Odcięcie wtryskiwaczy na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam szybkie pytanie, otóż założyłem sobie dziś bingo m do silnika na wielowtrysku - konkretnie poldek z motorem 1,4 k16 rovera. Muszę odciąć wtryskiwacze, wcześniej mając I generację realizowałem to poprzez odcięcie zasilania oddzielnym przekaźnikiem 542 (impuls z żółtego kabelka przełącznika stag 2w). Bingo M, ma możliwość odcięcia wtryskiwaczy (są dwa żółte kabelki) i to działa wyśmienicie. Ja mam natomiast wątpliwości czy tak zrobiony układ długo pochodzi, wszak ponoć ten model sterownika K.M.E jest do wtrysku jednopunktowego a nie do MPI. Stąd moje pytanie czy mogę zostawić odcinkę wtrysków poprzez wbudowany w bingo m układ, czy raczej to jakoś przerobić stosując jakąś kombinację przekaźników. Na razie jeszcze nie wiem jaką ale cuś się wymyśl.

Liczę na rychłą odpowiedź.
  
 
możesz odcią tymi kabelkami plus napiecia wtryskiwaczy. w najgorszym wypadku bedzie ci świcic kontrlka check. ale przy tym silniku nie powinno.
  
 
Cytat:
2009-07-02 20:44:45, croma1 pisze:
możesz odcią tymi kabelkami plus napiecia wtryskiwaczy. w najgorszym wypadku bedzie ci świcic kontrlka check. ale przy tym silniku nie powinno.



Croma Dzięki za odpowiedź. Tak w tej chwili zrobiłem, aczkolwiek pytanie do praktyków czy ten wbudowany w bingo m przekaźnik wytrzyma długotrwałą pracę? Nie chcę usadzić po miesiącu przekaźnika w sterowniku.

Check enginem w ogóle się nie martwię, silnik jest zeswapowany i ogólnie nie mam w zegarach kontrolki checka A komp roverowski jest na tyle prosty, że uszkodzić go przez błędy niesposób.

Swoją drogą czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak przy użyciu tych dwóch żółtych kablki i przekaźnika zewnętrzengo zrobić odcięcie zasilania wtrysku? Domyślam się, że będzie to już bardziej zaawansowany układ

EDIT: aha no i chcę zrobić to tak, by nie odcinać wtryski korzystając z zasilania elektrozaworu gazowego (w sensie niebieski kabel steruje przekaźnikiem) bo wtedy jak sądzę nie będę mógł ustawić na kompie czasu zwłoki nakładania się paliw? chciałbym oprzeć to o te dwa źółte kabelki by można było korzystać z w/w nakładania się paliw przy przechodzeniu lpg/pb i pb/lpg (czytałem, że bingo m taką opcję posiada)

[ wiadomość edytowana przez: jimo1921 dnia 2009-07-02 20:56:10 ]
  
 
Pytanie jest takie, dlaczego taki układ nie powoduje odcięcia wtryskiwaczy przy użyciu tych dwóch żółtych kabli z bingo m?



potrzebny jest jakiś konkretny opornik ;>
  
 
Jimo .tymi żółtymi kabelkami odcinajac wspólny plus zasilania wtryskiwaczy odcinasz zupełnie napiecie wtryskiwaczy benzynowych.
  
 
Cytat:
2009-07-03 06:59:30, croma1 pisze:
Jimo .tymi żółtymi kabelkami odcinajac wspólny plus zasilania wtryskiwaczy odcinasz zupełnie napiecie wtryskiwaczy benzynowych.



To jest szansa, że taki układ by zadziałał,

jem śniadanie i idę go przetestować pod maską
  
 
Cytat:
2009-07-03 07:04:56, jimo1921 pisze:
To jest szansa, że taki układ by zadziałał, jem śniadanie i idę go przetestować pod maską



W/w układ działa, dzięki niemu nie obciążamy układu wbudowanego w bingo m