MK6 1.8TD Czy potrzebny Komputer

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam co robi komputer w escorcie 1.8td ?
Czy jest wymagany do prawidłowej pracy silnika?
Silnik 88 KM oryginalnie brak wtrysku z kabelkami.
Przekładam silnik i zastanawiam się czy przekładać wiązkę czy nie.z

[ wiadomość edytowana przez: mih2 dnia 2009-04-22 22:07:38 ]
  
 
to jest taka podstawowa jednostka sterująca a nie jakiś komputer.
Steruje dawką paliwa, jak zimny to tzw. ssanie, nie pamiętam jeszcze co tam było.
  
 
ja tego ustrojstwa wogule nie mam i nic sie nie dzieje
  
 
Proszę o konkretniejszy tytuł. W przeciwnym razie wątek out.
  
 
Cytat:
ja tego ustrojstwa wogule nie mam i nic sie nie dzieje



Gratuluję, całokształtu.
  
 
Cytat:
2009-04-22 21:08:57, romcio1 pisze:
ja tego ustrojstwa wogule nie mam i nic sie nie dzieje



Hmm, sądze ze pewnie nie wiesz nawet jak wygląda i gdzie powinno sie znajdowac, dodatkowo nie wiesz czy twój silnik powinien go posiadac czy też nie.
  
 
mk6 powinien go mieć nad nadkolem koło silnika, chyba od strony kierowcy.
mk7 miał w słupku koło lewej nogi kierowcy za plastikiem chociaż ja go miałem właśnie w słupku.
  
 
Kleszczu, nad nadkolem nie było kompa, chyba że mowisz o TD, ogolnie wszystkie były w nogach pasazera, od strony kierowcy w podszybiu komputer ABS-u w niektorych modelach.
Jesli cos zle zrozumiałem prosze o sprostowanie.
  
 
U mnie był od absu i komp.
Były nad nadkolem wg. książek jakie się doczytałem w mk6.
U mnie był w nogach kierowcy ale ja miałem kiere po złej stronie.
  
 
a no to pisz ze toi angol
  
 
Porównując instalacje 1.8td z komputerem a 1.8d bez kompa to różnice jakie znalazłem w pompie to korektor kąta wtrysku. W silniku niema żadnych innych czujników. Do korektora planowałem sobie przycisk założyć żeby ręcznie nim sterować. Więc potrzebny czy nie??
  
 
spostrzegawczy jesteś mih2

Cytat:
Do korektora planowałem sobie przycisk założyć żeby ręcznie nim sterować.


, więcej kolego musisz sobie tych przycisków zarezerwować plus do tego jakiś potencjometr/suwaczek ze starego radia, pozwolisz że zapytam czy będziesz to montował do kierownicy (wielofunkcyjna) czy pójdzie to na deskę?
  
 
Cytat:
2009-04-24 09:57:53, Kris75 pisze:
spostrzegawczy jesteś mih2 , więcej kolego musisz sobie tych przycisków zarezerwować plus do tego jakiś potencjometr/suwaczek ze starego radia, pozwolisz że zapytam czy będziesz to montował do kierownicy (wielofunkcyjna) czy pójdzie to na deskę?


Nie wiem co w tym takiego śmiesznego korektor przyspieszenia to nic innego jak cewka na którą trzeba podać napięcie.
  
 
Skoro wiesz jak co podłaczyc to po co pytasz o komputer?
  
 
Chciałem się dowiedzieć czy robi on coś jeszcze czy tylko korekta wtrysku na zimnym silniku ??
  
 
korekta na ciepłym, przy małych obciążeniach, przy dużych, uruchamia zawór sterujący podciśnieniem, w niektórych typach steruje silnikiem krokowym wolnych obrotów zimnego silnika. Dlatego pisałem że trochę tych przycisków musisz mieć
Będziesz miał kokpit jak w rakiecie
  
 
Korekta na ciepłym to chyba do ekologi. Zawór sterujący podciśnieniem hmm tego nie znalazłem. Booster jest sterowany z turbiny podciśnieniem. Silnika krokowego nie mam na pewno wolne obroty ustawia się śrubami na pompie. Jeśli mógłbyś opisać gdzie jest ten zawór sterowany przez komputer i co robi to był bym wdzięczny.
  
 
Tak sądząc po tym co ty piszesz daruj sobie takie zabawy, z całym szacunkiem, ty fioletowego pojęcia nie masz co chcesz zrobić....
  
 
Bez fioletowego pojęcia udało mi się dzisiaj przełożyć silnik. Ba nawet udało mi się go odpalić. Poza brakującą łapą i koniecznością przekładania dźwigni zmiany biegów zero problemów. Jutro muszę jeszcze zrobić guzik od przyspieszenia kąta wtrysku i przekładka będzie skończona.