Jaki silnik nadaje się do uturbienia od pojemności1,2 do 1,6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanie jaki silnik nadaje się do uturbienia od pojemności 1,2 do 1,6 z jakich modeli samochodów. Pytam ponieważ poszukiwałem silników fabrycznie uturbionych z fiata uno, punto gt itp. więc postanowiłem sam uturbić silnik tylko nie wiem jaki się nadaje buduje fiata 126p z centralnie umieszczonym silnikiem ale moje prace nad nim chwilowo są zatrzymane z powodu braku silnika, proszę o wyrozumiałe opinie ponieważ pierwszy raz pisze na forum, z góry dziękuje null
  
 
Tia opinie pewnie będą zróżnicowane.. szyderczo

Samemu troszke roboty.. 1,0 1,1 fire dość dobrze radzą sobie z dymaniem nawet ponad 1Bar.

Ale jakbyś miał seryjna jednostkę turbo np z punto - to masz gotowca po co się męczyć.

Pokaż lepiej co tam już nabudowałeś
  
 
no wiem że mniej roboty przy seryjnym silniku turbo ale trudno go nabyć, próbowałem ale nigdzie nie mogłem znaleźć a jaki silnik miałeś namyśli mówiąc że 1000cm 1100cm z jakich modeli . a przy maluszku jest jeszcze mało zrobione są wywalone rynienki, cały tył tam gdzie tylne siedzenie wycięte, klapa tylna przerobiona również przednia jest przerobiona ma wloty z Evo 6 ale chyba ją sprzedam bo wygląda trochę na wieś itp. powiem że to wygląda w tej chwili jak jeden wielki szrot
ale powoli myślę że zacznie to wyglądać, a zdjęcia postaram się wrzucę w najbliższym czasie
  
 
1,2 8V tez turbi sie calkiem przyjemnie z 16-tkami slyszalem ze jakies problemy sa ale to opinia zaslyszana
  
 
Cytat:
2009-03-27 18:57:17, spruchberyl pisze:
1,2 8V tez turbi sie calkiem przyjemnie z 16-tkami slyszalem ze jakies problemy sa ale to opinia zaslyszana


a jaką turbinę można wsadzić do tej pojemności i czy trzeba większe wtryski wsadzić i ile koni można uzyskać i jakim kosztem
jeśli wiecie jaki silnik jeszcze można uturbić to dajcie znać dzięki!
  
 
pawel00093 czy to aby nie Ty śmigasz tym zielonym fl-em z jakimś swapem ?
  
 
Cytat:
2009-03-27 19:56:38, HEMIGTX pisze:
pawel00093 czy to aby nie Ty śmigasz tym zielonym fl-em z jakimś swapem ?


nie ale znam tego kto nim jeździ toroche przy nim grzebałem mówisz o tym obniżonym, przyciemnione szyby itp. ja cię widziałem w Większycach jak ostro przeleciałeś czarnym malcem na rondzie.
ps. macie jakieś pomysły co do silników które można uturbić , jakie turbo do niego wsadzić i ile koni z tego można wykrzesać
  
 
1,2 z turbinka gt15 przy doladowaniu okolo 0,8bara osiaga okolo 130koni mozna pompowac wiecej mozna dac wieksza turbine sa kolesie na centomani ktorzy z tej jednostki wyciskali i po 160-180koni
  
 
tak właśnie o tym,którego opisałeś Ja malca opchałem pod koniec ubiegłego roku,obecny jego właściciel mieszka na pogorzelcu
  
 
a to jest link ktury pszectawia jak chodził mój malec ze twa tygodnie temu miał ze 40 KM i teraz zamieniam go na jakiś silnik w kturym da rade załorzyc turbinę i uzyskac ze 120-150 KM

http://www.youtube.com/watch?v=wD0yrvkzbUM&feature=channel_page
  
 
Cytat:
2009-03-27 20:32:15, spruchberyl pisze:
1,2 z turbinka gt15 przy doladowaniu okolo 0,8bara osiaga okolo 130koni mozna pompowac wiecej mozna dac wieksza turbine sa kolesie na centomani ktorzy z tej jednostki wyciskali i po 160-180koni


mówisz o silniku z fiata punto 1,2 8v
  
 
Jak chcesz dobre turbo to sama turbina ci nic nie da. Trzeba do niej zrobic cały układ który póżniej trzeba dobrze zestroić polecam CENTOMANIE silnik 1,2 8V.
  
