MotoNews.pl
  

Ogrzewanie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Mam 1,8 CD ile czasu zabiera wam nagrzanie autka wewnątrz mi okolo 7-9 minut czy to nie za długo.
 
 
Kurcze, mnie się wydaje że mój wewnątrz nagrzewa się jeszcze dłużej. Trzeba chyba wymienić termostat. Mam rację???
  
 
Panowie, ja mam 1,5 i podobny czas nagrzewania wntrza, więc to chyba taki urok a nie termostat. Może jeszcze ktoś się wypowie w tym temacie ?
  
 
Jezdzilem troche Nissanem Primera 1.6 16v i ogrzewanie zaczynalo dzialac po ok. 20 min. wiec w Espero nie ma co narzekac!

BTW Jeszcze jest w miare cieplo, ale w trasie (100-120 km/h) u mnie wskazowka temperatury zatrzymuje sie w polowie miedzy pierwsza i druga kreska. Czy to nie za nisko? moze czas na zmiane termostatu?

RS
 
 
To gdzie się zatrzymuje wskazówka na mierniku temperatury jeszcze o niczym nie świadczy.
Trzeba podjechać do Serwisu i zmmierzyć scanerem temperaturę silnika i na tej odstawie zadecydować o wymianie (bądź nie) termostatu.
Wskaźnik wewnętrzny pokazuje tylko orientacyjną temperaturę i moje doświadczenie zawodowe mówi, że każdy egzemplarz ma inaczej ...
Radzę też sprawdzić poziom płynu chłodzącego.
Zbyt niski stan powoduje niecałkowite napełnienie nagrzewnicy i w związku z tym słabsze ogrzewanie.
Analogicznie każda nieszczelność układu chłodzenia powoduje spadek cisnienia w układzie i niższą temperaturę płynu.
Pozdrawiam "ciepło" .O.O.
 
 
U mnie ogrzewanie zaczyna dostarczac cieple powietrze dopiero po ok. 5 minutach.

Pozdrawiam
Wiktor
  
 


Moja bryka też się BARDZO DŁUGO nagrzewa - czasami mnie to doprowadza do jasnej cholery, bo tak naprawdę ciepło robi się w samochodzie w momencie dojazdu do celu...
  
 
---------------------------------------------------------------------------
Odnośnie temperatury silnika to powinna
trzymać się na środkowej kresce. W Espero
1,8 silnik jest niedogrzany ze względu na
zamontowany fabrycznie moim zdaniem zły
termostat o parametrach 87-102 stopnie.
Przy tym termostacie wskaźnik trzyma się
pomiędzy dolną kreską a środkową.
Zastosowałem termostat z Opla Vectry
o parametrach 92-107 stopni. Po tej przeróbce
wskaźnik trzyma się równo na środkowej kresce
a wewnątrz samochodu przy niskich temperaturach jest wreszcie ciepło.
Piotr
 
 
Piotr!! Podpowiedz jeszcze jaki koszt jest tego termostatu, który wstawiłeś i gdzie go nabyłeś!
Czy były jakieś problemy z jego wymianą???
  
 
Do Piotra,
Poniewaz zadalem tez to samo pytanie na starym forum, zapytam jeszcze raz.
Jak zachowuje sie silnik przy podwyzszonej temperaturze, czy nie detonuje, i czy jezdziles juz z tym termostatem wczesniej przy wyzszych temperaturach otoczenia, czy dopiero teraz jak jest nam wszystkim zimno w naszych niedogrzanych Esperakach ?
Pozdrawiam .O.O.
 
 
Mnie sie nagrzewa dosyc szybko - moze 4 -5 min przy temperaturze zewnetrznej kolo 2 stopni. Polonez rozgrzewal mi sie dluzej i nie bylo az tak cieplo
Robert
  
 
Ja w końcu zmieniłem termostat! Kosztował 41 PLN od Opla. Trochę ma inaczej wygięte kolanko i przewód gumowy od chłodnicy do termostatu jest trochę powyginany. Nie bardzo mi się to widzi by zostało na stałe, więc postaram się dokupić jeszcze jakiś przewód gumowy.
Ale słuchajcie teraz jest ciepło!!!!! Ponadto silnik szybciej się nagrzewa, a co za tym idzie myślę że wpłynie na zmniejszenie zużycia paliwa. Wskaźnik temp. utrzymuje się na środku, czasem na chwilę podskoczy lekko w górę, by za jakiś czas wrócić na miejsce. Ogólnie jestem zadowolony!!!!!!!!!
  
