Swiatła mijania - ja ich nie widze. Zarowki ? Przekazniki ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem. Ten temat byl poruszany 1000 razy. Jest tam duzo OT i ciezko to sie czyta. Wiem ze swiatla to problem espero. Wiem ze sa zwoleniccy palnikow, nowych reflektorow, przekaznikow itp.

Jadac w nocy swoich swiatel nie widze. Nie widze ku...rde nic , ale to nic. Regulacja dol gora dziala, nie da sie nic zrobic zeby byly widoczne dla mnie i oswietlaly droge. Bylem na stacji zeby mi sprawdzili ustawienia swiatel. Do tego celu nawet napompowalem wszystkie kola idealnie z zaleceniami producenta, zatankowalem gaz i pojechalem aby mi sprawdzili. Wszystko ok (tylko musialem ustawic 2 na regulacji gora / dol).

Co mam robic aby swoje swiatla wkoncu zobaczyc ? aby byly w stanie oswietlic droge?

Reflektory wygladaja calkiem dobrze, odblysniki nie zmatowione itp.

Co zrobic (tylko nie palniki) ?

Jak wyglada sprawa z tymi przekaznikami ? Moze jakis maly tutorial jesli to pomoze.

Jestem otwarty na propozycje.
  
 
Przyjedź na zlot w piątek to się założy i przekaźniki, i żarówki lub nawet palniki
Wszystko co chcesz i na co Cię stać
  
 
Cytat:
2008-09-10 17:26:41, adamesce pisze:
.. Co mam robic aby swoje swiatla wkoncu zobaczyc ?.."


Założyć żarówki ? (H1 ..od razu podpowiem)



sooorki...ale NMSP...(poza tem...krzychucha konkretnie odpowiedział to se mogłem pozwolić na konkret innej nieco natury )

Pozdrawiam
  
 
poszukaj na temat wpiecia przekaznika w obieg ja tak zrobilem i jest znaczna roznica, a po za tym ze widze wlasne swiatla to nie grzeja sie mi sie kable od przelacznika swiatel ( z czym mialem problemy). pozdrawiam
 
 
szukam ale mam problem ze znalezieniem takiego watku lub nie mam uprawnien aby go ogladac (wkoncu membera nie mam). Na zlot do ILK ze wzgledow finansowych nie moge jechac. Spoty lokalne to sa szanse. Ale na spocie slaskim byl kolega z przekaznikami a do tego jego auto codziennie widze u mnie w miejscowosci ale jego spotkac nie moge a nie pamietam jego nicka

Zarowki H1 sa i jak patrze na nie kiedy jest ciemno, powiedzmy ze odchodze na jakies 5-10 m to swieca ladnie tylko czemu ich na drodze nie widac to nie wiem. Dla mnie to dramat , moze nie pokonuje duzych tras ale 1,5-2 tys miesiecznie robie wiec taki szczegól bardzo mi przeszkadza.


Czy moglby ktos mi podac na miar na tutorial ? Chyba ze jest on dla memberow to prosilbym o Ctrl+C i na adamesce@gmail.com[addsig]
  
 
Pewnie widujesz mnie lub gafcia

Masz i nie grzesz więcej
  
 
kurde i zgrzesze... to jest skomplikowane jak wymiana swiatel z przodu (+ ta plastikowa oslonka reflektora). Nie ma prostszego sposobu ? Zarowki mam w planie i sie zastanawiam. Co byscie mi polecili?

Osramy Nightbreaker ?
Philips Night Vision (lub Quide)?
itp ?
(wszystkie nazwy orientacyjne )
Czy ma ktos jakies inne pomysły na bardzo dobre zarowki?


Mialem koncepcje 80 W lub 100W ale szkoda mi reflektora.
  
 
Cytat:
2008-09-13 15:51:03, adamesce pisze:
kurde i zgrzesze... to jest skomplikowane jak wymiana swiatel z przodu (+ ta plastikowa oslonka reflektora). Nie ma prostszego sposobu ? Zarowki mam w planie i sie zastanawiam. Co byscie mi polecili? Osramy Nightbreaker ? Philips Night Vision (lub Quide)? itp ? (wszystkie nazwy orientacyjne ) Czy ma ktos jakies inne pomysły na bardzo dobre zarowki? Mialem koncepcje 80 W lub 100W ale szkoda mi reflektora.



Wymiana samych żarówek nic nie da. Musisz zamontować dodatkowe przekaźniki.
  
 
na obu stykach -wyjsciach 87 jest ten sam prad?
przy przekazniku do krótkich
chyba mozna podczepic bezposrednio od srodkowego do bezpiecznika?
Poza tym nie lepiej połozyc nowe kable od przekaznika do żarówek?
  
 
100 watowe zarowki bym odradzal jak czytalem o nich to jest wiecej minusow niz plusow no swieca fajnie ale cos ci sie moze przegzac zalozenie przekaznika nie jest na pozor takie trodne ja nie jestem elektrykiem a udalo mi sei to zrobic pozdrawiam
 
 
a ja powiem tak wystarczyło wpasc na zlota w iłkach i po klopocie ale po co
  
 








Proponuję wszystkim zainteresowanym SCHEMAT PRZEKAŹNIKÓW według którego ja sobie przerobiłem światła.

