątku w dziale PiO, winna być umieszona informacja o jakiego escorta nam chodzi...

Cytat:
inna sprawa w kazdym aucie jakim nie jezdzilem wskazowka temparatury trzyma sie okreslonej wartosci a u mnie nagrzeje sie do jakiegos poziomu postoi troche i leci do gory wlacza sie wentylator, temperatura spada po czym po paru minutach znowu rosnie i tak w kolko... co jest? teraz to jeszcze w miare jest a jak bedzie lato to wentylator bedzie sie krecil non stop :/


Mam obecnie pod domem 3 Escorty i w każdym jest to samo... Nie przejmuj się tym...
  
 
Cytat:
2009-04-09 20:23:28, Blazey pisze:
To wymień jeszcze, sam wentylator, chłodnicę, wszystkie rury i najlepiej silnik... Po co szukasz dziury w całym? Od zawsze wiadomo, że wskazania zegara temperatury w fordzie i jego czujniki, żyją najczęściej własnym życiem i nie ma co na nich polegać.



ale tak z dnia na dzien sie mu odmienilo? troche dziwne

Cytat:
A zresztą poszukaj sobie w postach archiwalnych, bo na ten temat było już co najmniej pierdylion razy.


"pierdylion" razy czytalem i jest tak wiele roznych opini ze idzie sie pogubic wiec daruj sobie

Cytat:
2009-04-09 21:55:51, GrzEE pisze:
Wpływu nie powinno mieć, poprostu jest cieplej i małe wahania wskazań czy załączania się wentulatorów są w normie.



ale wczesniej jezdzilem juz w takiej temperaturze i tak nie bylo..

Cytat:
2009-04-09 21:55:51, GrzEE pisze:
Został usunięty zapewne z prostej przyczyny, wg. nowego regulaminu przed tytułem wątku w dziale PiO, winna być umieszona informacja o jakiego escorta nam chodzi...



podczepilem sie pod stary watek wiec nie mialem jak dostosowac go do regulaminu.. troche dziwne ale nie o to chodzi w tym temacie



ogolnie czepiam sie tego zalaczania tak pozno bo we wrzesniu mialem podobna sytuacje.. wentylator sie zalaczal dosc pozno i pewnego razu spalil sie termowlacznik i wtyczka a ja stalem na srodku skrzyzowania w korku i nie mialem za duzo czasu na reakcje. Na szczescie zdarzylem wlaczyc wentylator na krotko i silnik sie nie przegrzal dlatego tak bardzo czepiam sie tej temperatury
  
 
To jak się spalił termik i wtyczka, to znaczy, że coś porządnie przeciążyło obwód. Więc albo korozja lub woda, albo przytarty silnik. Może wartało by tutaj sprawdzić.
  
 
Mam 2 problemy.Wymienilem termostat,pompe wody a silnik i tak sie grzeje az woda w zbiorniczku bulgocze sprobowalem jeszcze tak ze wyciaglem calkiem termostat a i tak sie przegrzewal.Druga sprawa wetylator caly czas mi chodzi wymienilem czujnik ale nic to nie dalo.

co mam zrobic??
  
 
Wątki scalone!
Do autora: następnym razem nie zakładaj dwóch watków odnośnie tego samego tematu.







Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2009-04-09 23:21:10 ]
  
 
A może to uszczelka pod głowicą? Sprawdź, czy nie ma masła na korku. Płynu nie ubywa? Nie kopci na biało?