 
Tez nosze sie z zamiarem wymiany termostatu i bedzie to termostat oplowski. Tylko jaki typ pasuje? Poza tym czy trudno jest wymienic termostat? trzeba zdejmowac pasek rozrządu? Zlac plyn z chlodnicy?

RS
 
 
Witam,

Piotrze jaki to dokladnie termostat ?
I jakie efekty uboczne (oprocz zuzycia paliwa) ma jazda niedogrznym silnikiem (u mnie wskazowka od temperatury jest na najnizszej kresce chyba ze stoje w korkach to sie lekko podnosi). A spalanie mam ostatnio kosmiczne. Jak jezdze "lightowo" to 11-12 PB, jak pociskam to z 15 !!!!!!

Kuba
  
 
Nie wiem, bo jeszcze nie wymieniałem.

Piotr
 
 
Panowie! Nie wiem czy to ten sam Piotr odpowiada bo najpierw post zawiera, że w końcu po wymianie termostatu jest w końcu ciepło, a ostani że jeszcze nie wymieniał. Powiem szczerze nic nie rozumiem. To chyba dwa różne Piotry!!!!
Powiem tylko to iż ja po wymianie czuję się naprawdę zadowolony. Jest ciepło!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A wskaźnik temperatury utrzymuje się praktycznie na środeczku i bardzo rzadko skacze wyżej!!!!!!!!!!
Wymieniajcie termostaty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jedyny problem to: inaczej wygięte kolanko od termostatu oplowskiego i nie pasuje gumowy przewód łączący termostacik z chłodnicą. Trzeba dorobić inny lub pogodzić się z tym że ten stary będzie trochę powyginany co ogranicza przepływ płynu chłodzącego.
Na koniec dodam, że wszystkie informacje dotyczą silnika 1.8.
Jak jest w innych - nie mam pojęcia!!!!

Pozdrawiam
Maniuta
  
 
Maniuta, napisz prosze, jak sie zabrac do wymiany, czy konieczne jest zdejmowanie paska rozrządu (bo tak napisano w książce serwisowej dla silnika 1.5, ale ja mam podobnie jak ty 1.8), i czy musiales zlac plyn. A jak wygladal twoj stary termostat, czy moze byl zanieczyszczony i wystarczyloby go wyczyscic? Chociaz jesli sie dobiore do swojego to pewnie wstawie oplowski.

RS
 
 
Aby zlokalizować termostat w E-1.8 połóż palec na górnym przewodzie chłodnicy i kieruj go po w kierunku głowicy. Na końcu natrafisz na zgrubienie przykręcane trzema srubami. W tej obudowie znajduje sie to co Cię interesuje.

Co do płynu to ewentualnie musisz go popuścić bynajmniej poniżej rozbieranego punktu.


Piotr
 
 
Ja też mam oplowski i jest rewelacja!!!! Jak się go wymienia to Wam nie powiem bo robili mi to w serwisie. Mogę Wam jedynie poradzić kupienie gumowego węża harmonijkowego (pewnie ma on jakąś tam swoją fachową nazwę), mnie te pozaginane oryginalne nie przekonywały. Wymieniałam termostat rok temu - objawy co do wskaźnika temp. miałam takie same jak Jadźwin. Teraz w środku nagrzewa się po 3 min. a po 8 jest już gorąco. Wskaźnik temp. podczas jazdy trzyma sie dokładnie na środkowej kresce. Ktoś pytał jak przy letnich temperaturach - otóż lato jakie było każdy wie i mimo upałów nic się nie działo, nie przegrzewał się. Pozdrawiam wszystkich!
  
 
Witam!
Ja ze swojej praktyki mogę poradzić następujący sposób: trzeba kupić oplowski termostat i dwa kolanka gumowe z układu chłodzenia... Poloneza. Kolanka połączone kawałkiem rurki( przy pomocy zacisków tasmowych) dają się wyginać we wszystkie możliwe strony. To wystarczy , aby zamontować nowy termostat. Płynu z układu nie trzeba spuszczać, wystarczy odłączyć gumowy przewód od starego termostatu i złapać niewielką ilość Borygo (w ramach oszczędności). Gumowe harmonijki nie nadają sie, bo przy samej chłodnicy jest dość ostry kąt i tam się one zaginają. Wszystko to dla motoru 1,8.
Pozdrawiam
major