150 i nie jedzie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam następujący problem:mój 2,5TD manual kombi nie jedzie więcej jak 150km.Czy to normalne?.Mam wrażenie że odcina paliwo. Czy na czwórce czy piątce on więcej jak 150 nie idzie.Tak przy normalnej jeździe jest o.k.,równe obroty,nie kopci zapala za każdym razem.
pozdr.abigaz
  
 
mam to samo w 2,2 dti tylko tam jest 145 max nie kopci zapala jest tylko takie jakby turbo do końca nie działało prawidłowo tj. lekko szarpnie i zaraz kończy swe ciągnięcie. kontrola filtrów wymiana filtra paliwa zalanie jakimś verwa disel spalanie w normie błędów brak.
  
 
Abi Abi, Panie Drogi...
A w archiwum pan szukałeś? Mialem to dlugo i na wiele sposobow walczylem z tym az sie udalo. Wszystko dokladnie opisane bylo... Bledy chociaz sprawdzales?

Do wszystkich. Zmierzcie +- do ok. 0,3 sekundy jakie macie przyspieszenie do 100km/h od zera, na rozgrzanym silniku, ale nie z wiskiem mającym obroty silnika odrzutowego Jezeli dacie rade to pojedzcie tez gdzies tak zeby przyspieszyc do tego maxa swojego i wtedy po zatrzymaniu samochodu, (ale nie gaszeniu silnika!) wcisnijcie spinacz i zobaczcie czy wtedy błędów nie wypluwa - powinien cos wypluc. W 2,5 bez problemu mozna na dzialajacym silniku wsadzac spinacz, ale w 2,2 nie wiem bo nie wsadzalem...

Do Abiego indywidualnie jeszcze wrócimy jak napisze nam cos o błędach

Odnosnie Seweryna indywidualnie: nie wiem jak to dokladnie jest poukladane w 2,2 ale po powyzszym tescie sprawdz Pan szczelnosc calego ukladu dolotowego. Jezeli czas do setki nie bedzie odbiegal bardziej niz jakies pol sekundy to zacznij poszukiwania czujnika cisnienia doladowania. Mozliwe ze bedzie o podobny lub identyczny z tym w 2,5. Musisz znalezc taki sam na podmiane od kogos kto tego problemu nie ma i wtedy probowac czy idzie ponad 150.

Ps. Gdy ja po roku zobaczylem jak mi rosnie ponad 155 co bylo maxem wczesniejszym, to az zal bylo sie zatrzymywac...
  
 
Cytat:
2009-11-28 10:04:20, chemik333 pisze:
Abi Abi, Panie Drogi... A w archiwum pan szukałeś?


Szukałem....Ale nie znalazłem.........
  
 
więc co robiliślmy w omie (oma jest Teścia) zdjąłem węże dolotu zawór na kolektorze dolotowym i tam jest masakra sadzy smoły itp. Będę chciał zdjąć kolektor dolotu i InterCooler wyczyścić wszystko. Turbina dmucha aż węże się nadymają podciśnienia są dobrze kierowniczka reaguje na turbo ale nie wiem jak to ma się do obrotów może za wcześnie się otwiera.
  
 
w tych 2.0 i 2.2 dti jest przewalone z dolotem.
EGR syfi tam strasznie przez 90% czasu pracy silnika(po30sek na wolnych i powyzej 75% obciazenia przestaje a wylaczyc sie nieda bo ECU odlaczy turbine )
Zdejmij kolektor i plyte z przepustnicami Odczysc co latwe i czyste nie jest .
Auto po tym jest nie do poznania
  
 
jaką płyte z przepustnicami bo tam nic takiego nie widze
  
 
jak odkrecisz kolektor ssacy to ja zobaczysz
  
 
Ok dzisiaj jestem po czyszeniu dolotu, ale raczej bez efektu. Mam pytanie kiedy te przepustnice pracują bo są cały czas otwarte podciśnienia na nie, nie ma, zaworek działa jak ustnie zadziałam, przewody drożne. Co tym steruje i kiedy?
  
