MotoNews.pl
  

Dziwne wskazania sondy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, problem jest taki ze sonda na benzynie pracuje dobrze a wiec na mierniku elektronicznym jest napiecie ok 0.45-0,50V jednak gdy przelacze na gaz to napiecie leci w dol tak do 0,04V i z trudem osiaga 0,1V co by wskazywalo na uboga mieszanke na gazie, jednak auto jakos tam jezdzi nienajgorzej co moze byc jeszcze powodem takiego zachowania sondy?
Pozdrawiam!!!
  
 
działania sondy nie sposób ocenić na podstawie wskazań miernika bo prawidłowo działająca sonda oscyluje 0,2 do 0,8V, luknij tu
http://www.motoelektron.com/lambda.html
poza tym nie robi się tego na wolnych obrotach. Sonada ma działć identycznie na benzynie i gazie , dobre instalacje tak właśnie się reguluje obserwując działanie sondy lambda przez złącze diagnostyczne samochodu OBDII
  
 
Sonda jest pewnie OK, tylko mieszankę na gazie masz zubożoną. LPG ma tę właściwość że na ubogiej mieszance silnik pracuje całkiem dobrze. Zdecydowanie lepiej niż na podobnej mieszance benzynowej. W swoim aucie mam wskaźnik diodowy podłączony do sondy i stale tak jeżdżę że przy spokojnej jeździe miejskiej napięcie sondy jest w okolicach 0-30mV.
  
 
Cytat:
2009-04-10 20:06:00, hydrol pisze:
działania sondy nie sposób ocenić na podstawie wskazań miernika bo prawidłowo działająca sonda oscyluje 0,2 do 0,8V, luknij tu http://www.motoelektron.com/lambda.html poza tym nie robi się tego na wolnych obrotach. Sonada ma działć identycznie na benzynie i gazie , dobre instalacje tak właśnie się reguluje obserwując działanie sondy lambda przez złącze diagnostyczne samochodu OBDII


Sonda sama z siebie to nie oscyluje. Za to jest odpowiedzialny cały układ podawania paliwa. Wystarczy że będzie inna elektronika czy program sterujący i oscylacje mogą mieć inną częstotliwość i inny zakres. W przypadku II generacji LPG to tylko sonda jest ta sama, a cała reszta jest inna.
  
 
no nie wiem czy dobrze kombinuje, ale jest taki problem ze auto wyraznie slabnie jak sie mocno nagrzeje wiec postanowilem podlaczyc sonde pod miernik i obserwowac co jest nie tak, jednak na zimno kiedy autko idzie dobrze sa podobne wskazania na gazie jak na cieplo gdy samochod slabo jezdzi, oczywisci pomiary dokonywane podczas proby drogowej.
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2009-04-10 22:19:58, dulin7 pisze:
no nie wiem czy dobrze kombinuje, ale jest taki problem ze auto wyraznie slabnie jak sie mocno nagrzeje wiec postanowilem podlaczyc sonde pod miernik i obserwowac co jest nie tak, jednak na zimno kiedy autko idzie dobrze sa podobne wskazania na gazie jak na cieplo gdy samochod slabo jezdzi, oczywisci pomiary dokonywane podczas proby drogowej. Pozdrawiam!!!


no to sam sobie odpowiedziałeś : jak masz nagrzany samochód gaz ma wyższą temperaturę, a więc i mniejszą gęstośc , czyli splasz go mniej i nadmiernie zubożoną mieszankę, Skoryguj bo mozna poważnie uszkodzic silnik.
  
 
rozumiem ze zubaza na cieplym silniku ale kurde jak podkrece troche register to zaczyna spalac kosmiczne ilosci paliwa no i ta sonda na gazie mnie denerwuje bo czy to zimny czy goracy silnik to sonda pokazuje podobnie .
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2009-04-10 22:19:58, dulin7 pisze:
... jest taki problem ze auto wyraznie slabnie jak sie mocno nagrzeje wiec postanowilem podlaczyc sonde pod miernik i obserwowac co jest nie tak, jednak na zimno kiedy autko idzie dobrze sa podobne wskazania na gazie jak na cieplo gdy samochod slabo jezdzi, oczywisci pomiary dokonywane podczas proby drogowej. Pozdrawiam!!!



Cały czas podobne wskazania? To może czytasz sygnał z emulatora sondy?
Słabnięcie silnika na ciepło może być spowodowane zasysaniem przez silnik ciepłego powietrza. Nie masz przypadkiem przeróbek w dolocie, chwytu powietrza z komory silnika? Dla gazu najlepsze jest zimne.
  
 
wskazania na gazie czy to zimny czy goracy sa w okolicach 0,04V a wiec nei wydaje mi sie zebym czytal sygnal z emulatora a sygnal czy dla pomiaru czy benzyny czy gazu biore z tego samego miejsca a wiec z czarnego przewodu w stag 2l lapa powietrza jest skierowana w dol a wiec najlepiej jak mozna, oczywiscie poza fabryczna pozycja
Pozdrawiam!!!
  
 
dulin. mnie to wyglada jakbyś mial przytkany reduktor i dopuki jest gaz zimny nie odprowany to jeszcze jeździ bo po odprowaniu w silniku jeszcze go wystarcza ale po nagrzaniu reduktora ida go małe ilości i wskazuje na tak uboga mieszanke.lub gdzieś powyjsciu z reduktora jest gdzieś zaciagane duże ilości lewego powietrza.
  
 
Proponuję jednak wrócić do pierwszego wpisu. Dopóki prawdą jest to co kolega pisze, że sonda pokazuje pół volta na benzynie (nic nie pisze, że sonda wykazuje jakiekolwiek oscylacje) no to chyba dalsza "regulacja przez internet" nie ma sensu. Według mnie sonda lub wejście sondowe padły.
Na benzynie to musi chodzić jak nowe. Resztę wyregulować forum da radę. Tak myślę.
  
 
Croma1 ciekawie mowisz z tym reduktorem, ale ponad to jest jeszcze jeden problem, na zimnym silniku na gazie bardzo slabo trzyma obroty tzn odpale przelacze i ledwo 300 obr trzyma, szybko spada po przegazowce na te 300 czasami potrafi zgasnac, ale wystarczy przejechac ok kilometr zeby silnik sie troszke nagrzal i obroty trzyma ladnie tak jak powinien.
Cytat:
sonda pokazuje pół volta na benzynie (nic nie pisze, że sonda wykazuje jakiekolwiek oscylacje)


mierze miernikiem elektronicznym a ten raczej podaje usredniona wartosc napiecia.
Pozdrawiam!!!
  
 
To jest przebieg jak dla Twojego miernika wolno zmienny i tego on na pewno nie uśrednia.
Nawet takim miernikiem da się zobaczyć oscylacje napięcia na prawidłowo pracującej sondzie.
Pogadaj z Gondoljerzy, on ma takie fajne rzeczy do oglądania sondy.
Też pozdrawiam!!!
  
 
mysle ze jestes w bledzie
Pozdrawiam!