Wałek 555

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Kupiłem niedawno kopie wałka 555, mam kilka pytań, bo nigdy sie nie bawiłem z wałkami wcześniej:

1) Czytałem że silnik buduje się pod wałek, a nie na odwrót, w związku z tym mam pytanie jak dłubnąć głowice i całą resztę aby jak najlepiej wykorzystać potencjał tego wałka, na razie mam głowice 2,5 mm na miedzi, czy to wystarczy czy planować więcej?
2) jak wymontować wałek seryjny i zamontować sportowy, na co zwrócić uwagę przy montażu, po co szklanki są ponumerowane?
3) jak ustawić luz zaworowy i zapłon?
4) czym różni się wałek oryginalny od wałka napawanego, co to w ogóle znaczy napawany?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam
  
 
wszystko było ,proponuję skorzystać z wyszukiwarki...
  
 
Ad4 wałek napawany, to najprosciej mówiąc wałek seryjny, który został "naspawany" na każdej krzywce, potem mocowany np w szlifierce do wałków bezkłowej planetarnej, i po ustawieniach wyliczeniach itp. zostały na nowo zrobione krzywki, w sposób zeszlifowania nadmiaru napawanego metalu,
Ad2 wyjąć jak najprościej, zdejmujesz rozrząd i wyciagasz, a szklanki sa ponumerowane, lub numeruje je sie wedy gdy sie je wyciaga, w celu montażu ich w to samo miejsce, by elementy dotarte ze sobą dalej pracowały tak samo, bo gdybyś zamienił szklanki bądź inne elementy np, korby bądź panewki na wale, wytarły bys ię szybko i miałbyś kolejną robotę
  
 
raz
dwa
  
 
OK, czyli mam zakładać szklanki ze swojego seryjnego wałka które są dotarte w silniku, czy zakładać szklanki które dostanę razem z wałkiem?
  
 
ktore dostaniesz z walkiem, a najlepiej nowe, ze sklepu
  
 
Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi, szukałem w wyszukiwarce odpowiedzi na pozostałe pytania, ale nic konkretnego nie wyczytałem, same ogólniki, ponadto mam jeszcze problem z wyborem oleju do takiego silnika, czy lepszy mineral jakiś najtanszy typu lotos czy półsyntetyk? Jak powinno się dobierac olej? pzdr
  
 
olej dobierasz przede wszystkim do przeznaczenia, jak silnik bedzie katowany to na najtanszym go zajedziesz raz dwa. kiedys idealny do malucha byl Castrol Formula RS 10w-60, teraz ciezko powiedziec, ale lalbym jakis polsyntetyk lepszy
  
 
Ja używam Valvoline VR1 Racing i trzeba przyznać ze robi robotę
  
 
VR1 Racing lub tańsza alternatywa Texaco Havoline 20W/50...
  
 
ok, zdecydowałem się na valvoline vr1, mam nadzieje że da radę. a niewiecie co może być przyczyną wycieku praktycznie całego oleju w moim wczesniejszym silniku? Ten olej wyciekł do obudowy wentylatora i wentylator skutecznie go po całym silniku rozrzucił, będę go rozkręcał szukając przyczyny, ale może podpowiecie mi na co zwrócić uwagę w szczególności, pzdr
  
 
Rozważ jeszcze Motula albo półsyntetyk 10w/40 6100 synergie+ specjalnie dla silników biorących olej stworzony albo syntetyk 20w60 300v LeMans
10w40 około 120 zł za 5litów
20w60 około 90 zł za 2litry
Naprawde polecam
  
 
Masz na myśli ten olej:

http://allegro.pl/item606094710_motul_6100_synergie_plus_5l_krakow.html

a co sądzisz o tym?

http://allegro.pl/item607258047_motul_5100_ester_4t_10w40_4l_kurier_14_zl.html

lub o tym:

http://allegro.pl/item609299269_sklep_motul_olej_silnikowy_4100_power_15w_50_5l.html

Cena w zasadzie identyczna, a różnicy nie moge wyłapać, poza klasą lepkości ;/

szczerze mówiąc chętnie bym wziął jakiegoś motula w tej cenie, ale jeśli valvoline jest dużo lepszy to chyba wole dopłacić do vr1. Osobiście spotkałem się z samymi dobrymi opiniami dotyczącymi motula, min od ludzi z civicklubu, ale prosiłbym o wasze opinie, z góry dzięki, pzdr