 
Ktos wogole z Was zamierza zrobic to co zaproponowalem? Czy tylko sie tak dla siebie produkowalem? Abi - podanie kodow cholernie ciezka sprawa...
  
 
Cytat:
2009-12-02 20:30:41, chemik333 pisze:
Ktos wogole z Was zamierza zrobic to co zaproponowalem? Czy tylko sie tak dla siebie produkowalem? Abi - podanie kodow cholernie ciezka sprawa...


Jeszcze nie sprawdziłem ale mam to na uwadze
  
 
Moja do setki to ma chyba z 20 sek. błędy wyskakują jak się przekroczy 120 km/h, ale wcześniej nie po tym ma spadek mocy odcięte TURBO, ale wystarczy zwolnić i znowu chcek gaśnie jutro jadę na, kompa bo spinacz w 2.2 disel nie działa
PS czy czujnik doładowania jest na kolektorze dolotowym 3 przewody? Jeśli tak to był zawalony syfem jest wyczyszczony, ale czy on działa? Nie wiem i tak jak pisałem nie działają przepustnice.
  
 
P0400 ? he he he....
  
 
Cytat:
2009-12-02 21:39:26, omegolotC30NE pisze:
P0400 ? he he he....


wróżba czy pytanie
  
 
przepustnice to olac one moga nie dzialac i tak sa ciagle otwarte dopiero potem sa zamykane
co do usterki
dokladnie to samo robilem u kolegi Kuby w zafirce
do wymiany elektrozawor od egr (wazna koncowka nr czesci na nim)
i wlasnie dokladnie mial tak samo jak piszesz.Ty sprawdz jeszcze czy puszka od egr jest sprawna
  
 
Cytat:
Zafira 2.0 dth(...)
Z ciekawszych rzeczy, warto pokazać wnętrze kolektora ssącego z zespołem przepustnic.


Za zwyczaj niedostępne dla ludzkiego oka wnętrze kolektora, w tym silniku rozbieralne, ukazuje geniusz konstruktorów systemów "EGR". Sadza z gorących spalin w połączeniu z mgłą olejową wydostającą się z przewodu przewietrzania silnika, daje "wspaniały " konglomerat. Wszystkie ścianki kolektora, przepustnice powietrza, grzybki zaworowe, oblepione twardą, spieczoną paciugą. Trzeba przyznać, że "chłopcy" czytaj konstruktorzy dali upust twórczej fantazji.



za: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=37571#37571
cały tamten temat
  
 
Cytat:
2009-11-28 00:03:14, abigaz pisze:
Mam następujący problem:mój 2,5TD manual kombi nie jedzie więcej jak 150km.Czy to normalne?.Mam wrażenie że odcina paliwo. Czy na czwórce czy piątce on więcej jak 150 nie idzie.Tak przy normalnej jeździe jest o.k.,równe obroty,nie kopci zapala za każdym razem. pozdr.abigaz




Miałem to samo do 150 max. Z tym że miałem tak jak mi wstawili wadliwy nastawnik którego wymieniłem z zupełnie innego powodu. Na starym nastawniku w ogóle nie miałem takiego problemu. Pojechałem z reklamacją panowie szukali i szukali i nic nie wyszukali i też nie bardzo byli zadowoleni z wymiany na kolejny nastawnik i od prawie 2 lat zapomniałem że w 2.5TD jest silnik. Byłem u nich na diagnostyce ostatnio i faktycznie z tym nastawnikiem mieli też przy innym silniku problemy. Czy tak czy tak pompę i nastawnik sprawdził bym na końcu bo może to być problem od byle pierdoły.
  
 
Cytat:
2009-12-12 12:23:45, zpetz pisze: Z tym że miałem tak jak mi wstawili wadliwy nastawnik którego wymieniłem z zupełnie innego powodu.


A co to jest ten nastawnik?
  
 
Nastawnik Drogi Abi to jest cos, czym sie bedziesz zajmowal ewentualnie dopiero w nastepnej kolejnosci, po sprawdzeniu rzeczy bardziej "błachych"