[128] Fiat 128 Sport - Piotrek-FSO (kiedyś taxi1313)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No i przyszedł czas na zaprezentowanie mojego czerwonego próchenka Wcześniej właścicielem tego auta był (i jeszcze w dowodzie jest) Jarek z Waszego Klubu znany jako "Jar128", który ma jeszcze 128 3p. Jak Widać jest to Fiat 128 Sport w wersji Coupe. Wersja wyposażeniowa SL (bogata), charakteryzująca się:
- czarną podsufitką,
- zegarami z obrotomierzem i wskaźnikiem temp. cieczy chłodzącej,
- okrągłymi reflektorami przednimi,
- krojem boczków ze sporą ilością listewek.

Ale przejdźmy do konkretów... Rocznik? Tego nie wie nikt! W dowodzie ma 1977, tyle że w 1977 już od dwóch lat szły 3p-3ki, także myślę że to jakaś pomyłka (numer nadw. 00284**). Wogóle to nie jest żaden "POLSKI FIAT" montowany z tzw. standartów, bo pierwsza rejestracja w kraju była w 1981r. Poza tym w FSO szły same "golasy" w wersji "S" z najuboższym wyposażeniem.

Stan nadwozia jest bardzo mizerny. Ma na sobie pare(naście?) kilogramów szpachli, nieskończoną ilość łat i zanik lewej przedniej podłużnicy... Wogóle jest kaszanka. Skundlone z przodu totalnie (dół przedniego pasa jest zapodany ze 125p).
W tej chwili jestem w trakcie obgadywania nadwozia, które ponoć nigdy nie widziało blacharza ani szpachlisty, tylko widziało właściciela trzymającego "pindzelek" i olejną Jeżeli to wypali, to przywrócenie auta do normalnego stanu, będzie bardzo bardzo łatwą sprawą Jeżeli nadwozie numer 2 nie wypali, to będę robić dotychczasowe nadwozie tak długo, aż zrobię

Atrapa zrobiona jest na wzór oryginalnej. Została ona zrobiona z atrap z Poloneza "borewicza" (ramki reflektorów) i Poloneza "akwarium" / "przejściówki" (krata). Jeżeli chodzi o wnętrze, to deska została założona z 3p bo była w lepszym stanie (narazie zdemontowana jest dolna część z pólką), fotele to kubełki Bimarco C a do tego są pasy 3-punktowe SCHROTH. Boczki są 3 oryginalne a jeden z 3p (zdjęty w tej chwili). Kanapy tylnej brak

Jeżeli chodzi o silnik, to ponoć siedzi tam 1300, jak zdejmie się głowicę, to się przekonamy z czym may doczynienia. Zamiast mechanicznej pompy paliwa jest elektropompa. W planach jest silnik 1300 Turbo z Uno Turbo, który docelowo miał i nadal ma się znaleść w Coupejce, ale przy teraźniejszym stanie nadwozia to samobójstwo

W sumie opłacało mi się łyknąć ten wózek dla kół, foteli i pasów. Projekt rusza po skończeniu Zastavy Mediteran

Tak fura wyglądała zza czasów Jarka:


W moich rękach autko straciło już trochę szpachli, hehe. Pierwsze co musiałem zrobić to zegary (jak w każdym moim aucie) A no i z nudów założyłem już jeden oryginalny migacz na błotnik Trzeba tylko przenieść otwór w oryginalne miejsce, bo błotniki to polskie laminaty


A tak wyglądały te zegary. Szkiełka 128 tak blakną jak w starym maluchu Ale dla mnie to nie jest nic strasznego Przy okazji wszystko w srodku wyczyściłem, zrobiłem pakiet lustrzany i przyciąłem tarcze wskaźników, żeby światło z żarówek lepiej docierało. Jest nieźle, ale musze jeszcze kupić żarówki 5W, bo 3W troche słabo daje.


Sobota, 27 września 2008r.

Zacząłem psuć dalej te 128. Okazało się, że nie jest aż tak tragicznie (chociaż za fajnie też nie jest). Na nadwoziu było sporo pęcherzyków lakieru i myślałem, że pod nimi jest samo złoooo (rdza / dziury). Okazało się, że to tylko wina źle położonego lakieru, który teraz zaczął się poprostu odklejać Odzyskałem otwory od listw z tylnej klapy i trochę przemyłem ten wóz bo był cały w czarnym syfie...



PS. Dodajcie mnie wkońcu do listy sympatyków F&F

[ wiadomość edytowana przez: taxi1313 dnia 2008-10-02 15:06:42 ]
  
 
fajne auto. najbardziej podoba mi sie kierownica
  
 
Właśnie nikt nie potrafi mi powiedzieć co to jest za kierownica Wie ktoś może co to dokładnie jest?
  