 
CENTOMANIE co to znaczy bo niewiem

[ wiadomość edytowana przez: pawel00093 dnia 2009-03-27 21:26:27 ]
  
 
dobra, widzę, że tu małe zamieszanie.. i wątek jednak zbliży się ku szyderczo-wyśmiewającym kierunku.

Mówisz, że poskładałeś 40 konny motor w malcu.. zapewne te 40 koni wyczułeś pod podałem gazu pokaż wykres, powiedz jakie mody zastosowałeś, a potem możesz dumnie dołączyć do wąskiego grona posiadaczy ponad 40 konnych 2cylindrowych dłubaków

Po drugie, tak jak kolega słusznie zauważył, uturbianie silniczka to nie jest tylko kolektor i turbina!! Żeby to zgrać w sensowną całość jest sporo do ogarniecia - np. program sterujacy ecu (napiszesz sam?), regulator cisnienia paliwa, map sensor nadcisnieniowy, wtryski o wiekszej wydajności, odprężenie motoru, smarowanie turbiny, ew uklad chłodzenia turbo, warto pomyśleć o sondzie EGT, AFR, uklad dolotowy, bov, IC.. staaary, nie wiem czy na pewno wiesz w co sie pchasz, bo to jest czarny szlak dla zawodowców.. nie pchaj się tam bo sobie nogi połamiesz

tak czy siak - powodzenia.

są google - może dasz rade
  
 
Uturbienie wolnossaka? Low budget to ok 3500 PLN jeśli robisz sam, masz tyle? Oczywiście do tego dochodzą nieprzewidziane wydatki.

Wiem, ze ten projekt i tak umrze śmiercią naturalna ale silniki od UT albo PGT bardzo często bywają na allegro z osprzętem i to w przyzwoitych cenach. Lepiej kupić gotowca niż rzeźbić samemu, jeśli się na tym nie znasz, a z postów wnioskuje że nie masz o tym ZIELONEGO POJĘCIA.
  
 
Cytat:
2009-03-28 00:26:42, killer126FL pisze:
dobra, widzę, że tu małe zamieszanie.. i wątek jednak zbliży się ku szyderczo-wyśmiewającym kierunku. Mówisz, że poskładałeś 40 konny motor w malcu.. zapewne te 40 koni wyczułeś pod podałem gazu pokaż wykres, powiedz jakie mody zastosowałeś, a potem możesz dumnie dołączyć do wąskiego grona posiadaczy ponad 40 konnych 2cylindrowych dłubaków


wiesz co. ja nigdy nie miałem zamiaru mierzyć koni na hamowni bo szkoda mi na to kasy jeśli jesteś ciekawy ile ma koni mierząc na hamowni to proszę bardzo jak mi to zafundujesz to ok, a ja mówiłem że około 40 koni lista przeróbek jest długa ale ja się pytam o silnik który da się uturbić a nie jakieś pierdoły ile koni ma mój stary silnik malucha
  
 
panie jak ty na hamownie zalujesz siana to jak masz zamiar stworzyc program sterujacy do wolnossaka z turbo?? nawet robiac soft turbo w jakim kolwiek silniku przy twoim poziomie wiedzy musisz liczyc sie z kosztami grubo powyzej 4tys zl plus zakup silnika dlatego daj sobie spokoj i lepiej poszukaj czegos zaturbionego

oprocz PuntoGT i UnoTURBO mozesz sprubowac z litrowym 3 cylindrowym 100konnym silnikiem z dayhadsu charade GTTI za 1000-2000zl kupisz cale auto z takim silnikiem
  
 
Dobra, ja nie komentuje bo szkoda klawiatury..

Czuje, że to będzie meeeega druuuuuut, jeżeli w ogóle powstanie
  
 
Wszystko jest możliwe co do pomysłów na przeróbki wal do Pionek koło Radomia
  
 
Cytat:
2009-03-28 17:11:40, killer126FL pisze:
Dobra, ja nie komentuje bo szkoda klawiatury.. Czuje, że to będzie meeeega druuuuuut, jeżeli w ogóle powstanie


popatrz na swoją maskę