Różni się od wcześniej prezentowanych tym, że .....jest "lekki łatwy i przyjemny" i nie odstrasza potencjalnych wykonawców robót.

Darmowy hosting obrazk??w, zdjec, tapet, fotek.

..................tak samo można zrobić ze światłami długimi. Przekaźniki należy przytwierdzić gdzież w okolicy reflektora (ów) ...żeby nie "dyndały".

Powodzenia
  
 
czyli ciąles wiecej kabli, masz 2 razy wiecej połaczen i lutowania oraz 2 razy wiecej przekazników---no i do czego je przykrecic? przykleic gdzies coby nie dyndały?
no i bezpieczniki jeszcze trzeba by było dołozyc na przewodzie z akumulatora-dodatkowe 4
  
 







Prawda ...dwa przekaźniki w istocie rzeczy to jest "dwa razy wiecej przekaźników"


A co do bezpieczników ...to wpatruję się i wpatruję w ten swój schemat i widzę tylko jeden bezpiecznik

  
 
ale po co aż 4 bezpieczniki od aku ?

Pytanie jak rozdzielic najlepiej by bylo + z aku na dwa przekazniki ? z wyjscia bezpiecznika wyjsc 2 kablami na L i P czy dalej gdzies jakas kostke ?


Pytam sie tylko nie wiem czy bede probowal
  
 
Nie czytajcie tego co nie jest napisane...

To co jest na schemacie dotyczy tylko obwodu świateł mijania i tak a nie inaczej zrobiłem - czyli jeden bezpiecznik w takiej specjalnej oprawce zaraz za "wyjściem" z akumulatora.

W dużym uproszczeniu ...od akumulatora do bezpiecznika krótki odcinek przewodu [4 mm2], następnie za bezpiecznikiem rozgałęziają się przewody [2,5 mm2] na dwie gałęzie ...do reflektora lewego i prawego.
Kazdy reflektor bezpośrednio przy swojej obudowie ma swój przekaźnik ...właśnie w celu uniknięcia "pajęczyny".

Praktycznie wszystkie połączenia są lutowane.

Różnica w spadkach napięć = 0,12V ...pewnie z powodu h.... przekaźników.

Ale ....może być
  
 
powiem tak ten schemat to ponad 2 razy wiecej roboty ale jak ktos lubi
  
 
2xwięcej ,jednak ma 1 + .W podanym wcześniej schemacie ,do lamp lecą stare przewody a tu:
Cytat:
Kazdy reflektor bezpośrednio przy swojej obudowie ma swój przekaźnik ...właśnie w celu uniknięcia "pajęczyny".

i to 2,5mm.Oczywiście można prościej to zmontować ale i tak też jest spoko-jak kto lubi.

Czy ma ktoś fajny patent na podświetlenie schowka podłokietnika?Nie chce mi się kombinować i eksperymentować z doborem lampki i jej usytuowania.Nie mam też aktualnie popmysłu na wyłącznik doń.Dzisiaj mnie ( )trafił podczas szukania klucza-więc myślę i pytam

[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2008-09-23 21:43:49 ]
  
 
przekaznik do swiateł mijania mam i ja
6 godzin roboty ale wyszło perfekcyjnie
swieci lepiej -nawet smiem zaówazyc ze mijania sa lepsze teraz niz w volvo v70 kolegi którym miałem okazje jechac w niedziele -dłuzszy zasieg i lepiej oswietlone pobocze z prawej
ale do rzeczy
czy ma ktos jakis pomysł jak zrobic aby przy właczeniu kierunkowskazu zapalało sie przeciwmgielne w dana strone? widziałem taki patent w mb cls--doswietlanie skretu
za wszelkie sugestie bede wdzieczny
Moim zdaniem to fajna sprawa i przydatna

ps
co do schowka podłokietnika to przydałby sie jaki wyłacznik zeby sie cały czas nie swieciło... cos jak w schowku w desce
  
 
Cytat:
2008-09-23 09:08:31, Jabuszko pisze:
powiem tak ten schemat to ponad 2 razy wiecej roboty ale jak ktos lubi



No może i jest dwa razy więcej roboty ...ale cała ta robota przekłada sie na wyższe napięcie końcowe na poszczególnych żarówkach.

Tak jak pisałem ...spadek napięcia podczas świecenia lamp wynosi 0,11V na lewej i 0,12 V na prawej lampie. ...pewnie z powodu kiepskich przekaźników.

Jak byście podłączyli wg. "Waszego prostszego schematu" montując tylko przekaźnik bez wymiany kabli ...to sukces byłby tylko połowiczny - bo na starych kablach byłyby większe spadki napięcia niż u mnie.

A że chciało mi się ...to sobie tak a nie inaczej zrobiłem