 
Cytat:
2008-10-02 15:05:24, taxi1313 pisze:
powiedzieć co to jest za kierownica



dziwna kierownica
  
 
kiera podobna do oplowskich kierownic , ale ja nie widze dobrze na jedno oko więc niewiem...



-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
A mi się podobają felgi na przodzie Masz kpl czy tylko dwie?
  
 
Cytat:
2008-10-02 21:31:09, mar125 pisze:
kiera podobna do oplowskich kierownic , ale ja nie widze dobrze na jedno oko więc niewiem...


napewno nie opel, te gejowate owalne otwory podlatuja mi renaultem/peugotem.
  
 
mnie zastanawia tylko jedna rzecz jak to jest ze na aucie sa czarne blachy GNF a w srodku na jednej z fotek leza GNN

czyzby auto Jamesa Bonda?? i podczas jazdy zmieniaja sie numery

-----------------
Franky Garage
  
 
Można tak powiedzieć że fura zmienia sobie tablice

[ wiadomość edytowana przez: taxi1313 dnia 2008-10-04 15:56:44 ]
  
 
Mała aktualizacja...

10 października 2008r.
Pierwsze zbieranie elementów do Coupejki


Coś, co powinien mieć każdy miłośnik swojego autka :mrgreen:


Troszkę kosztował, ale było warto :mrgreen: Skala 1:43

Z nudów spolszyłem Coupetę zakładając znaczek "POLSKI FIAT" który pochodzi z Fiata 125p mojego wujasa


Założyłem narazie zderzak od Zastavy. Jak będzie mie się chciało, to ściągnę kły


Real, a obok fotka przerobiona przez mojego kumpla... Swoją drogą wygląda to prawie jak ósemka Jesiona, hehe




Wczoraj dostałem od Jarka granatową kanapę od 128 3p. Niestety oparcie nie pasuje Chętnie zamienię się za czarną kanapę do coupe... Stan tej kanapy jest bardzo dobry. Materiał nigdzie nie jest popękany od starości, ale mankamentem jest to że w jednym tylko miejscu puściły szwy, ale to można szybko samemu zrobić.
  
 
Moja rada zachowaj autko utop auto.

Tak na powaznie to z tego nadwozia bedzie ciezko cos osiagnac ladnego moim zdaniem.
  
 
Cytat:
2008-11-12 23:12:53, trez pisze:
Moja rada zachowaj autko utop auto. Tak na powaznie to z tego nadwozia bedzie ciezko cos osiagnac ladnego moim zdaniem.



A moim zdaniem, jak nie spróbuje, to się nie dowiem Wiem że to jest Łata na łacie przykryta łatą, ale co to byłaby za frajda, jakbym sobie kupił gotowca za pare tysięcy

Zobaczymy, co przyszłość przyniesie... Może trafi się jakaś sensowna coupeja za piniądze stosowne do stanu, ale w tej chwili poprostu mnie na to nie stać... I tak mam 3 auta na głowie... Jedno jest że wsiadam i jadę, drugie jeszcze się buduje, a trzecie widać w tym temacie...

[ wiadomość edytowana przez: taxi1313 dnia 2008-11-12 23:39:31 ]
  
 
szyba jest ...........................dobrze strzeżona

  
 
O w mordę... Jarek, nie szumi to tam za głośno ?
  
 
zimą jest OK spią i rosną .
  
 
Fajne wozidlo, kierownica jakoś tak zalatuje mi na amerykańckom.

-----------------
Fiat 124 Spider, Fiat 125, Fiat 125p, 126p, Fiat 500, Fiat 600, Fiat 850
www.jarcar.net
  
 
Witam serdecznie!

Gratuluję samochodzika!
Dbaj o to autko i postaraj sie je uratować! Ten samochód ma to coś, właściwie to nie samochód tylko najlepszy przyjaciel.

Aktualnie nie ma klasycznego fiacika (jeżdzę clio sport) ale
Fiat 128 SL Sport Coupe 1300 75km to najukochańsze autko jakie miałem, łza się w oku kręci jak je wpominam.
Autko kupiłem będąc na studiach w 1997 roku był z rocznika 1977 (wersja z rynku niemieckiego i tam kupiona). Bardzo podobny do Twojego-też czerwony. W środku czarna tapicerka ze sztucznej skóry oryginalne fotele i kanapa -z przodu kubełki bez zagłówków z tyłu profilowana - na 2 miejsca kanapa. Uchylne tylne szybki.
Zegary w moim autku (w 100% oryginalne) miały czerwone cyfry i wskazówki oraz były poświetlane na czerwono. Kierownica była gruba z szerokimi dwoma dziurkowanymi ramionami. Było nawet seryjne radio. .
Niestety nie posiadam zdjęć autka w tedy nie było cyfrówek .

Pozdrawiam Was serdecznie!