Przekladka silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako ze silnik mojej omy juz swoje pojezdzil a blacharka zostala zmieniona pora rozejrzec sie za jakims nowym serduszkiem dla niej. Jakie silniki proponujecie? Musi byc benzynka bo mam instalacje gazowa. Oczywiscie wiem ze najlepszy bylby 3000 ale po pierwsze nie mam takiej kasy a po drugie to spalanie... Zastanawialem sie nad 2.0 Jaka moc maja te silniczki? Czy sa jakies problemy przekladkowe z 1.8 na 2.0? Moze jakies inne propozycje?
Pozdrofka
  
 
To wszystko zależy jaki masz teraz silniczek, wywnioskowałem że 1,8 i zależy czy masz na gaźniku czy wtrysk i zastanów się jeśli masz wtrysk czy twój komputer będzie dobrze sterował silniczkiem bo reszta powinna pasować (np. skrzynia biegów w Omedze A pasuje do silników 1,8 2,0 2,3D). Ja mam 18NVR (czyli gaźnik) i niestety nie moge wsadzić innego silnika niż ten bo nie mam kompa), więc zastanów się czy warto.

GG
  
 
Ja mam silniczek 1,8 na pelnym wtrysku... ja sie nie znam ale czy przy tej konfiguracji moge sie spodziewac jakichs wiekszych problemow?
Pozdrofka
  
 
Cześć.
Niestety nie jestem również ekspertem w tej dziedzinie, ale sądzę szanowni klubowicze, że koledze bardziej chodzi o możliwości mechaniczne wsadzenia innego silnika do komory silnikowej, jego osadzenia w samochodzie. Komputer czy jest, czy go nie ma to drugorzędne zmartwienie. Elektrykę zawsze można pociągnąć.
  
 
z tego co pamietam "na szybko" z silników 1.8 w omie były:
18SV, E18NV, E18NVR i 18SEH a nie pamietam który z nich różni sie jedynie średnicą lub skokiem cylindrów - poza tym jest IDENTYCZNY z C20NE ( C18NE też był ale w Asconie C, Kadecie E i Rekordzie E2 ), a silników 2.0 do omegi jest od cholery, tylko że 90% to C20NE, tak że wybór skromny ( przynajmniej w Polsce):
20SE - 122KM
C20NE - 115KM
C20NEF - 100KM
C20NEJ - 100KM


btw, na zlocie chyba byłem w stanie upojenia permanentnego - pamiętam spór o silnik 2.5 i jego moc, ... pany a nie chodziło wam przypadkiem o 2.4 ? - C24NE - 125KM/4800rpm (09/88-10/92). cos mnie ściemniacie z tym 2.5
  
 
Urg, chodziło o 2.4 , Andrzej twierdził, że jakiś fachman powiedział mu, że ten silnik ma 140Km i jest to podobno silnik od Forda, oznaczenia silnika nie znam.

Pozdrawiam

Robert
  
 
140 kuniów chyba
  
 
Bedziesz mial duzy problem z elektryka. I koszt tego moze byc wiekszy niz koszt sprzedazy starego i kupno nowszego samochodu.
Ciezko jest wstawic inny silnik, chyba ze ktos jest bardzo uparty, ma troche kasy, zna sie na tym i wie ze bedzie to taniej.
  
 
Witam'

zgadza się , Res ma rację - rozmowa była o 2.4i C24NE i tylko różne zdania były co do mocy silniczka
osobiście sam bym chciał żeby pod maską mojej Bestito było 140 a nie 125 Km
ale nie ma co narzekać i tak sprawuje się znakomicie

pozdrawiam
Sagittario
  
 
Witam

Jestem tego samego zdania co PiotrS.
Czekają Cię prawdopodobnie duże problemy z podłączeniem elektrycznym silnika.
Podobne problemy miał już na tym forum Robbek Omesia 2.6 , jak sobie poradził i jakie były Jego koszty? Nie wiem.

Według mnie najprostszym rozwiązaniem ( jeśli zależy Tobie przede wszystkim na sprawnym silniku,) jest przeprowadzenie remontu kapitalnego silnika - oczywiście u zaufanego mechanika.

Mnie ta przyjemność na wiosnę br. kosztowała 3600,-zł i jestem bardzo zadowolony

Jeden z powodów (zadowolenia) - średnie zużycie paliwa: przed remontem w mieście ok. 14 l, a po remoncie przy takim samym sposobie jazdy 11,5 - 12,0 l.

P.S. Szczerze mówiąc silnik używany od kogoś? to przecież kupowanie kota w worku.
  
 
Urg co do silniczków 1.8 to nie do końca masz racje ze wszystkim, na pewno nie są identyczne do C20NE różnic jest dużo bo przerabiałem ten temat szukając silnika do mojej Omesie, na pewno skrzynia biegów jest taka sama i osadzenie w komorze.
A co do różnic w 1.8 to zestaw E18NVR i 18NV mają bardzo dużo (jeśli nie prawie wszystkie) części takie same lub kompatybolnae a 18SEH,18SV (chyba używany w Szwecji) już nie.

Grzegorz

P.S. Jeśli się mylę to mnie poprawcie
  
 
bije sie w piersi, popier... mi sie
nie dosc że różni sie i skokiem i średnica cylindra to jescze osprzętem
  
 
a co do fordowskiego pochodzenia tegoz silnika to nie wydaje mnie sie ford dla gm to jak pepsi dla coli

ale . ... zawsze mogę sie mylić


poza tym żaden z fordów nie miał 140KM
np:


model:KA24,prod: Nissan, poj: 2389 OHC moc:124KM Ford Maverick 06.93-08.96 zapłon:Nissan ECCS

a scorpio po 96 roku miało silniki Y5A, Y5B, YA5 ( 2295ccm) 145KM, 145KM, 147KM

a silniki ARC i ARD ( 2394ccm) '88-'94 miały 130 i 125KM ( Scorpio) inne to albo disel albo v6 (granada - SYB Essex 2495ccm, 120KM tylko że też V6, poza tym lata '70 )

więc klient który mówi że silnik C24NE jest TAKI jak w FORDZIE i ma 140KM chyba spał ostatnie 30 lat albo jest głupi od urodzenia ( poza tym ford nie wypuścił 3 silników tylko duzo wiecej ( ja mam zestawienie 248 i NA PEWNO nie są to wszystkie ! ) - to niby jaki byłby ten silnik ???? )