Olej silnikowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam mały problem, niedawno kupiłem Espero i martwi mnie jedna rzecz, mianowicie nie wiem jaki jest w nim wlany olej (poprzedni właściciel nie pamiętał- wiedział za to że zmiane zrobił jakieś 5 do 6 tyś km temu). Martwi mnie fakt że stan oleju zbliża się do kreseczki min, czy mogę dolać jakiegoś oleju tak aby się nie zmważyło?? Czy czeka mnie wymiana i płukanie silnika??
Dzięki za sugestie
  
 
Nie mieszaj, nie dolewaj, nie kombinuj

Spuść stary olej i zalej półsyntetyk 10W-40
Powinno być ok
  
 
Cytat:
2007-05-05 10:01:22, krzychu_ch pisze:
Nie mieszaj, nie dolewaj, nie kombinuj Spuść stary olej i zalej półsyntetyk 10W-40 Powinno być ok ::


Prosty szpil jesli auto nie ma nalatane powyzej 250 tys to 10W40 jaki kolwiek powinien byc ok bo jak byl 5W40 to 10tka nie zaszkodzi jak byl 10W40 to tez jest ok chyba ze masz duzyyyy przebieg to lejesz 15W40 i masz problem z glowy lub pytasz poprzedniego wlasciciela o cene oleju ile za niego dal i probojesz mniej wiecej ustalic czy w tej cenie sa jakie kolwiek 10W40 jesli nie ma ze za tanio to musi byc 15W40 jesli jest ich pare to raczej spokojnie 10W40 i bron bosheee nie rob mu zadnych plukan bo se zrobisz kuku, to moja prywatna sugestia, oleje to nie plyn hamulcowy raczej sie nie zgotuja ale jak wlejesz po 10W40, 0W40 bo i takie magiki bywaja to mozesz sobie przedmuchac silnik

[ wiadomość edytowana przez: kylos dnia 2007-05-05 15:40:20 ]
  
 
Dołączając się do kolegi moja sugestia spuścić stary olej i zalać nowy. Wtedy wiesz kolego na czym jeżdzisz. Ja zalałem Castrol Magnatek 10W40. I spoko.
  
 
Zalej najtańszy 10W40.

5 litrów można dostać za 55 zł


www.elit.pl

Olej GM

Polecam.
  
 
Dzięki chłopaki za sugestie, chyba zrobie tak jak sugerujecie, spuszcze stary i zapodam nowy, jesli mozna to jeszcze jedno pytanie, na czm polega ta roznica pomiedzy 10W40 i 15W40??
Dlaczego powzej 250 tysi powinienem wlac 15??
Dzięx za kolejne rady
  
 
Cytat:
2007-05-05 21:31:53, piotr_kulas pisze:
Dlaczego powzej 250 tysi powinienem wlac 15??



Nie. Póki olej nie znika gdzieś w oparach spalin nie ma potrzeby lania oleju o innych parametrach.
  
 
Czy takie cos styknie, czy lepiej zainwestowac w cos drozszego i jezeli sie ktos orientuje to cz ten filtr bedzie pasowal do mojego esperaka?? 1.8 manual z 1997
  
 
Czy takie cos styknie, czy lepiej zainwestowac w cos drozszego i jezeli sie ktos orientuje to cz ten filtr bedzie pasowal do mojego esperaka?? 1.8 manual z 1997
http://www.allegro.pl/item189694496_olej_opel_gm_10w40_filtr_do_opla.html


hmm..... zapomnialem dodac linka
  
 
Olej styknie w zupełności, tylko cena i to z filtrem bardzo podejrzanie niska...

