Gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam takie pytanie, wielu z was ma w swoich autach gaz, powiedzcie mi czy odpalacie je odrazu na gazie(nawet zimny silnik) czy najpierw na benzynie i po rozgrzaniu przelaczacie na gaz?? w postach jakie znalazlem w wyszukiwarce niektorzy mowili ze wyjmuja bezpiecznik od pompy paliwa(czyli wnioskuje ze odpalaja na gazie)
  
 
Mój imienniku nie wiem jaką masz instalację jakiego typu i której generacji. Ja u siebie nie mam możliwości odpalenia auta na LPG. Zawsze muszę mieć PB w baku w celu odpalenia auta. Teraz przełączam zaraz po uruchomieniu na gaz. Zimą natomiast po przejechaniu odcinka drogi albo zaraz po odśnieżeniu auta.
  
 
mam instalację elpigaz
  
 
Cytat:
Mój imienniku nie wiem jaką masz instalację jakiego typu i której generacji. Ja u siebie nie mam możliwości odpalenia auta na LPG. Zawsze muszę mieć PB w baku w celu odpalenia auta. Teraz przełączam zaraz po uruchomieniu na gaz. Zimą natomiast po przejechaniu odcinka drogi albo zaraz po odśnieżeniu auta.



I tu się mylisz. Jak masz np Bingo S czy M masz możliwość awaryjnego odpalenia. Też myślałem że nie mam. Sposób? Trzymasz koło 20 sekund sensor aż się przełączy na gaz i odpalasz


[ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2009-04-17 15:01:21 ]
  
 
ale odpala ci niezaleznie od temperatury?? bo ja mam tak ze przycisk ma trzy polozenia. i w jednym z tych polozen odpala tylko na gazie i tu jest problembo tego nie da sie zrobic jak jest zimny silnik, czy to jest kwestia regulacji czy tylko cos robie nie tak?? jak chce odpalic na gazie to ustawiam pozycje gaz i nie pomaga dlugie krecenie rozrusznika ani wciskanie gazu itp
  
 
Odpalal niezaleznie od tego jaka byla temoeratura. Glownie stosowałem to w zime kiedy szkoda bylo benzyny na rozgrzanie silnika. Mialem instalke Bingo S . Nie wiem jak u ciebie ale u mnie nie bylo z tym problemu, choc na poczatku o tym nie wiedzialem ze tak mozna
  
 
czyli generalnie jak ustawie na awaryjne odpalanie na gazie to nie ma sily musi odpalic tak??
  
 
Cytat:
2009-04-17 14:58:59, misiekwwa pisze:
I tu się mylisz. Jak masz np Bingo S czy M masz możliwość awaryjnego odpalenia. Też myślałem że nie mam. Sposób? Trzymasz koło 20 sekund sensor aż się przełączy na gaz i odpalasz [ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2009-04-17 15:01:21 ]



Ale mnie zaskoczyłeś kolego. Mam zamontowany sterownik Bingo, ale nie wiem czy S czy M. I jak padła mi pompa paliwa musiałem holować auto do garażu. Ale z tego co pamiętam gazownik mówił, że nie ma możliwości odpalania z samego LPG.

Ps. Później sprawdzę czy mogę zrobić tak jak opisujesz.
  
 
ja tez jak przytrzymam to przełączam na gaz.
ale zawsze odpalam na benzynie i po chwili przełączam na LPG.

Chyba bezpieczniej dla silnika zeby go na benzynie odpalać. poza tym jak jest zimno to u mnie nie zawsze odpali na gazie (nawet jak temp. jest 5 stopni na plusie)
Pozdr.
  
 
Cytat:
2009-04-17 16:21:53, robertkaluza pisze:
Chyba bezpieczniej dla silnika zeby go na benzynie odpalać. poza tym jak jest zimno to u mnie nie zawsze odpali na gazie (nawet jak temp. jest 5 stopni na plusie) Pozdr.


Nie tyle dla silnika, co dla instalacji gazowej, a dokładniej membrany w parowniku, która jest wrażliwa na zimno Odpalaniem na gazie można ją szybko zarżnąć. W zimie warto odżałować pare groszy na rozgrzanie silnika benzyną, bo parownik trochę kosztuje. Dobre instalacje gazowe mają zabezpieczenie i na gaz się nie przełączą, dopóki nie osiągną odpowiedniej temperatury.
W polonezie miałem instalke I generacji, odpalałem tylko na gazie, nawet przy kilkustopniowym mrozie, bo po prostu lepiej śmigał na gazie (przy większych mrozach gasiłem już auto na benie, na drugi dzien odpalał na benie bez problemu - na gazie nie zawsze )
  
 
Nie przejmuj sie membranami - ja wymienilem membrane sam - koszt 60 zl takze mozna nawet co 20 tys km robic i instalka zawsze bedzie chodzic jak nowa...
Do tego odlaczylem pompe na stale i tylko czasem przy silnych mrozach trzeba bylo mocniej pokrecic ale zawsze odpalal - instalacja BRC gdzie mozna palic z czego i jak sie chce do woli

Oszczedzisz w ten sposob wiecej pieniedzy niz lejac benzyne. ktora nieuzywana tez odparowuje - jeden bak paliwa = 200 zl a za ta kwote mozna nowy parownik na allegro kupic
  
 
Cytat:
2009-04-17 17:49:32, rafalko pisze:
Nie przejmuj sie membranami - ja wymienilem membrane sam - koszt 60 zl takze mozna nawet co 20 tys km robic i instalka zawsze bedzie chodzic jak nowa... Do tego odlaczylem pompe na stale i tylko czasem przy silnych mrozach trzeba bylo mocniej pokrecic ale zawsze odpalal - instalacja BRC gdzie mozna palic z czego i jak sie chce do woli Oszczedzisz w ten sposob wiecej pieniedzy niz lejac benzyne. ktora nieuzywana tez odparowuje - jeden bak paliwa = 200 zl a za ta kwote mozna nowy parownik na allegro kupic



można i tak i to pewnie rzeczywiście troche taniej jest ale ja tam jednak trzymam się starej szkoły, że odpalać należy na bence i przynajmniej od czasu do czasu troche przejechać na niej. Silnik lepiej jakby pracuje i wiem, że wszystko gra a jakby coś nie tak z zasilaniem na gazie to robię pstryk i jadę dalej a już klika razy miałem tak, że gazu zabrakło 5-6 km od stacji ale dzięki temu obyło się bez holowania.
  
 
W zimę odpalam na benzynie i po krótkie rozgrzewce przełączam na gaz. W lato praktycznie od razu gaz. Parownik regenerowałem sam po 80 kkm (komplet naprawczy LOVATO -43 zł) i rzeczywiście stan membran już był słaby.
  
 
Witam jeszcze raz, moglibyście polecić mi w okolicach warszawy jakiś speców od gazu którzy dobrze mi go wyregulują?? jaki byłby mniej więcej tego koszt??
  
 
i jak nikt nie zna dobrych gazowników w warszawie?? wie ktoś ile to może kosztować taka regulacja??
  
 
Podobno dobrzy są w energy gaz.
Regulacja od 50 do 80 zeta.