[OMEGA A] Zarowki podswietlenia zestawu zegarow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj wieczorem podczas powrotu z biura do domu padla mi jedna zarowka podswietlenia zegarow (druga od lewej, ta podswietlajaca lewa partie predkosciomierza). Duperel, ale jakze wkurzajacy.

Zaczerpnawszy wiedzy z manuala Haynes'a oraz fantastycznej
Relacji z wymiany zarowki Gieroya wiem jak sie dostac do tego badziewia i jak je wymienic.

Nie znalazlem jednak nigdzie informacji na temat specyfikacji zarowki. Czy ktos takowa ma pod reka? Chce podskoczyc jutro do ASO celem nabycia calego kompletu zarowek do zestawu zegarow, ale moze wystarczy udac sie do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego?

I kolejne pytanie - czy wszystkie wersje posiadaja linke predkosciomierza, czy w nowszych predkosciomierz jest elektroniczny? Pytam, bowiem z opisu w manualu Haynes'a wynika, iz istnieja te drugie.




[ wiadomość edytowana przez: psinthos dnia 2009-03-26 23:31:51 ]
  
 
Żarówki kupisz w pierwszym lepszym elektrycznym. Nie kupuj za mocnych, ponieważ zegary dosyć mocno się nagrzewają. Co do linki przypominam sobie, że miało to związek z tym czy auto miało ABS.

Pozdrawiam Nelson
  
 
to raczej miało wpływ nie ze względu na ABS a bardziej na wersję,
auta z cyfrowymi wskaźnikami linki nie miały bo i po co, a ja mam ABS i linkę mam. Bez ABS-u też mają, bo jak wysterujesz analogowy zegar

PS. do operacji wyjęcia/włożenia linki uzbrój się raczej w małe rączki, bo ja z moimi grabami to sobie aż do kości obtarłem
4 razy w ciągu godziny ten kokpit rozbierałem i składałem bo właśnie jakaś lampeczka nie świeciła.


[ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2009-03-27 06:13:05 ]
  
 
Wersje Omegi 1.8-2.4 mają linkę prędkościomierza, a 2.6-3.0 mają czujnik impulsów, czy jak się tam to nazywa (nie ma linki)!
  
 
Cytat:
2009-03-27 08:33:11, GrzesiekK pisze:
Wersje Omegi 1.8-2.4 mają linkę prędkościomierza, a 2.6-3.0 mają czujnik impulsów, czy jak się tam to nazywa (nie ma linki)!



Uff. Najbardziej wlasnie przerazala mnie ta linka (a raczej mocno utrudniony dostep do jej mocowania ).

Dzieki wszystkim za feedback!
  
 
Chcac zakupic kilka innych dupereli udalem sie dzisiaj do ASO.

Niestety, w kwestii zarowek do zestawu zegarow nie byli w stanie mi powiedziec ani ILE jest ich potrzebnych ani o jakiej MOCY. W EPC nie ma takich informacji. Trzeba wiec wyjac zarowki i ustalic ile i o jakiej mocy sie potrzebuje... co za bardacha.

Polowy innych rzeczy, ktore chcialem tez nie ma (np. uszczelka tylnych drzwi). Na tle zaopatrzenia ASO mercedesa, gdzie nie ma problemu z czesciami do starszych aut, serwis Opla to dno - podobno zapewniaja czesci do aut w wieku do 10 lat, a potem juz nie ma gwarancji, zeby czesc byla dostepna.

Jezeli ktos ma walajace sie gdzies na wierzchu zegary (analogowe) i moglby zerknac jakiej mocy sa zarowki bylbym bardzo wdzieczny.



[ wiadomość edytowana przez: psinthos dnia 2009-03-27 17:29:18 ]
  
 
Cytat:
2009-03-27 17:08:05, psinthos pisze:
Na tle zaopatrzenia ASO mercedesa, gdzie nie ma problemu z czesciami do starszych aut, serwis Opla to dno



mogę potwierdzić

kompetencje pracowników aso (w Niemczech oczywiście) są niesamowite; programy wszelkie obsługują jakby sami je napisali, a najbardziej zadziwia dostępność w 24h np. oryginalnych (!!!) uszczelek drzwi, zderzaków, membrany gaźnika... do mieczysława 115 bj. 76
to jest ASO!
  
 
W zegarech masz żarówki bezcokołowe (czy jak to sie tam pisze) o mocy 1,2W, ale na stacji benzynowej mieli jedynie 3W wiec takie zalożylem ale nie pamiętam ile ich tam idzie . . .

Co do linki to:
jak wyciągniesz troche zegar to wkladaj łape od spodu i przy zegarze bedziesz miał blaszke trzymajaca linke, musisz docisnać tą blaszke w strone zegarów i dopiero wtedy próbować wyciągnac linkę
  
 
Na 99,9% jest 2W , ja takie miałem i mam w każdej z omeg A
  
 
jest ich tam 4 sztuki o ile się nie myle
  
 
tu sobie policz

zegary omega