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-05-05 21:31:53, piotr_kulas pisze:
Dzięki chłopaki za sugestie, chyba zrobie tak jak sugerujecie, spuszcze stary i zapodam nowy, jesli mozna to jeszcze jedno pytanie, na czm polega ta roznica pomiedzy 10W40 i 15W40?? Dlaczego powzej 250 tysi powinienem wlac 15?? Dzięx za kolejne rady


mialem na mysli to co piotrek powiedzial jesli silnik dobrze hula to 10W40 a nie 15 tylko problem pojawia sie jesli poprzednik wlal 15W40 to jak teraz wlejesz 10W40 to przeplucze Ci silnik, ronica jest taka ze czym nizsza cyfra tym rzadszy olej czym wieksza tym gestszy wiec jesli w samochodzie sa przedmuchy to gestszy olej je zatyka, a jesli po gestszym wlejesz rzadszy to bedzie bral olej i zacznie ciec, wiec jesli masz w miare ludzki przebieg i silnik ladnie chodzi nie kopci to raczej 10W40 mozna wlac bez strachu i bedzie optymalnie
  
 
Cytat:
2007-05-05 23:17:45, Pepton pisze:
Olej styknie w zupełności, tylko cena i to z filtrem bardzo podejrzanie niska... Pozdrawiam


Ten olej w sklepie w detalu kosztuje 55-60 zeta za 5 litrów więc nie jest źle. Jakościowo ponoć super (SL/CF). Zalłem nim seja i jeździ dobrze. Polecam.
  
 
Cytat:
2007-05-05 23:12:17, piotr_kulas pisze:
Czy takie cos styknie, czy lepiej zainwestowac w cos drozszego



Nie ma najmniejszego sensu lać do złomero drogich olejów. Efekt będzie widoczny tylko w postaci pustego portfela/konta.
  
 
Cytat:
2007-05-06 11:16:25, piotr_ek pisze:
Nie ma najmniejszego sensu lać do złomero drogich olejów. Efekt będzie widoczny tylko w postaci pustego portfela/konta.


Nie zgodzę sie z Tobą Piotruś. U nas od nowości jest Shell Helix Ultra 5W40 i silnik chodzi jak zegarek, wcale nie bierze oleju. Wymieniany regularnie co 10 tys i nie jest jakoś nadmiernie brudny/ciemny. Przebieg to 123 tys.
Ale niestety cena to 189,90 zł za 4l + 1l gratis,ale uważam,ze warto.


[ wiadomość edytowana przez: Esperynek dnia 2007-05-06 18:45:43 ]
  
 
Cytat:
Ale niestety cena to 189,90 zł za 4l + 1l gratis,ale uważam,ze warto. [ wiadomość edytowana przez: Esperynek dnia 2007-05-06 18:45:43 ]

Jeszcze mi powiedz że się 'lepiej na obroty wkręca' i wiem wszystko....
  
 
Cytat:
2007-05-06 18:44:54, Esperynek pisze:
Nie zgodzę sie z Tobą Piotruś. U nas od nowości jest Shell Helix Ultra 5W40 i silnik chodzi jak zegarek



Mój ma CHGW ileśtam tys km (na liczniku pisze 104 tys km), jeździłem na Mobil1, od dwóch (20 tys km) lat jeżdżę na Lotosie za 100 zł i też silnik chodzi jak zegarek. Jaki z tego wniosek? Taki, że Ty przepłacasz, a ja co rok oszczędzam na 2 litry wódy
  
 
No i wszystko jasne, lac tanio a dobrze Pozdrawiam i dziex
  
 
Cytat:
2007-05-06 21:31:55, piotr_ek pisze:
Mój ma CHGW ileśtam tys km (na liczniku pisze 104 tys km), jeździłem na Mobil1, od dwóch (20 tys km) lat jeżdżę na Lotosie za 100 zł i też silnik chodzi jak zegarek. Jaki z tego wniosek? Taki, że Ty przepłacasz, a ja co rok oszczędzam na 2 litry wódy




Ja też leje Castrola Magnateca za 100 zł a reszta ostaje się na wóde
No bo jak tu coś w garażu dubać o suchym pysku
  
 
Castrol gdzie produkowany ?

Polska ?



To nie lejesz Castrola
  
 
Cytat:
2007-05-07 18:01:52, Zoltar pisze:
To nie lejesz Castrola



No... bo łorginał jest produkowany w Chinach, a rozlewany w Korei Południowej. Oj Zoltar, Zoltar... na stare lata byś przestał pieprzyć głupoty. Jest globalizacja i należy się przyzwyczaić do braku oryginalnych produktów które kiedyś były powszechne.