Wspomaganie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witka Omegamaniacy i reszta
Male pytanko, oczywiscie nie znalazlem nic na ten temat, mianowicie dzisiaj wieczorem zauwazylem, ze ciezko kreci sie kierownica jakby braklo wspomagania ale jak pokrecilem kilka razy to w pewnym momencie cos stuknelo w kierownicy i zaczelo byc ok.
Nie spotkalem sie z tym wczesniej wiec moze ktos mial podobnie i doradzi? Plyn oczywiscie jest

pozdroffka
  
 
Ups
Nikt nie wie wiec zaczne dochodzic sam.
Temat uwazam za zamkniety
Pozdroffka
  
 
Apropos wspomagania czy ktos ma jakis instruktaz wymiany plynu gotowy w Omedze B, czy raczej udac sie z tym do speca?
No i wreszcie czy ktos ma jakies spostrzezenia dotyczace rodzaju plynu? czy plyn to plyn i tyle- z gory dzieki za sugestie





-----------------------------------------------------------------
"i zaczal z gory lac ich po plecach ze swojej pompy do betonu..."
  
 
u mnie tez czasem przerywa jak krece w lewo i nie wiem co to. dodam gazu i czesto sie poprawia
  
 
u mnie też przerywało.....
po wymianie płynu problem ustąpił

pozdr
  
 
Wymianka płynu:
ze zbiornika ściągamy węża, którym płyn do niego wraca i zlewamy np.do butelki
Następnie węża wkładamy do butelki, ktoś drugi odpala silnik i obraca kierownicą do skrajnego położenia wówczas większość płynu z układu usuniemy. Należy to przeprowadzić dość energicznie po czym natychmiast wyłączyć silnik , bo pompa pracuje na sucho. Zakładamy węża nalewamy nowy płyn i odpalamy, obracamy kierownicą , gasimy , uzupełniamy do właściwego poziomu.
Ja zalałem elf dexronIII i jest git
  
 
zrobiłem tak samo tylko że odczepiłem węża przy pompie.ale tak to wszystko tak samo ..ja zalałem mobilem jakiś 1l za 21 złotówek........ROBERTHO..u mnie odczucia to odrazu było silniejsze wspomaganie..hehe. płyn 16 latek
pozdr
  
 
po wymianie oleju nie przerywa tak strasznie jak przed , ale jeszcze czasami straci na sek. to wspomaganie.może to wina tych resztek starego oleju..a może to już lekkie nie domagania pompy
  
 
Czy w A napęd wspomagania następuje paskiem?
Jeśli tak, to może czas go wymienić?

Pzdr

Paweł
  
 
ale.........jka si epasek nieślizga i jest dobrze napięty to co on ma do tego??
  
 
u mnie zawsze wspomaganie się poprawia od listopada do marca-kwietnia... a potem znów kaplica... nie pomogła wymiana oleju, paska itp...

ale już wiem od czego tak się dzieje...

marzec-listopad -->225/45
listoad-marzec -->195/65

  
 
właśnie jestem po wymianie płynu od wspomagania. Robiąc zgodnie z opisem z forum miałem wyjąć przewód którym płyn powraca do zbiorniczka, niewiele myśląc wyjąłem górny. To był mój pierwszy błąd (skończyło sie upaćkaniem całego silnika). Kolejne co mi sie przytrafiło to gdy zacząlem spuszczac płyn włączyłem silnik chce przekręcić kierownice a ona ani drgnie ale płyn wyleciał. Niestety zaraz za płynem wyleciał tez dymek z pojemniczka wyrównawczego. Po zalaniu nowym i odpaleniu troche poskrzeczało ale teraz juz chodzi cicho. Po zmianie zauwazyłem, ze kierownica chodzi lzej ale nadal na postoju musze dodać gazu zeby lekko poszło.
Teraz dwa pytanka.

1. Czy ten dymek oznaczał, ze pompa sie nadpaliła?
2. Gdzie jest pasek od pompy, zeby sprawdzić czy sie nie ślizga?

[ wiadomość edytowana przez: bmaciek dnia 2006-09-23 15:22:21 ]
  
 
podbijam bo po edycji nikt nie zaizał
  
 
Cytat:
2006-09-21 11:47:56, bmaciek pisze:
2. Gdzie jest pasek od pompy, zeby sprawdzić czy sie nie ślizga?



Zartujesz sobie z nas?
  
 
nie zartuje wiem ze chodzi o ten główny co wszystko napędza ale myślałm ze moze jest jeszcze jakiś inny od wspomagania.
  
 
.
  
 
Witka doradze Ci tak mi cięzko chodziła kirownica regeneracja pompy wraz z robotą i płynem 500 zł i po sprawie gwarancja na rok i dłużej .Nie jest to nowy oryginał ale lata leciutko bez problemów nowy oryginał to nie jest ale stary samochód więc i (moje zdanie) części nieoryginalne to nie grzech.
  
 
Witam wszystkich. Dzisiaj zająłem się wymianą płynu wspomagania(omega b 2.0 16V). Tak więc odkręciłem kluczem 17 wąż wysokiego ciśnienia (znajduje się zaraz przy pasku klinowym w pompie) dmuchałem tak długo aż nie wyleję całego płynu z układu (nie trzeba tutaj uruchamiać silnika a tym samym nadwyrężać pompy). Dodam tylko że korek od zbiorniczka płynu wspomagania musi być zamknięty inaczej wdmuchiwane przez nas powietrze będzie przez otwarty zbiorniczek uciekać. Cały płyn wyleciał. Uzupełniłem nowym i od razu widać że kierownica lepiej pracuje. Pozdrawiam wszystkich.
  
 
Cytat:
2009-04-01 00:14:47, WojtekObajda pisze:
Witam wszystkich. Dzisiaj zająłem się wymianą płynu wspomagania(omega b 2.0 16V). Tak więc odkręciłem kluczem 17 wąż wysokiego ciśnienia (znajduje się zaraz przy pasku klinowym w pompie) dmuchałem tak długo aż nie wyleję całego płynu z układu (nie trzeba tutaj uruchamiać silnika a tym samym nadwyrężać pompy). Dodam tylko że korek od zbiorniczka płynu wspomagania musi być zamknięty inaczej wdmuchiwane przez nas powietrze będzie przez otwarty zbiorniczek uciekać. Cały płyn wyleciał. Uzupełniłem nowym i od razu widać że kierownica lepiej pracuje. Pozdrawiam wszystkich.



  
 
Cytat:

Witam wszystkich. Dzisiaj zająłem się wymianą płynu wspomagania(omega b 2.0 16V). Tak więc odkręciłem kluczem 17 wąż wysokiego ciśnienia (znajduje się zaraz przy pasku klinowym w pompie) dmuchałem tak długo aż nie wyleję całego płynu z układu (nie trzeba tutaj uruchamiać silnika a tym samym nadwyrężać pompy). Dodam tylko że korek od zbiorniczka płynu wspomagania musi być zamknięty inaczej wdmuchiwane przez nas powietrze będzie przez otwarty zbiorniczek uciekać. Cały płyn wyleciał. Uzupełniłem nowym i od razu widać że kierownica lepiej pracuje. Pozdrawiam wszystkich.



Dmuchałeś za pomocą otworu gębowego